Дослідницька компанія Gradus Research провела опитування щодо медіаспоживання українців у січні 2023 року. Результати демонструють, що зберігається тенденція переходу на джерела інформації, які дають можливість найбільш оперативно дізнаватися про суспільно-політичні події — месенджери та соціальні мережі. Серед контенту, який найбільше переглядають на ТБ, першість залишається за випусками новин.
People media та користувацький контент у топі
Люди все більше надають перевагу споживанню інформації на платформах, де переважає user-generated контент, а новини з’являються миттєво. 65% опитаних дізнаються про події у месенджерах, а 61% — у соціальних мережах. Тоді як у серпні 2020 року частка месенджерів складала лише 41%. При цьому рівень довіри до месенджерів разюче відрізняється серед жінок і чоловіків.
Інформаційні інтернет-ресурси та національні ТБ-канали відходять на другий план. Лише третина опитаних громадян споживає новини із цих джерел інформації. Частка користування інформаційними інтернет-ресурсами зменшилась майже вдвічі у порівнянні з серпнем 2020. Цими традиційними джерелами інформації в більшій мірі користуються представники вікової категорії 55-60 років. При цьому вибір основних каналів отримання інформації суттєво різниться серед жителів міст-мільйонників та невеликих міст.
“Ми прослідковуємо тенденцію до споживання більшої кількості новин у месенджерах і соцмережах, яку запустив початок повномасштабного вторгнення. Рік назад це було для українців питанням виживання — якомога швидше дізнаватися про події війни, і в умовах складної безпекової ситуації ці медіа і надалі залишаються першими у списку”, — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research.
Повний звіт за результатами дослідження Gradus Research доступний за запитом ai@gradus.app.
Дослідження було проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону. Період проведення: 24-26 січня 2022 року. Розмір вибірки: 1190 респондентів.