Ірина Оверко, СМО Admixer Advertising, розглянула глобальні і українські дані, пов’язані з мобільними додатками, в черговий раз переконавшись, що всі дороги ведуть до mobile-first світу.
Нагадаємо, що понад 50% свого онлайн-часу ми проводимо в мобільних пристроях. Причому чим молодша аудиторія, тим більше відсоток часу, проведеного в смартфоні. А понад 80% мобайл-часу ми проводимо в додатках.
Мобільний додаток сьогодні – це наше життя. Адже це і стрічка новин, і e-пошта, і фітнес-асистент, і таксі, і доставка їжі, і банк, і ваша клініка… (продовжите список). Карантин, звичайно, теж вплинув на те, що в підсумку ми здалися під натиском навіть таких епізодичних додатків, як OLX і Добробут, обмінявши мегабайти пам’яті в своєму смартфоні на зручність і швидкість.
Світова статистика
У 2020 році в світі було завантажено 218 млрд додатків, в яких в середньому провели 4,2 години. Якщо подивитися на динаміку останніх років, то ми бачимо, скоріше не вибухове, а прогресуюче зростання споживання мобайла з року в рік.
У своїх програмах користувачі не тільки витрачають значну кількість часу, але і витрачають істотні бюджети як на покупку самих додатків, так і на покупки всередині додатків, таких як нові додаткові життя в Gardenscapes або скіни для Fortnite. Користувачі мобільних додатків витратили 143 млрд доларів в 2020 – це + 20% до 2019 року, а з огляду на специфіку і невизначеність минулого року, мало хто може похвалитися збільшенням п’ятої частини до свого доходу. При цьому левова частка, а саме 70% призначених для користувача витрат припадає на ігрові програми.
Українська статистика
У 2020 році інтернет-аудиторія України складалася з майже 30 млн користувачів. З них у 96% користувачів був мобільний пристрій, а 87% користувалися соцмережами.
У минулому році в Україні скачали 1,2 млрд додатків, що при поділі на власників мобільних пристроїв дає по 42 додатка на людину. Що, до речі, несильно відрізняється від показників США (49 додатків).
У порівнянні зі світом ми проводимо менше часу в додатках: 3,5 проти 4,2 години, але для чистоти порівняння варто зазначити, що світову статистику гіперболізують країни Південної Америки і Південно-Східної Азії, де споживання інтернету з мобільних пристроїв становить 5-6 годин на добу, а споживання інтернету досягає середніх цифр в 10 годин на день!
Українці витратили близько 220 млн доларів на мобільні додатки в 2020 році, що в середньому дорівнює 7,7 доларам на одного користувача інтернету з мобільного пристрою. Для порівняння в Польщі цей показник 13 доларів, а в США – 120. Що означає величезний потенціал для нашого ринку.
У найближчі роки в Україні, як і в усьому світі інтернет-споживання однозначно буде все більше перетікати на мобільні пристрої, і в першу чергу в бік додатків, а не веб-сайтів. А це означає зростання актуальності реклами всередині мобільних додатків.