Двадцять перше століття можна сміливо назвати епохою візуального маркетингу. Сучасна ділова людина не витрачає час на неспішне читання газет вранці, а швидко гортає новинну стрічку на інформаційному сайті. І якщо стаття не забезпечена яскравою «що чіпляє» фотографією, шансів, що її помітять в потоці нескінченних повідомлень, набагато менше.
Те ж саме стосується просування товарів і послуг. Сухі описи, навіть якщо вони складені геніальним автором, цікаві тільки найбільш лояльним клієнтам. Решта пройдуть повз, не помітивши ваших старань. Як перетворити візуальний контент в реальні продажі, читайте в цій статті.
Чому картинки домінують над текстом?
Щоб зрозуміти, як правильно використовувати інструменти візуального маркетингу, слід розібратися в тонкощах його роботи. Звернемося до статистики:
- 90% всієї інформації людина отримує через зір;
- візуальні сигнали обробляються мозком в 60 000 разів швидше, ніж всі інші;
- текст в супроводі зображення запам’ятовується на 65% краще, ніж без картинки;
- заголовки зі словами «фото» і «відео» отримують на 60% більше відгуків;
- близько 85% відеороликів в Facebook користувачі дивляться, не включаючи звуку.
Вражаючі дані, чи не так? Не в останню чергу така ситуація є наслідком популяризації та оптимізації роботи соціальних мереж. Цілком логічно, що провідні маркетологи і найбільші SMM-спеціалісти взяли на озброєння візуальні ресурси і використовують їх по повній.
Різновиди і особливості візуального контенту
Візуальний контент – це ціла група інструментів, які покликані виділити вашу публікацію і привернути увагу аудиторії. Якщо ще 10 років тому користувачі були готові із задоволенням читати пости об’ємом 1000-1500 знаків, то сьогодні текстова інформація, розписана на 7 пропозицій, вже виглядає великоваговою.
Давайте розглянемо основні види візуального контенту:
- Зображення. Картинка в одну мить передає аудиторії великий обсяг інформації, не обтяжуючи людину необхідністю заглиблюватися в читання. Фотографії розбивають довгий текст, надають йому легкості. Але не забувайте, що для використання в різних соцмережах зображення потрібно спеціально готувати. Те, що годиться для Instagram, буде невигідно виглядати в Facebook.
- Відеоролики та анімації. Лайфхак, таймлапс і короткі огляди сьогодні надзвичайно затребувані. При цьому необов’язково насичувати їх закадровим текстом, оскільки, як уже говорилося вище, більша частина користувачів переглядає ролики, не включаючи динаміки.
- Інфографіка. Таким чином можна об’єднати і структурувати величезні пласти інформації, показати сильні сторони і переваги продукту за допомогою цифр. Читачеві простіше сприймати дані, якщо вони представлені у вигляді барвистих графіків, таблиць і списків. Створити такий контент нескладно, оскільки існує маса онлайн-сервісів, які за допомогою шаблонів генерують оригінальну інфографіку.
- Презентації. Даний інструмент гармонійно поєднує інформативність тексту і візуальну привабливість зображення. Чудово підходить для того, щоб продемонструвати пропозицію, детально, але не нудно розповісти про продукцію. Для соцмереж презентація не підійде, а ось для сайту компанії – те, що потрібно.
Якщо говорити про соціальні мережі, то варто згадати про меми, картинки з цитатами, зображення з загадками. Все це викликає живий відгук публіки і теж є частиною масштабного світу візуального маркетингу. Однак не слід зловживати розважальним контентом і робити на нього основну ставку. Нехай він виступає в якості регулярної рубрики, яку ваша аудиторія буде з нетерпінням чекати.
Як отримати якісний візуальний контент?
Формуючи візуальний контент, пам’ятайте, що це особа компанії, своєрідна візитна картка. Доступність смартфонів з хорошою камерою полегшує завдання для бізнесменів-початківців і власників інтернет-магазинів.
Відкрийте Instagram і подивіться, як оформляють свої сторінки продавці одягу і аксесуарів. Здебільшого це фото на стандартному фоні і селфі. Обробка зображення проводиться за допомогою спеціальних сервісів або додатків. Обрізка кадрів і оптимізація під вимоги соцмереж теж виконуються онлайн.
З одного боку, це просто і зручно, а з іншого, тягне за собою якусь шаблонність і примітивність. Маркетологи рекомендують скористатися послугами професійних фотографів і ретушерів, які спеціалізуються на створенні унікального контенту. Lightfield – фотостудія в Києві, де на перше місце ставляться вимоги клієнта. В результаті співпраці замовник отримує круті кадри, які можна використовувати для реклами, друку в будь-якому форматі, постів і публікацій всіх типів.
Не економте на якості, адже саме зображення презентують і «продають» ваш товар.
Рекламна фотосесія: чому без неї не обійтися?
Рекламна фотосесія потрібна, щоб на основі отриманих кадрів створювати макети для корпоративної і представницької продукції. Буклети, меню, каталоги, галереї сайтів і альбоми в соцмережах краще заповнювати високоякісним контентом. За допомогою зображень ви не тільки презентуєте власну продукцію, а й заявляєте про своє ставлення до клієнта і бізнесу в цілому. Красиві фото, зроблені на професійному обладнанні, – це маркер серйозності і відповідальності компанії.
Всі комерційні фотографії можна розділити на три великі групи:
- Предметні фото. Демонструють зовнішні характеристики продукції. Підвидом предметного фото є food-зйомка, яка презентує потенційному покупцеві продукти харчування або готові страви. Сюди ж відносяться і каталожні знімки одягу, взуття, аксесуарів.
- Інтер’єрні фото. Показують у всій красі дизайн приміщень і меблі. Передають особливості планування будівлі, роблять акцент на функціональних і ергономічних особливостях кімнат.
- Іміджеві фото. Відрізняються тим, що мають певний сюжет. Такі знімки не просто презентують товар, а розповідають якусь історію. У центрі співвідношення телевізора не продукція або модель, а ідея, яка і покликана «зачепити» клієнта.
Студійна зйомка – найбільш поширений варіант рекламної фотосесії. Тут можна вибудувати хороше освітлення, поекспериментувати з фонами і ракурсами. Для фотографування їжі і напоїв нерідко запрошують food-стилістів, які відповідають за апетитний вигляд страв і загальну композицію кадру.
Рекламувати продукт на фото можна прямо або неочевидно, показуючи лише особливості товару або зовнішній вигляд. Включення в фото логотипу сприяє популяризації символіки бренду і підвищення впізнаваності, що дуже важливо в світі, де стартапи стрімко змінюють один одного.
Щоб рекламна фотосесія пройшла успішно, вам необхідно підготуватися, адже сама зйомка – це тільки заключний етап. Для початку визначтеся з концепцією того, як ви хочете представити товар. Потім вирішите, для чого ви будете використовувати готові фото: розміщення на сайті – це один формат, а друк на листівках передбачає зовсім інший підхід.
Не забувайте і про складання докладного технічного завдання, яке допоможе уникнути непорозумінь між замовником і виконавцем. Якщо у вас є можливість, підготуйте ескізи або приклади рекламних фотосесій, які вам подобаються, – це спростить комунікацію.
Озброюйтеся найбільш ефективними інструментами візуального маркетингу і вирушайте на завоювання лояльності цільової аудиторії!