Мало хто знає, що кількість адрес електронної пошти в 3 рази більша числа акаунтів на Twitter і Facebook. А шанси отримати клік через лист і зовсім в 6 разів вище, ніж в Twitter. Причому середній чек у покупця з розсилок на 17% вище, ніж з соціальних мереж. Таким чином, думка скептиків про те, що email-розсилки застаріли, легко спростовується звичайною статистикою.
Крім того, email-маркетинг – одна з найдешевших і масових технік залучення клієнтів. За даними Salesforce (американської компанії-розробника однойменної системи), вкладення в email-маркетинг $ 1 може допомогти отримати прибуток $ 42.
Розсилки – це не спам, як багато хто вважає, а ефективний інструмент для продажу в інтернеті найрізноманітніших послуг і товарів. Але, як і у випадку з іншими інструментами, важливо використовувати email-маркетинг з розумінням. Для цього і існує професія email-фахівця, яким може стати кожен.
Хто такий email-фахівець і чим він займається?
Почати варто з поняття email-маркетингу. Якщо говорити простими словами, email-маркетинг – це корисний лист правильній людині в потрібний час. Це зовсім не спам, оскільки потенційний клієнт сам підписується на вашу розсилку, тобто дає на це згоду і довіряє вам свою особисту інформацію – адресу електронної пошти.
Email-фахівець, або email-маркетолог – це той, хто створює поштові розсилки і відправляє їх передплатникам сайту або інтернет-магазину. Така робота знаходиться на стику відразу декількох професій: рекламника, дизайнера, маркетолога і програміста.
Успішний email-фахівець повинен вміти:
- Аналізувати цільову аудиторію, щоб визначати завдання поштових розсилок.
- Формувати базу адрес електронної пошти і стежити за нею, перевіряючи доставлення розсилок і відкриття листів.
- Продумувати редакційну політику (жанри, рубрики, періодичність та обсяги листів).
- Проводити аналітику і тестування.
- Створювати якісний контент (писати цікаві тексти, виробляти верстку листів).
- Здійснювати інтеграцію (передавати ім’я і емейл клієнта в іншу систему).
Професія досить нова, і фахівців в цій області досить мало, тому, пройшовши навчання і отримавши всі необхідні навички, можна зайняти дуже вигідне географічне розташування в email-маркетингу.
Плюси професії email-маркетолога:
- затребуваність, яка буде залишатися на високому рівні і в майбутньому;
- дефіцит на ринку хороших фахівців;
- творча і різноманітна робота (завжди потрібно придумувати щось нове);
- можливість поєднувати відразу кілька проектів і працювати віддалено, навіть подорожуючи по світу;
- висока оплата праці (від $ 500, а зі збільшенням досвіду і від $ 1500 на місяць);
- можливість навчання на короткотермінових курсах, а не в вузі.
Як навчитися email-маркетингу?
Один із способів – це самостійне вивчення матеріалів в інтернеті. Їх досить багато, але в цьому випадку не буде кому задати питання, якщо щось стане незрозуміло. Також самостійне навчання позбавлене практики, яка важлива в освоєнні будь-якої професії. Крім того, не маючи ніякого підтвердження про отримання навичок роботи email-спеціалістом, буде дуже складно знайти клієнтів.
Більш оптимальний варіант – знайти курс по email-маркетингу в інтернеті. Сьогодні існує безліч навчальних проектів, онлайн-шкіл, вебінарів і каналів, які дозволяють освоїти ту чи іншу професію віддалено. Можна стати email-маркетологом, пройшовши курси в інтернет-академії SendPlus, школі Hillel або ITEA.
Вибираючи місце для навчання, варто звертати увагу на наявність не тільки теорії, але і практики. Наприклад, в WebPromoExperts крім 18 годин онлайн-лекцій робиться акцент на практичне застосування навичок в рамках роботи над своїм проектом. Тут пройшли навчання email-маркетингу вже понад 5000 студентів, багато з яких працюють в таких великих проектах, як:
- Ukrsibbank,
- Toyota,
- METRO,
- HeadHunter тощо.
Перейшовши за посиланням https://webpromoexperts.net/courses/email-specialist/, можна ознайомитися з програмою курсу та викладачами, а також записатися на навчання. Після закінчення кожен учень отримує сертифікат.
Чому саме можна навчитися на курсах email-маркетингу?
- отримати довіру передплатників і керувати ним за допомогою крутих welcome-ланцюжків (серії вітальних листів);
- освоїти копірайтинг, який дозволить створювати залучаючий контент;
- отримати навички дизайну для привабливого оформлення розсилок;
- в найкоротші терміни розвинути базу клієнтів з нуля до рівня стійких продажів.
Де є потреба в email-маркетингу, і кому вигідно бути email-фахівцем?
Email-маркетинг принесе користь будь-якому бізнесу незалежно від його сфери та масштабу: від купонаторів до нафтопереробних компаній. У зв’язку з цим, навчившись професії email-фахівця, можна забезпечити себе роботою у великому обсязі і на тривалий час. Такий співробітник необхідний скрізь, де є клієнтська база:
- сфера освіти;
- фінансові та страхові організації;
- всі інтернет-магазини;
- електронна комерція та ін.
Освоїти подібну професію буде корисно і власникам бізнесу. Це допоможе контролювати email-фахівця в штаті компанії.
Що таке email-розсилка і які завдання вона вирішує?
Яка ж мета email-маркетингу? Її легко пояснити на простому прикладі. Якщо припустити, що власник бізнесу прорекламував свій товар або сайт в інтернеті за допомогою банерної або контекстної реклами. Він отримав хороший результат – залучив нових користувачів, які зробили покупку.
