Кожна компанія має дві сторони свого бренду. Є сторона, що створена роботодавцем, щоб утримувати таланти, залучати претендентів. А є внутрішній бік, який формується співробітниками. Разом ці дві сторони можна підсумовувати як брендинг роботодавця та брендинг співробітників.
Ці два типи брендів виглядають та працюють по-різному. Однак вони обоє однаково важливі, тому що вони відіграють важливу роль у формуванні загальної репутації компанії.
Що таке брендинг роботодавця?
Визначення бренду роботодавця можна резюмувати як репутацію, яку він створює на ринку праці. Це процес управління та впливу на вашу репутацію роботодавця серед претендентів, співробітників та ключових зацікавлених сторін. Він включає все, що ви робите, щоб позиціонувати свою організацію як кращого роботодавця.
Згідно з останніми статистичними даними, 96% організацій вважають, що брендинг роботодавця може позитивно або негативно вплинути на дохід, а 78% претендентів кажуть, що репутація компанії є важливим фактором прийняття рішень під час прийому на роботу.
Що таке брендинг працівників?
Ваші нинішні співробітники є продовженням вашого корпоративного бренду, вони можуть впливати на хороший імідж «бренду роботодавця».
Працівники компанії можуть писати відгуки про вашу організацію на сайтах пошуку роботи без вашого відома, рекламуючи її як з позитивного, так і з негативного боку. Їхня думка формує бренд співробітника.
Якщо ви хочете, щоб цей бренд сприймався у позитивному світлі, вам необхідно навмисно та активно інвестувати у «брендинг співробітників».
У чому різниця між брендингом роботодавця та співробітника?
Брендинг роботодавця та брендинг службовця частково перетинаються, але їх поділяють кілька очевидних відмінностей.
- Бренд роботодавця в основному визначається вашою командою кадрів та керівниками компанії, які формують напрямок бренду, місію та цінності. Хоча керівники компаній можуть впливати на обидва бренди, вони створені різними аудиторіями.
- Бренд роботодавця, в першу чергу, орієнтований на переваги компанії, можливості кар’єрного зростання та інше.
- У брендингу співробітників основна увага приділяється комунікації та досвіду співробітників у цій організації. Тут важливим є те, як комфортно співробітникам працювати в компанії, чи всім вони задоволені.
Чому брендинг роботодавця такий важливий?
Переваги брендингу роботодавця роблять його корисним, особливо в умовах обмеженого ринку праці та нестачі талантів.
По-перше, сильний бренд роботодавця може допомогти вам залучити висококласних кандидатів та зберегти кваліфіковані кадри. Дослідження показують, що 95% кандидатів дивляться на репутацію компанії під час розгляду вакансій.
Якщо ваша компанія має хорошу репутацію на ринку, кандидати воліють подати резюме до вашої компанії, а не до малознайомої. Як і в будь-якому іншому бізнесі, люди – ваш актив номер один. Правильні допоможуть вашому бізнесу рости та процвітати.
Крім того, хороший брендинг роботодавця може допомогти вам звести до мінімуму зусилля для пошуку кадрів. Коли люди бачать у вас місце, де вони хочуть працювати, ви витрачаєте менше зусиль на пошук співробітників через агентство та розміщення оголошень про вакансії на сайтах працевлаштування. Ваш кадровий резерв заповнений майже завжди.
І, говорячи про економію коштів, бренд вашого роботодавця може знизити плинність кадрів на 28% і вдвічі знизити вартість найму.
Більш щасливі співробітники — це зацікавлені співробітники, що також може сприяти підвищенню продуктивності та поліпшенню якості обслуговування клієнтів.
І останнє, але не менш важливе: коли бренди роботодавця та співробітників збігаються, ваші співробітники стають захисниками вашої компанії. Це може вплинути на все, від залучення та утримання найкращих талантів до зростання вашої репутації у спільноті.
