Часто, навіть найкращі менеджери, не в курсі того, що просто змінивши формулювання своїх слів можна підвищити продуктивність всієї команди. Можна бути хорошим лідером з хорошою командою, а можна бути прекрасним лідером з продуктивною командою. Кожен робить свій вибір. Ось кілька речей для тих, хто обирає другий шлях, а саме: як правильно формулювати свою мову, щоб команда працювала краще?
Критика конкретного вчинку, а не людини
Правильно говорити не “ти неуважний” вказуючи людині на його недолік, звинувачуючи його в чомусь, а “в документі є помилки”. Працівник виправить те, що недогледів і не матиме особистих претензій до менеджера.
Використання “я-послання”
Замініть “всі скаржаться на тебе” на “я помітив непорозуміння в колективі”. Це допоможе уникнути бути центральною фігурою конфлікту, а також вирішити його використовуючи спільну думку.
Позитивне формулювання
“Не спізнюйся” і “будь вчасно” означають одне і те ж, тільки ось ставлення до них різне.
Постановка цілей, а не завдань
Це допоможе знайти альтернативні варіанти рішень. Замість “напиши партнерам, зв’яжися з клієнтами, обдзвонили базу людей” скажіть “цю новину повинні дізнатися якомога більше людей, що ми можемо зробити для цього?”.
Конкретне розпорядження, а не оцінка ситуації
“Що за бардак?” навіть неприємно чути, віддайте перевагу чомусь позитивному і конкретному, на кшталт “Я бачу, робота кипить! Але зараз — наведіть порядок”.
Зміна вектора уваги
“Припини це робити” налаштовує на агресію в вашу сторону. Формулювання у вигляді ради “зосередься на більш важливому завданні” зрозуміла і спокійна.
Подяка, а не вибачення
Слова “вибач, що довелося затриматися після роботи” і “спасибі за плідну роботу” різні за значенням, але на ділі в них закладено той самий сенс.
Підтримка, а не критика
“Я знаю, як краще” і “я можу тобі допомогти” викликають абсолютно різні емоції у виконавця.
Правильний займенник
Як часто ви використовуєте “я”, замість “ми”? Для того, щоб команда працювала продуктивно, вона повинна знати, що лідер — частина неї. А не хтось, хто знає, як краще, що краще і коли.
Правила досить прості, але завдяки їм можна легко домогтися розуміння з вашою командою і при цьому змусити працювати її із задоволенням і більшою продуктивністю.