Аналізуючи сайт за допомогою різних SEO-інструментів, проводячи порівняльний аналіз свого ресурсу із сайтами конкурентів, ми постійно бачимо показник Page Authority (PA). Сьогодні розберемося, наскільки він важливий, що на нього впливає та як його можна покращити.
1. Що таке РА (Page Authority)?
Авторитет сторінки (Page Authority) — спеціальний індикатор, розроблений компанією Moz. Мета — показати, наскільки добре конкретна сторінка сайту ранжуватиметься у пошуковій видачі. Цей індикатор підкреслює ефективність контенту та структури сторінки.
Важливо розуміти, що PA — не фактор ранжирування, а скоріше порівняльний аналіз ваших сторінок і сторінок конкурентів, орієнтований насамперед на їх відповідні профілі.
Значення показника варіюються від 1 до 100. Чим вище ймовірність влучення в ТОП пошукової видачі, тим вище значення PA. При цьому збільшити показник з 20 до 30 одиниць значно простіше, ніж з 60 до 70. Компанія Moz постійно оновлює алгоритм, тому можна помітити, що значення однієї й тієї ж сторінки час від часу коливається.
2. Від чого залежить РА?
Точні дані про те, як розраховується Page Authority, є тільки у компанії Moz, а вона не прагне повністю розкрити свої алгоритми. Відомо, що PA враховує кількість унікальних доменів, що посилаються на сторінку, follow- та nofollow-посилань, редиректів 301 та 302, нових та старих посилань, доменне ім’я та безліч інших факторів.
Ці фактори базуються на даних із веб-індексу Mozscape, записів бота, який сканує та індексує пошукову видачу. Mozscape це досить вдала спроба компанії Moz відтворити поведінку робота Googlebot і скласти аналогічну карту всього веб-контенту, що відображається в результатах пошуку.
Всі ці фактори зважуються, компілюються та поміщаються у модель машинного навчання разом із даними, отриманими з пошукової видачі Google. Вивчення цих фактичних результатів дозволяє інструменту Moz робити прогнози ранжування. Таким чином, хоча Moz і не є повним аналогом алгоритму Google, він покликаний відображати припущення (це важливо розуміти) однієї компанії про те, чи буде сторінка добре видаватися у пошуку чи ні.
Загалом можна звести більшість факторів, що впливають на авторитет сторінки, до таких трьох категорій:
- Рівень довіри до сторінки. Говорячи про рівень довіри, ми маємо на увазі ступінь довіри до ресурсу або сторінки пошукових систем. Сюди відносяться вік домену, ім’я ресурсу, в якому бажано використовувати тематичне ключове слово, домену, відсутність помилок в HTML і CSS. А ще унікальний та корисний контент, зручність використання та функціональність ресурсу, поведінкові фактори, глибина перегляду, показники відмови та ін.
- Кількість посилань на сторінку Має значення, скільки авторитетних сайтів схожої тематики посилаються на ресурс і наскільки посилання виглядають природно: чи немає перекосу в кількості анкорних посилань з великою кількістю комерційних ключових слів, чи різких сплесків або просідань у зростанні посилальної маси. Також враховується кількість вихідних посилань. Не повинно бути спамленості вихідними лінками, а вести вони повинні на подібні за тематикою ресурси, інакше оцінки PA просідатимуть.
- Частота оновлення контенту на сторінці. Якщо контент сайту застарів, він перестане бути цікавим для аудиторії, трафік впаде, показники відмови зростуть, і все це негайно позначиться на Page Authority. Кожне значне оновлення контенту надсилає запит на сканування сторінки пошуковими роботами та потенційно може підвищити оцінки авторитетності.
2.1. Помилки, що призводять до низьких оцінок авторитетності сторінки
Список найчастіших помилок, що призводять до зниження РА:
- Помилки HTML та CSS на сторінці.
- Переспам сторінки ключовими словами.
