Одна з головних помилок недосвідчених маркетологів в тому, що вони не досліджують цільову аудиторію для свого продукту і сліпо ганяються за поколінням 2000-х, хоча якщо розібратися у всіх тонкощах і особливостях поколінь, можна почерпнути набагато більше вигоди. Про це говорить Брук Б. Селлас.
Для зручності, цільову аудиторію можна з легкістю розділити на кілька поколінь, які істотно відрізняються один від одного в способі життя, в поведінці і навіть в покупках.
Мілленіали або покоління Y (народжені після 1981 і до 2000-х):
- 30% покоління Y проявляють інтерес до бренду принаймні один раз на місяць;
- 58,9% активно цікавляться брендом перед покупкою продукту;
- Мілленіали в два рази більше ніж будь-яке інше покоління використовує соц. мережі, а не телефон або електронну пошту для зв’язку з брендом;
- 38% покоління Y відстежує бренди заради розваги.
Загальний висновок: це найактивніше покоління в даний час, при цьому саме вони готові витрачати свій час на різні соціальні мережі, не залишаючись прихильником тільки однієї, особливо ті, хто народився ближче до 2000-го.
Що це означає для SMM: часто саме цю групу вибирають в якості цільової аудиторії, але в цьому головна проблема, тому що ви не можете бути відразу скрізь. Спробуйте дотримуватися такого плану:
- визначте вік аудиторії, яка має значення для вашого бренду;
- уточніть, чому ви намагаєтеся зв’язатися саме з цією аудиторією і які ваші цілі при роботі з цією віковою групою;
- виробляйте стратегію і програму дій з використанням однієї з соціальних мереж, якій надає перевагу ваша цільова група;
- міняйте стратегію в залежності від результатів.
Тобто, якщо ваші показники по соціальній мережі демонструють хороший результат, то продовжуйте, але якщо ні – просто спробуйте щось інше.
Покоління Х (народжені з 1965-1979 рр):
- Facebook серед покоління X на 54% популярніший, ніж YouTube;
- покоління X скоріше буде дотримуватися певного бренду через конкурси, спеціальні пропозиції і рекламні акції;
- представники покоління Х не дотримуватимуться бренду, який говорить щось всупереч їх особистим уявленням;
- 32% покоління X щомісяця активно цікавляться брендом.
Загальний висновок: це покоління більш схильні бути постійним клієнтом, що нам, звичайно, і потрібно. Цифри втішні: 7 з 10 представників Х-покоління ймовірно придбають той бренд, яким активно цікавляться.
Що це означає для SMM: кожне покоління може підписуватися на бренд в різних соціальних мережах перед тим, як зробити покупку, але це не означає, що контент для всіх соціальних мереж повинен бути один. Представники Х легко ображаються, так що будьте уважні з постами на розважально-гумористичний лад. Забезпечте їм достатню кількість конкурсів, рекламних акцій і спеціальних пропозицій.
Покоління бебі-бум (55+):
- представники цього віку шукають розумне поєднання спеціальних пропозицій, рекламних акцій та інформації;
- YouTube посідає друге місце серед бажаних ними платформ;
- 51% представників цього покоління, ймовірно, придбають продукт активно відслідковуваним ними бренду.
Загальний висновок: не є активними користувачами соціальних мереж і при цьому не особливо цікавляться брендами, і в основному є спостерігачами.
Що це означає для SMM: це означає, що тактика “вести діалог, а не агітацію” навряд чи дозволить хоч трохи просунутися вперед з клієнтами цього покоління.
Брук каже, що на її сторінках з аудиторією цього покоління, дуже низька активність, мало спілкування, але при цьому лайки, як показник, вказують на те, що користувачі читають і переглядають публікації.
Брук пропонує наступні рішення:
- випускати інформаційні пости з заголовком “Чи знаєте ви”, публікуючи цікаву статистику або маловідомі факти;
- частіше проводити конкурси і рекламні акції, щоб підвищити активність користувачів.
Покоління Z
Покоління Z (англ. Generation Z) (також відоме як iПокоління англ. Homelanders, Homeland Generation, Zoomers або New Silent Generation) – термін, що застосовується в світі для покоління людей, які народилися в період з 1994 по 2000 рр. (До перехідного покоління Y-Z відносять людей 1988-1993 років народження).
Представники покоління Z активно використовують планшети, VR- і 3D-реальність. Найчастіше термін «покоління Z» розглядається як синонім терміну «цифрова людина». Покоління Z цікавиться наукою і технологіями (наприклад, припускають, що багато представників покоління будуть займатися інженерно-технічними питаннями, біомедициною, робототехнікою), а також мистецтвом. Також припускають, що покоління буде економним.
Традиційно люди покоління Z розглядаються як діти батьків з покоління Y, прикордонників покоління Y-міленіум або іноді навіть покоління X. Те, що попередні покоління називали «новими технологіями» або «технологіями майбутнього», для покоління Z вже сьогодення. Це перше по-справжньому цифрове покоління. Батьків же дітей, які стали згодом поколінням Z, називають цифровими іммігрантами, так як в їх дитинстві подібних технологій не було. Тепер інтернет не обмежується домашнім комп’ютером і може бути доступний в будь-який момент, завдяки новим мобільним телефонам, смартфонам або кишеньковим пристроям. До того ж покоління Z – перше покоління, що повністю народилося за часів глобалізації та постмодернізму. Також наголошується, що багато батьків людей з покоління Z працюють неповний робочий день або навіть беруть роботу додому, більше часу приділяючи вихованню дітей. У суспільстві приділяється велика увага питанням безпеки.
Більше ніколи в історії людства не буде покоління, здатного порівняти цифровий світ зі світом без інтернету, по достоїнству і без спотворень інформації оцінивши всі його недоліки і позбавлення в сфері соціальних і економічних відносин, що виникли внаслідок його стрімкого розвитку, на своєму особистому життєвому досвіді. Однак існують люди (рух Degrowth і інші групи, релігійні течії, окремі люди), які свідомо обирають цифровий аскетизм.
В Японії покоління Z називають «нео-цифровими аборигенами», що на крок перевершує попереднє покоління Y, яких в Японії називають «цифровими аборигенами». «Цифрові аборигени» в основному спілкуються за допомогою тексту або голосу, а «нео-цифрові аборигени» використовують відео, відео-телефонію і т.д. На цьому наголошує перехід від ПК до смартфону і від текстового формату до відео формату серед нео-цифрового покоління.