Трохи статистики:
- 95% кандидатів вважають репутацію компанії ключовою щодо нових кар’єрних можливостей. Практично кожен кандидат вивчає відгуки та дивиться на репутацію компанії перед поданням резюме.
- 66% претендентів хочуть дізнатися про культуру та цінності компанії.
- 69% кандидатів відхилили б пропозицію компанії, якщо бренд має негативні відгуки.
- 40% пасивних кандидатів погодилися б на нову посаду без підвищення заробітної плати, якби компанія мала хороший бренд роботодавця.
Приклади хорошого брендингу роботодавця
Zappos — один із найкращих прикладів правильного брендингу роботодавців. Компанія добре відома своїм чудовим обслуговуванням клієнтів. Хороший імідж позитивно впливає на залучення та утримання персоналу. Соціальні мережі в Twitter та Instagram наочно показують яскраве та насичене життя компанії (приєднати та дізнатися про їхню діяльність можна за допомогою хештегів @Zapposculture та #insidezappos, щоб відчути, як там працювати). Ці канали дозволяють отримати достовірну інформацію про життя пересічного співробітника
General Electric — ще одна компанія, яка не боїться створювати свій бренд роботодавця у соціальних мережах. General Electric є однією з найстаріших та найбільших промислових компаній, що виробляють різні види продукції від автомобільних двигунів до турбін атомних реакторів. Через це склався стереотип, згідно з яким у фірмі потрібні лише робочі руки на виробництві. Серія роликів “Що сталося з Оуен?” на YouTube спростовує цей стереотип та залучає до компанії молодих фахівців у галузі інформаційних технологій.
Реклама з Оуен викликала великий інтерес з боку претендентів і забезпечила GE одну з найуспішніших кампаній за наймом.
Google також заробив репутацію компанії з одним із найкращих співвідношень між роботою та особистим життям співробітників. Компанія вкладає великі кошти у свою культуру, гарантуючи, що співробітники мають час для роботи над проєктами, які щось означають для них і принесуть користь компанії. Google використовує так звану модель 70/20/10, де кожен співробітник 10% свого часу присвячує навчанню, 20% – розвитку власних ідей та 70% – іншим завданням, поставленим компанією. Це дозволяє співробітникам відчувати себе важливою частиною компанії та робити свій внесок у її розвиток.
Компанія має світову репутацію, високу позицію в рейтингах роботодавця, дуже високу зарплату для співробітників (особливо в США), гарну робочу атмосферу та величезні можливості для розвитку. Безкоштовна їдальня, басейни, лазні для відпочинку і не тільки – це все є.
Правильно і вміло збудований бренд роботодавця переконує не лише нових претендентів, а й тих, хто вже працює в правильності свого вибору. Про роботу у такій компанії можна лише мріяти. Реальний шанс потрапити до команди Google лише 0,2%! Задоволені співробітники стали ходячою рекламою компанії, рекомендуючи її друзям та ЗМІ. Процедура найму в Google є надзвичайно складною і багатоетапною, тому саме запрошення вважається престижним.
Рекрутинг передбачає кілька співбесід, які проводять різні люди. Найголовніше, що Google сам звертається до своїх потенційних співробітників, розшукуючи їх на різних соціальних порталах, і дає можливість обраній людині відчути себе особливою. На кожному етапі ви також отримуєте відгуки про те, як все минуло, що пішло не так, і що кандидат зробив дуже добре. Співробітник знаходиться в центрі уваги і не почувається обділеною увагою з боку компанії.
Висновки:
Хоча основна мета компанії — підвищити впізнаваність бренду, ми часто забуваємо про цінність брендингу співробітників і роботодавця.
Якщо бренд вашого роботодавця стійкий, автентичний і чесний, він добре послужить для залучення потрібних фахівців. Якщо, однак, існує розрив між тим, що ви пропонуєте, і тим, що співробітники насправді бачать, коли приходять до вас у компанію, ви зіткнетеся з проблемами. Harvard Business Review показує, що майже 80% плинності кадрів є результатом неправильних рішень щодо найму.