- Помилки 404, що повертаються під час завантаження.
- Відсутність контенту для користувачів, заповнення тіла сторінки «порожнім» текстом та ключовими словами.
- Повторення та дублювання контенту з інших сторінок.
- Недостатня кількість контенту, коли пошукові роботи неспроможні однозначно встановити його тематику.
- Винятково рекламний контент.
- Надлишок вихідних URL-адрес, що ведуть на сайти різної тематики, а текст на сторінці використовується тільки для їх маскування.
- Несподівана для відвідувача сторінки поведінка елементів сторінки.
- Прихований текст або посилання у змісті сторінки, які не відрізняються для відвідувачів.
3. Як можна перевірити РА?
Наведемо кілька інструментів, що дозволяють легко перевірити авторитет будь-якої сторінки мережі. І так як цей показник розроблений компанією Moz, почнемо з тих інструментів, які вона пропонує.
3.1. Інструменти MOZ
Moz має кілька сервісів, які можуть бути корисними при аудиті як своїх сайтів, так і конкурентних. Найпростіший сервіс для перевірки Page Authority — Link Explorer.
Достатньо відкрити інструмент, вставити URL досліджуваної сторінки та натиснути Analyze. Ви відразу отримаєте значення PA і ще кілька, наприклад, Domain Authority (детальніше про нього поговоримо нижче), кількість доменів, що посилаються та ключових слів у рейтингу.
Другий інструмент, який можна легко налаштувати та використовувати навіть без копіювання посилань, є розширення для браузерів Chrome Moz Bar. Достатньо встановити це розширення та зайти на потрібну сторінку. Результати будуть завантажуватись у верхній частині вікна браузера.
Різниці у показах Moz Bar і Moz Link Explorer немає, тому можете використовувати будь-який з цих інструментів, який вам здасться зручнішим.
3.2. Sitechecker.pro
Ще один сервіс, який допоможе визначити авторитетність будь-якої сторінки — Siteсhecker. Достатньо скопіювати URL-адресу та вставити її на сторінці сервісу, як і в Link Explorer від Moz.
Оцінка авторитетності буде завантажена через кілька секунд на тій самій сторінці сервісу:
4. Як підвищити РА (Page Authority) окремої сторінки?
Так само, як немає достовірної інформації про алгоритм розрахунку авторитетності сторінки, так і не існує єдиного методу, який допоможе покращити цей показник. Ми зібрали основні методи, за допомогою яких можна покращити PA та положення сайту у пошуковій видачі.
4.1. Якісний лінкбілдинг
Один із найпростіших способів підвищити авторитет сторінки — отримати більше зворотних посилань з авторитетних веб-сайтів. Ми не дарма виділили «авторитетних», тому що самі по собі беклінки не надто допоможуть, а можуть навіть нашкодити.
При створенні профілю посилань шукайте сайти у своїй ніші зі схожою тематикою, у яких параметри Page Authority і Domain Authority вищі за ваші.
4.2. Якісний контент
Хороший контент майже завжди приносить додатковий трафік та природні зворотні посилання. Якщо ваші матеріали стануть більш інформативними та привабливими, міститимуть відео та інші медіафайли, є велика ймовірність, що інші веб-сайти згодом почнуть на них посилатися, або такими статтями ділитимуться у соціальних мережах.
Крім того, публікація нових матеріалів на регулярній основі краще для пошукової оптимізації у багатьох відношеннях. По-перше, Google схильний віддавати перевагу новим повідомленням. По-друге, додатковий контент дає більше можливостей ранжуватися на різні ключові запити.
Окрему увагу приділіть релевантності контенту, який буде зосереджений на потребах та бажаннях вашої цільової аудиторії, буде корисним та актуальним для неї. Найкращий контент — той, яким ви самі захочете поділитися.
Почніть із створення контент-плану, в якому вказані дати та теми, для яких ви хочете створити контент на своєму веб-сайті. Так простіше систематизувати роботу своїх відділів, задіяних у створенні контенту.
