Головна мета будь-якого бізнесу полягає в зароблянні грошей. Для її досягнення є багато умов, але найважливіша — високий рівень реалізації. Спрощено кажучи, слід виготовляти якісні товари і зробити так, щоб про них знали покупці. Перше — то внутрішні процеси виробника, а для другого замовляється реклама в Google.
Види реклами
В Мережі використовують різноманітні типи реклами, які відрізняються за методами взаємодії з аудиторією:
- Контекстна. Шукає відвідувачів насамперед за їх цільовими запитами або згідно тематиці сторінок, на яких вони були нещодавно.
- Таргетована. Охоплює сегмент ЦА передусім за певними даними людей: вік, стать, регіон тощо.
- Пошукова оптимізація (SEO). Веб-ресурс доопрацьовують згідно алгоритмів та вимог Google, щоб вивести його в ТОП вибірки.
- В соціальних мережах (SMM). Створення тематичних спільнот чи сторінок компанії, або використання таргетованої реклами.
- Банерна. На тематичних майданчиках розташовують банери, що складаються насамперед із зображень.
- Відео. Має багато різновидів, які пов’язані з використанням відеоматеріалів.
- E-mail-маркетинг. На поштові адреси розсилають повідомлення з корисною інформацією про товари.
- Нативна. Виглядає як ненав’язлива текстова або відео частина контенту. Її роблять так, щоб вона була максимально природньою і не сприймалася як реклама.
- Вірусний маркетинг. Рекламодавець створює цікавий для ЦА контент, який користувачі самі розповсюджують між своїми знайомими.
Усі види реклами в інтернет мають певні особливості. Щоб вибрати кращий, треба виходити з поставленої мети та конкретних завдань, прийнятої стратегії, фінансових можливостей, особливостей ЦА та інших чинників. Канал взаємодії зі споживачами слід обрати правильно, лише тоді кампанія буде ефективною. Необхідно вивчити «своїх» клієнтів, пробувати різні налаштування, подивитися, як вирішують проблему конкуренти. І обов’язково робити регулярний аналіз результатів. Але це ще не все.
Чому не працює правильно обраний тип реклами?
Після того, як обрано спосіб, що просто «зобов’язаний» дати позитивний ефект, зовсім не факт, що його буде досягнуто. В такому випадку слід ретельно перевірити технічну частину процесу. Тобто, подивитися, чи не припущені помилки в пошуковій оптимізації, чи все гаразд з креативами таргетованої реклами тощо. Причини, через які кампанія замість збільшення реалізації лише витягує гроші з кишені замовника, можуть бути різні. Ось кілька тих, що зустрічаються найчастіше.
Підвищення трафіку як самоціль
Замовник реклами не обов’язково добре розбирається в тонкощах інтернет-маркетингу. Тому коли він каже, що треба організувати кампанію, то частіше за все в якості головної мети проголошує підвищення трафіку. Але навіщо? Адже насправді реклама повинна підняти рівень реалізації.
Ну, гаразд, раніше за день на сайт щоденно заходило умовно 100-200 відвідувачів, які за тиждень купували 5-6 товарів. Після кампанії їх буде 300-350 кожен день, виберуть за тиждень десяток речей, а інші помилуються каталогом та й підуть геть. Замовник вважає, що збільшення трафіку привабить клієнтів. Тут слід зробити уточнення — нових клієнтів. Бо зі старими необхідно працювати для заохочення повторних придбань. А це робота зі своїми особливостями, яка зазвичай ігнорується. Бюджет, виділений на рекламу, витрачають на залучення всіх гуртом.
Рекламна кампанія повинна розраховуватися на те, щоб привести на сайт нових покупців. А зі старими слід ретельно працювати, бо найбільшу частину прибутку складають якраз повторні замовлення. А новий відвідувач, з точки зору витрат на рекламу, зовсім не обов’язково буде прибутковим. Якщо порахувати в середньому, то може виявитися, що вартість деяких чеків не дуже відрізняється від витрат на залучення цих людей. Слід пам’ятати, що перший контакт — це насамперед початок для довготривалих відносин.
Сайт має низький показник конверсії
Ця причина схожа на попередню, але тут розмова йде більш конкретно та, головне, дещо в іншому напрямку. Професіонали реклами здатні вивести веб-ресурс в ТОП вибірки та збільшити трафік. Відвідувачів стане багато, але довго затримуватись на його сторінках вони не будуть. Чому? Найчастіше через те, що:
- Не сформульована унікальна торгова пропозиція.
- Немає закликів до конкретної дії; кнопка «Придбати» та інші тригерні деталі відсутні або розташовані в малопомітних місцях.
- Інформація на сторінці товару недостатня або дає мало конкретики . Текст може й немалий, але написаний на кшталт: «Воно таке гарне, ну таке гарне, придбайте, не пошкодуєте».
- Дизайн сайту не відповідає вимогам юзабіліті.
Отже, сам веб-ресурс, як кажуть, «не продає», а тому підвищення трафіку лишається без позитивного ефекту. Рекомендації зрозумілі. Протестувати сайт, проаналізувати сторінки конкурентів, запросити більш кваліфікованих спеціалістів і врешті-решт зробити якісний онлайн магазин.
Відсутність наскрізної аналітики
В це важко повірити, але на більшості (дехто стверджує, що в чотирьох випадках з кожних п’яти) вітчизняних бізнесових ресурсів не налаштована як слід аналітика. Реалізацію не фіксують, шлях замовника не відстежують, окупність каналів залучення не оцінюють. Та й рекламну кампанію в цілому не досліджують. Що працює, а що не дуже, де необхідно коригувати — можна лише здогадуватися.
Неконкретний образ покупця
Буває й так, нерідко навмисне, що замовник бажає охопити максимальну кількість потенційних відвідувачів і тому не конкретизує представників ЦА. Проте, бажаючи продавати всім, не зможеш продати нікому. Адже мова йде не стільки про реалізацію якоїсь речі, скільки про те, яке питання здатен покупець вирішити з її допомогою. Це пов’язано з УТП і неможливо без чіткого сегментування ЦА.
Бізнес процеси
Неочевидна на перший погляд причина, яка впливає на ефективність реклами не менш за інші. Впорядкованість продаж, чітка система обліку, перевірок та звітності. Без цього щонайменше не вдасться ефективно витратити рекламний бюджет. Сюди ж можна віднести внутрішні недоліки, такі як занадто високі ціни, некваліфіковані менеджери, обмежений асортимент тощо. Слід розуміти, що коли в компанії багато що не до ладу і немає чіткої налаштованості бізнес процесів, то за рахунок однієї лише рекламної кампанії не вдасться вивести онлайн магазин на стабільно високий рівень прибутковості.