Надалі про цих клієнтів просто забувають, хоча, можливо, вони знову десь побачать ту ж рекламу і куплять щось ще раз. Але в такому випадку доведеться знову платити за клієнта «повну» вартість.
Email-маркетинг дозволяє повернути такого покупця за набагато нижчою ціною, а потім і утримувати його в інтернет-магазині з метою здійснення повторних замовлень. Таким чином, в завдання поштових розсилок входять:
- Прямі продажі. Листи знімають заперечення клієнта, якщо у нього не вистачає часу або грошей або він сумнівається у виборі.
- Повторні продажі. Це як раз розсилка листів клієнтам, які вже робили покупки. Наприклад, інтернет-магазин лінз посилає людині лист про необхідність заміни місячних лінз через 25 днів після їх покупки.
- Підвищення лояльності клієнта. Для цього можна розсилати навчальні і розважальні листи, привітання зі святами, розповіді про зміни в інтернет-магазині, анонси нових надходжень або розпродажів.
- Зворотній зв’язок. За допомогою листів можна дізнатися ставлення покупців і зібрати їх відгуки.
Що ще необхідно знати email-фахівцю?
Для успішної реалізації в області email-маркетингу, необхідно мати досвід роботи з платформами для розсилок:
- ExpertSender,
- Mailchimp,
- Get Response,
- Subscribe.Pro,
- Ofsys.
Не можна обійтися в такій професії і без знань різних комп’ютерних програм:
- MS Excel. Дозволяє працювати зі зведеними таблицями, арифметичними формулами і статистичними функціями, а ще будувати графіки і використовувати вбудовані шаблони для маркетологів. В останні вже закладені статті витрат і необхідні розрахунки, які легко підлаштувати під конкретні потреби.
- Adobe Photoshop. У ньому можна створювати різні банери, а для зручності можна зробити шаблони, в яких потім просто замінювати елементи для інших проектів.
Потрібне знання різних комп’ютерних програм
Важлива частина роботи email-маркетолога – проведення аналітики. Вона необхідна для визначення слабких місць в комунікаціях з клієнтами і швидкого прийняття заходів щодо їх усунення. У цьому допомагають Google Analytics і Yandex Metrika. Використовуючи ці сервіси, маркетолог може аналізувати:
- Open Rate – відкриваємість листів, тобто скільки листів з числа доставлених було відкрито.
- Сlick-to-Open Rate – відношення числа переходів з листів до кількості відкритих листів.
- Число користувачів, які відзначили лист як спам, що частіше трапляється на корпоративних доменах yandex.ru і mail.ru.
- Конверсію – відсоток передплатників, які вчинили цільову дію.
- Unsubscribe Rate (UR) – кількість відписок, які ведуть до зменшення бази даних.
- Помилки в доставці: переповненість поштової скриньки, проблеми з маршрутизацією, неіснуючу адресу електронної пошти.
Ще кілька корисних сервісів для початківців email-маркетологів
Хороший email-маркетолог знає основи мов програмування HTML/CSS. Сьогодні багато спеціальних сервісів з уже готовими шаблонами в форматі HTML:
- EmailCompetitors;
- EmailDrips;
- EmailsFresh;
- TemplateMonster.
Невід’ємна складова будь-якої розсилки – зображення. Важливо, щоб вони швидко завантажувалися і мали невеликий розмір. Для цього їх стискають і відправляють в форматах JPEG і PNG. Зменшити розмір картинок можна за допомогою онлайн-компресорів, наприклад, TinyPNG, Online GIF optimizer або Compressor.io.
Не менш якісним повинен бути текст розсилки. Показники його якості – це унікальність, грамотність і інформативність. Хороший текст – лаконічний, але не шаблонний і не сухий. Щоб зробити його саме таким, можна скористатися кількома сервісами:
- Главред. Очищає текст від словесного сміття і перевіряє на відповідність інформаційному стилю.
- Text.ru. Визначає унікальність тексту, перевіряє орфографію і кількість «води».
- Synonym Online. Допомагає підібрати синоніми і урізноманітнити текст.
Коротка інструкція для початку роботи в email-маркетингу
На першому етапі роботи можна просто проаналізувати власну поштову скриньку:
- Вибрати останні 10 листів, які були відкриті, і визначити причини, чому вони викликали інтерес. Записати отримані висновки.
- Переглянути 10 останніх листів в кошику і теж визначити причини, але вже ті, за якими ці листи були відразу видалені.
Це допоможе при складанні стратегії. Але спочатку потрібно визначити її мету: повторні продажі, постійний зворотний зв’язок з покупцями, вибудовування довірчих відносин з передплатниками та ін. Подальші кроки по запуску міні-кампанії такі:
- Вибрати програму для розсилки електронних листів.
- Зібрати базу адрес електронної пошти: привести клієнтів з офлайна, зібрати адреси відвідувачів сайту, розмістити посилання на підписку в соцмережах.
- Вибрати шаблон оформлення. Він повинен бути читабельним, привабливим і пізнаваним.
- Написати текст розсилки, закінчити її оформлення і запустити міні-кампанію.
- Після закінчення відстежити результати, проаналізувавши відкриваємість і клікабельність листів.
Для збору адрес електронної пошти можна використовувати форму,
заповнивши яку, клієнт сам вирішить залишити свій email
Це дуже коротка інструкція, яка новачкам в email-маркетингу може бути не в усьому зрозуміла. Але саме так в загальному вигляді уявляється робота email-фахівця. Тому не варто відмовлятися від унікальної можливості віддаленого навчання. Воно допоможе дізнатися ще більше подробиць про те, як вибудовувати відносини з майбутнім покупцем, а також застосувати свої вміння на практиці під керівництвом експертів.