4.3. Оновлення контенту сайту
Якщо ви хочете підвищити загальний авторитет домену, рекомендуємо повернутися до кожної сторінки сайту та перевірити ті, які мають низький показник PA. Оновлюйте контент, додайте нові ключові слова, включайте зворотні посилання та в цілому актуалізуйте інформацію.
Хороша практика — збільшити обсяг старих коротких постів у своєму блозі, додавати туди нові розділи, розкривати тему ширше і глибше, вставляти відео або інфографіку.
Ви можете включити до свого контент-плану регулярне оновлення старих матеріалів, і це теж буде працювати в плюс для показників PA.
4.4. Видалення та моніторинг спамних коментарів
Важливий момент, про який часто забувають, — чищення коментарів. Спам-коментарі в блогах можуть завдати шкоди авторитету сторінки.
Робіть таку перевірку коментарів регулярно, а ще краще — встановіть плагіни або сервіси, здатні видаляти спам-коментарі або поміщати коментарі з посиланнями на карантин для подальшої ручної перевірки.
4.5. Оптимізація структури сторінки
Контент, який ви публікуєте у своєму блозі, має легко читатись. Більшість відвідувачів перегортають сторінки у пошуках головного, а не читають статті «від кірки до кірки». Тому зміст має сприйматися легко.
Якщо ніхто не читає та не взаємодіє з вашим контентом, можете попрощатися з новими органічними зворотними посиланнями та соціальними репостами, які підвищують авторитет сторінки.
Один із способів зробити ваш контент кращим — використовувати розриви рядків. Для довгої сторінки потрібно використовувати більше порожнього простору і не робити абзаци занадто довгими. Розбивайте текст підзаголовками, використовуйте таблиці та марковані списки.
Бажаєте оживити нудні масиви тексту? Використовуйте власні чи стокові зображення, інфографіку, діаграми. Додаючи фотографії, відео та іншу графіку до свого контенту, ви спонукаєте читачів залишатися на сторінці довше, оскільки це робить контент більш візуально привабливим.
5. Page Authority Vs Domain Authority
Ми вже згадували авторитетність домену (DA) у нашому матеріалі, зараз внесемо більше ясності.
Ці два показники досить схожі і використовують ту саму методологію для оцінки рейтингу, хоча й у різному масштабі. Domain Authority враховує авторитетність всього веб-сайту, тоді як PA оцінює лише одну сторінку. Чим більше у вас сторінок з високим показником PA, тим кращим буде показник DA для всього домену.
Ось чому хороша практика — приділяти більше уваги підвищенню авторитету сторінки, а не фокусуватись на загальному рейтингу авторитетності домену. Вносячи невеликі зміни на кожну сторінку, ви робитимете весь ваш ресурс більш потужним з погляду SEO.
6. Висновок
Пам’ятайте про одну важливу деталь: Page Authority ваших сторінок може змінюватися з часом. Якщо конкретна сторінка на вашому веб-сайті має PA=45 цього місяця, не факт, що це значення залишиться таким же протягом наступних кількох місяців.
Як правило, авторитет сторінок з часом збільшується, оскільки вони отримують більше посилань, а сайт загалом набуває більшого авторитету домену. Але він може і знизитися, наприклад, при втраті зворотних посилань, при оновленні алгоритмів Moz або зростанні авторитету інших сайтів (адже PA і DA порівняльні оцінки).
Перевірка авторитету сторінки — це хороший спосіб побачити, де зараз ваш сайт і які його шанси зайняти високе місце в пошуковій видачі. Зважаючи на свої оцінки, ви можете визначати, які сторінки вимагають більших вкладень сил і часу, а які менші.
Таке послідовне опрацювання сторінок вашого ресурсу обов’язково дасть позитивні результати у вигляді збільшеного органічного трафіку та більшої кількості заявок від цільової аудиторії.