Artificial Intelligence, AI, штучний інтелект, ШІ — це складний термін, який має в собі багато понять з області високих технологій. Словосполучення «штучний інтелект» в рівній мірі активно використовується в науці і популярній культурі. Завдяки цьому кожна сучасна людина його чула, але мало хто може виразно пояснити, що воно означає. Ще менш зрозуміло, як користуватися цими ультрасучасними технологіями. Давайте розбиратися разом.
AI: визначення терміна та коротка історична довідка
Сьогодні існує кілька простих і точних тлумачень терміна AI:
- Здатність комп’ютерних програм виконувати творчі завдання.
- Система або машина, яка максимально достовірно імітує людську поведінку для успішного вирішення поставлених завдань.
- Процес самостійного навчання інтелектуальних систем, в якому висновки не регулюються жорсткими алгоритмами.
Вперше про штучний інтелект заговорили в 1950-х роках. Тоді видатний англійський математик Алан Тьюринг опублікував статтю «Обчислювальні машини й розум». У ній вчений задався питанням про можливість здійснення машиною дій, не відмітних від обдуманих дій людини.
Кілька років тому з’явилося перше визначення Artificial Intelligence, яке сформулював американський інформатик Джон Маккарті:
«Штучний інтелект — властивість інтелектуальних систем виконувати творчі функції, які традиційно вважаються прерогативою людини».
Розвиток комп’ютерних технологій спричинило за собою підвищення інтересу до ШІ, дослідження якого почалися в Массачусетському технологічному інституті, Японському національному інституті сучасної промислової науки і технологій, Наукову раду з методології штучного інтелекту Російської академії наук.
В 2021 році штучний інтелект впевнено увійшов в життя людини і використовується для:
- аналізу великих масивів даних;
- управління особистими і корпоративними фінансами;
- просування товарів і послуг в інтернеті;
- виконання повторюваних рутинних завдань на виробництві;
- віддаленого спілкування з клієнтами.
Це лише мала частина сфер, де виявився корисним ШІ. Слід підкреслити, що про створення абсолютно незалежних систем і машин («чистого штучного розуму») мова поки не йде. Багато вчених взагалі сумніваються в можливості реалізації такої ідеї.
Цікава статистика про ШІ
У 2020 році обсяги інвестування в розробки на основі ШІ виросли на 40% і досягли рекордної суми 67,9 млрд USD – повідомляється в звіті AI Index Report. Актуальна статистика показує, що найбільше компаній і патентів, пов’язаних з Artificial Intelligence, належить США. При цьому близько 63% споживачів не підозрюють, що регулярно користуються технологіями на базі AI.
Прогнози на найближче майбутнє ще цікавіші. Консалтингова компанія Gartner презентувала великий аналітичний матеріал від експертів індустрії, в якому повідомляється, що до 2025 року 75% розмов на робочому місці будуть записані і проаналізовані системами ШІ з метою поліпшення організації роботи всередині компанії і підвищення рівня корпоративної безпеки.
Пандемія COVID-19 спровокує зростання витрат на розвиток штучного інтелекту – впевнені експерти International Data Corporation. Хмарні технології ШІ будуть розширюватися, щоб автоматизація виробничих процесів в майбутньому стала тотальною, оскільки людська робоча сила більше не є надійним ресурсом.
Artificial Intelligence в сучасному маркетингу
Такі гіганти, як Amazon чи Google, вже давно привертають клієнтів і взаємодіють з ними за допомогою інструментів ШІ. Сьогодні продукти на основі Artificial Intelligence стають все доступніше. Розглянемо 5 показових прикладів:
Дизайн і контент
Професійні веб-дизайнери та копірайтери в найближчому майбутньому ризикують залишитися без роботи. Уже сьогодні інтелектуальна система Molly може швидко створити якісний сайт, а Микола Іронов (ШІ-дизайнер «Студії Артемія Лебедєва») намалює всю айдентику. GPT-3 візьметься за написання текстів, а інструмент Rewrite Suggestions відредагує їх.
Персоналізація
Аналізуючи інформацію про дії користувача в Мережі, штучний інтелект підбирає індивідуальні пропозиції для кожного конкретного користувача. Цю здатність Artificial Intelligence використовують лідери індустрії: Starbucks, Booking.com і Netflix. Практика показує, що клієнти охоче дотримуються рекомендацій AI і частіше роблять покупки.
Розсилки
Однотипні і безликі email-розсилки відходять у минуле. Сьогодні AI-системи Boomtrain і Optimove здатні скласти текст рекламного листа, проаналізувавши попередні випадки взаємодії з сайтом або додатком. Таким чином можна істотно збільшити середній чек покупки і актуалізувати базу активних користувачів.
Рекламні кампанії
Автоматизація реклами в Google – це порятунок для багатьох маркетологів. Інтелектуальна система виконує і контролює весь цикл рекламної кампанії, надаючи докладні звіти. Деякі програми можуть виявляти закономірності і пропонувати ефективні рішення для збільшення кількості угод.
Популяризація бренду
AR-маски зробили революцію в digital-маркетингу. Сьогодні доповнена реальність дозволяє успішно просувати бренди Instagram, TikTok і Facebook Stories. Стильна трендова AR-маска підвищує впізнаваність і привертає увагу молодої креативної аудиторії.
У найближчі роки ринок електронної комерції буде тільки розширюватися. Це означає, що висока затребуваність технологій ШІ — не припущення, а факт. Чим раніше інструменти штучного інтелекту інтегруються у вашу бізнес-модель, тим краще. Такі інвестиції гарантовано окупляться і будуть приносити користь дуже довго.