Як люди споживають інформацію в соцмережах у 2024? Як захопити увагу аудиторії? Які головні тренди у SMM? Багато питань колують навколо ефективної комунікації в соціальних мережах, віднімаючи спокій у кріейторів.
Вдала формула SMM, на думку команди «ВАРТО»: стратегія + креатив зі спільним знаменником — дедлайни. Досвідом, кейсами та трендами у галузі поділилися SMM-експертки агенції комунікацій «ВАРТО» Юлія Середа та Анастасія Цвень.
Найбажаніший формат контенту — це…
За результатами соцопитування ZN.UA, проведеного Центром Разумкова у червні 2024, 55,8% респондентів відмітили погіршення у власному психологічному стані через стрес та втому. Як наслідок, через перенасичення інформацією формується кліпове мислення — а отже контент-кріейторам треба використовувати велику частоту кадрів для утримання уваги аудиторії.
Наші експерти вважають, що головна роль контенту у 2024 — це розважати та давати користь одночасно.
«Зараз багато стресу, хочеться розслабитися — розважальний контент цьому сприяє. А ще люди люблять ділитися, шерити. Тож ефективно розповідати про лайфхаки, нові локації, рецепти, ап-дейти в офісі з гумором й сенсами», — підсумовує Юлія.
На думку Анастасії, окремо потрібно розробляти контент, який стимулює аудиторію взаємодіяти з брендом. Найкраще для цього підійде інтерактивний контент: опитування, конкурси, сесії Q&A тощо.
У 2024 році таргетована реклама залишається важливим інструментом для збільшення залученості та охоплення аудиторії. Для максимальної ефективності слід використовувати яскраві візуали та мінімальну кількість тексту, який містить психологічні тригери.
Понад 5 років, команда «ВАРТО» є партнером мережі супермаркетів «Обжора» по веденню соціальних мереж — Instagram та Facebook. На початку співпраці фахівці агенції чітко бачили бізнес ціль клієнта та розробляла SMM тактики на її досягнення. Про результати комунікацій написали тут.
3 ключові тренди у SMM
Тонка грань, на якій балансують фахівці з SMM — як бути одночасно в тренді та зберегти автентичність. Погоджуємося, це важко — батько, я стараюсь — та ділимося хитриками експертів «ВАРТО».
Головне, на що ми звертаємо увагу при розробці контент-планів для наших клієнтів, це узгодженість між цілями комунікації та тактиками їх досягнення. Анастасія та Юлія діляться чек-листом slow-trands на які варто звернути увагу, адже а) вони з нами надовго; б) їх легко адаптувати під будь-яку нішу.
Колаборації з брендами — цінна можливість посилити бізнес-партнера та познайомитися з його аудиторією. Якщо у вас бренд молока, чому б не зробити колаборацію з брендом кави?
UGC контент — люди купляють більше, якщо бачать, що інші користуються вашим продуктом! Бізнесу у B2C секторі потрібно мотивувати аудиторію знімати UGC контент: ставити вподобайки та писати коментарі під дописами, де відмітили ваш бренд; поширювати контент UGC-кріейторів у соціальних мережах бізнесу, дарувати знижки за активність тощо.
Інфлюенс-маркетинг — нещодавно ми розповіли про міфи співпраці бізнесу з блогерами, де ділилися статистикою. За даними опитування Statista (лютий 2024), 90 % маркетологів вважають його ефективним, а 72 % відзначають, що він краще досягає цільової аудиторії. Експерти «ВАРТО» рекомендують звертати увагу на мікроблоги, адже їхня аудиторія має велику довіру до блогера.
Як приклад інфлюенс-маркетингу, під час блогерської кампанії для торгової марки «На здоров’я» ми впровадили швидке, ефективне та дієве рішення для просування трьох нових продуктів: йогуртів «Болгарія», «Греція» і «Туреччина». Ми співпрацювали з блогерами різного масштабу. Як результат, кампанія отримала середній ER (показник залученості) 4.8% та охопила понад 2,8 мільйона унікальних користувачів.
Facebook — не вирок, або де публікувати контент у 2024?
І справді — де? Ймовірно, логічним було розпочати саме з цього питання, проте як сталося. Важливим для відповіді документом стало цьогорічне дослідження про медіаспоживання українців від громадянської мережі «ОПОРА». Бачимо наступний розподіл уваги за соцмережами:
- Telegram — 78,1%
- YouTube — 59,5%
- Facebook — 44,6%
- Viber — 42,3%
- Instagram — 29,6%
- Tik-Tok — 26,8%
- X — 7,8%
Pinterest, LinkedIn, BeReal і ще багацько платформ вийшли у категорію «Інше» — 1,2%. Чи означає це, що бізнесу потрібно оминати ці майданчики?
Порада від експерток агенції: для вибору майданчика обов’язково досліджуйте цільову аудиторію вашого бізнесу, зрозумійте як вона споживає інформацію та що їй важливо. Після — крокуйте опановувати нові платформи та будьте готові додатково вкласти бюджет на розвиток, адже безоплатний SMM повільний.
Важливо усвідомити, що у кожної мережі є свої правила. Тож, йдучи у TikTok будьте лояльними до ліпсінгу, а заходячи в Instagram — робіть ставку на візуальний контент. BeReal, власне, вимагатиме від вас картинку по той бік камери, а LinkedIn — мінімальних професійних досягнень.
Одвічне питання: Facebook — норм? Так, цілком актуальна платформа. SMM-менеджерки «ВАРТО» зазначають, що Facebook зручний, адже палітра з інструментів керування маркетинговою компанією — детальна аналітика, можливість створювати івенти та спільноти, текстоцентричність та сегментований таргетинг — дозволяє потрапити точно в ціль вашої комунікації. Як висновок, Фейсбук — це поки ще не old-fashioned, а класика.