Активне використання ШІ та повідомлення, що він замінить копірайтерів посіяли сумніви в головах багатьох фахівців, а в деяких — навіть паніку. Навіщо платити копірайтеру, коли за 20$ можна купити доступ до програми, яка працюватиме цілодобово? І це справді вигідно. Штучний інтелект з легкістю замінить копірайтерів, але не всіх. Обговоримо, що тепер буде з ринком контенту та кому слід боятися конкуренції зі штучним розумом.
Кого з копірайтерів ШІ залишить без роботи?
В мережі під поняттям «копірайтер» ховається все, що завгодно. Люди з бірж контенту також називали себе копірайтерами, переписуючи опубліковані тексти іншими словами, але це не робило статтю авторською. Зараз таку роботу може зробити ШІ.
Крім рерайтерів, без вакансій залишаться:
- Копіпастери. Немає сенсу копіювати матеріал, коли можна зробити генерацію.
- Контент-менеджери початкового рівня. Генерація коротких описів також доступна ШІ.
- SMM-копірайтери. Якщо їх робота полягала в написанні пакетів постів для соціальних мереж, її може зробити ШІ.
ШІ візьме на себе генерацію ідей, рутинну роботу, але не зможе повністю замінити фахівця. Розвиток штучного розуму стимулює спеціалістів підвищувати свою кваліфікацію, збирати реальні кейси та вибирати нішу для роботи.
Копірайтери, які писали про все, і ні про що одночасно, знаходяться в зоні ризику. Зараз ШІ ще на етапі вдосконалення, за ним треба слідкувати, виправляти помилки. Але прийде час, коли машина навчиться працювати адекватно і візьме на себе всю рутинну роботу. І першими постраждають ті спеціалісти, які не почали вчитися новому вчасно. Це стосується не тільки копірайтерів, але й програмістів, дизайнерів, та інших фахівців.
Не конкуренція, а співпраця
Якщо не сперечатися, хто більш корисний: копірайтер чи ШІ, їх можливості можна об’єднати та отримати з цього користь. Основне, що ШІ може зробити для фахівця:
- ШІ може генерувати ідеї, створювати чернетки текстів або допомагати з оптимізацією для пошукових систем. Відтінки емоцій, менталітет та культурні особливості машина зрозуміти не може.
- ШІ відкриває нові можливості для створення контенту, пропонуючи швидке генерування текстів, автоматичну оптимізацію контенту для різних платформ і аудиторій, а також персоналізацію контенту на масштабному рівні. Але щоб цим скористатися, треба вміти правильно поставити технічне завдання, перевірити роботу, зібрати зворотній зв’язок. Це під силу далеко не кожному фахівцю.
- Делегування рутини. Підбір ключових слів, пошук сервісів, інформації, навіть адрес, можна доручити ШІ. Він працює ефективніше за Google і дає одразу потрібну інформацію.
Повністю замінити копірайтера ШІ не зможе, але зможе збільшити його продуктивність в декілька разів. Враховуючи, що більшість замовників платить за кілознак, а не за текст, то використання ШІ в роботі може зменшити витрати часу (збір інформації, пошук сервісів, дат, компаній і т.д.) на підготовку до написання статті.
Погодинна ставка, як для програмістів, копірайтерам невідома, або на неї погоджуються далеко не всі клієнти. Тому використання ШІ в своїй роботі — це можливість робити більше та підвищити якість своїх текстів. Штучний інтелект стане конкурентом тільки для найнятих фахівців, які просто відсиджують свої години в офісі, креатори — змусять його працювати на себе.