У 2022 році у світі буде 3,96 мільярда користувачів соціальних мереж, що на 4,8% більше, ніж рік тому — принаймні, так говорять результати останніх досліджень. Це означає, що майже 60% населення планети зараз мають хоча б один обліковий запис в одній соціальній мережі чи месенджері.
Чому SMM потрібен саме вашому бізнесу — відповідає SMM project manager агенції комунікацій «ВАРТО» Галина Передерій.
SMM вирішує бізнес-задачі бренду: як очевидні, так і неочевидні з першого погляду.
Перш за все, одна з ключових задач, яку вирішує ведення соціальних мереж бренду — це поширення інформації. Якщо бізнес хоче заявити про себе у публічному інфополі, соціальні мережі — це найпростіший, найшвидший та найдоступніший спосіб розповісти все в тому форматі, якому хочеться його власникам. Не можна сказати, що сторінки у соціальних мережах повністю замінюють сайт. Адже якщо у «шапці» профілю немає посилання на сайт, то це виглядає як мінімум дивно — і для споживачів, і для алгоритмів соцмереж.
Друге, але не менш важливе — SMM забезпечує пряму комунікацію зі споживачами. Завдяки соціальним мережам у брендів з’являються обличчя, а завдяки коментарям, емоджі та прямим зверненням від бренду — стіна між споживачами та бізнесом руйнується. Можливість прокомунікувати з брендом буквально через одне рукостискання — без колцентрів, без посередників — дуже зближує, підвищує лояльність та повагу зі сторони вашої аудиторії. А тенденція до людяності, яка сьогодні властива всім комунікаціям, у соціальних мережах брендів може бути гарно представлена та ефективно працювати й на підсилення емоційного зв’язку зі споживачем, й створюючи привабливий бренд роботодавця.
А завдяки цій близькості та прямоті контакту SMM допомагає брендам впливати на споживача та змінювати його звички. Яким чином? Наведу приклад з особистого досвіду. Чи знали ви, що у PlayStation можливість без втрати гарантії її регулярно чистити? Для цього треба просто зняти верхню кришку. Якщо кожні 2-3 тижні чистити, то вона буде працювати справно. Коли я купувала PlayStation, ніхто з продавців мені про це не розповів, а інструкції, як відомо, ми читати не дуже любимо. Але повідомити про таку функцію можна якраз через соцмережі — і таким чином впливати на звичку користування продукцією. А також додатково розповісти про переваги та різні неочевидні особливості продукту чи послуги бренду. Звичайно, SMM — це й інструмент реклами. Адже будь-яка комунікація бізнесу в публічному інфопросторі спрямована на те, щоб збільшувати кількість споживачів.
Також ефективно реалізований SMM підсилює інформаційне поле бренду. Завдяки різним соціальним мережам аудиторії бренду отримають цінну можливість першими дізнаватися про новини, першими читати свіжі публікації у ЗМІ та брати участь у житті бренду через голосування або обговорення в коментарях.
Якщо бізнесу нема у соціальних мережах — для споживача це як мінімум дивно. Якщо цей бренд зовсім новий для людини, відсутність соціальних мереж у Google-пошуку може викликати цілком закономірне питання: а цей бренд взагалі існує? Таким чином сторінки у Facebook, Instagram або LinkedIn працюють як додаткова візитівка, канал верифікації бренду для споживачів.
Оскільки соціальні мережі зараз є майже у кожного, то існує стереотип, що гірше-краще всі можуть їх вести. Але це насправді зовсім не так. Якщо власного ресурсу бізнесу не вистачає і на якісне ведення сторінок бренду — то саме час звертатися до фахових агенцій, які допоможуть реалізувати цю задачу. У руках SMM-професіоналів соціальні мережі бренду дійсно працюватимуть як корисний та ефективний інструмент на повній потужності.