Цей міні-словничок буде корисний не тільки паблішерам, але і рекламодавцям, маркетологам і всім, хто цікавиться просуванням в інтернеті.
- Паблішер (Publisher) – видавець, власник ресурсу або посередник, який публікує контент для просування.
- Ad Inventory, іншими словами, рекламний інвентар або відкритий простір – доступний для реклами інформаційний простір на сайтах видавця.
- Ad Server або відкритий сервер – рекламна платформа, на якій паблішери розміщують відповідний контент (рекламу). Найчастіше тут є можливість для збору інформації по перепостам, лайкам, переходам і коментарям.
- Майданчик для операцій агентів на англ. Agency Trading Desk – веб-ресурс, який займається рекламою, і надає послуги агентствам з просування.
- Attribution Measurement або контроль атрибуцій – спосіб збору аналітики пошукових і медійних кампаній по спеціально призначеним атрибутам, тобто контрольних точках.
- Audience Extension – інструментарій для збільшення рекламної аудиторії. Надаються SSP і DSP мережами, необхідні паблішерам для того, щоб вони могли відслідковувати відвідувачів, закуповувати місця, таргетувати і налаштовувати рекламу.
- Brand Safety – захист репутації компанії. Ця концепція полягає в тому, щоб назва і атрибути бренду не використовували в негативному контексті. А також там, де є негативне оточення. Наприклад, реклама серйозної фірми не повинна бути поруч з відвертим контентом, екстремістськими роликами або матеріалами, що містять щось неприємне для цільової аудиторії. Сумлінні паблішери повинні відслідковувати цей момент.
- Beacon – бакен, мається на увазі короткий код, піксель, який розміщують в електронних листах для збору даних щодо кількості відкриттів. Також таку мітку ставлять на сайті для відстеження переходів з Фейсбуку і в загальному для відстеження активності користувачів.
- Behavioral Targeting або таргетинг за поведінкою користувачів – ряд заходів щодо збільшення ефективності рекламних кампаній за рахунок аналізу поведінки людей і точного налаштування реклами.
- CTR (Click-Through Rate) – коефіцієнт клікабельності, математичне відношення показів і кліків.
- Completion Rate або комплектність – співвідношення кількості повністю переглянутої реклами до загальної кількості що відбулися демонстрацій.
- Contextual Advertising – реклама в контексті. Система реклами, яка спирається на збір і обробку інформації щодо того, що шукає користувач, а також чим цікавиться тощо. Завдання контекстної реклами запропонувати людині те, що йому найбільше зараз потрібно.
- Cookie – короткий код, який відстежує активність людини на веб-ресурсі. Потрібні паблішерам для того, щоб збирати різнорідну інформацію щодо дій користувачів.
- Cookie Sync це синхронізований код, дає можливість бачити весь шлях людини на різних вебсайтах.
- CPA (Cost Per Action) – модель оплати за рекламу, де кошти нараховуються за реальні конверсії.
- CPC (Cost Per Click) – плата за клік. Це модель нарахування оплат в рекламних кампаніях за кількість кліків.
- CPM (Cost Per Thousand) – ціна 1К демонстрацій рекламного креативу.
- Cross-Device Tracking – відстеження діяльності окремо взятого користувача на всіх пристроях, які він використовує. Дані кроссдевайсного трекінгу потрібні для докладного вивчення поведінки споживачів та точного націлювання рекламних кампаній.
- DMP (Data Management Platforms) – платформи для зберігання даних, затребувані у паблішерів для знаходження, компонування і організації даних.
- Deal ID – автоматично генерований номер угоди, в ньому зашифровані як паблішер, так і рекламодавець.
- DSP (Demand-Side Platform) – платформа придбання реклами. Дозволяє купувати комерційний простір на різних сайтах, причому, замовлення робиться на одній платформі.
- Frequency Cap, або обмеження показів – спосіб контролю реклами, яку демонструють одному відвідувачу сайтів.
- First Look – перший погляд, набір рекламних пропозицій, які паблішер пропонує клієнту і може, в разі відмови, запропонувати іншим.
- First-Party Data – первинна інформація про споживача, що збирається на тому чи іншому ресурсі. Вважається найдетальнішою і точною, тому високо цінується паблішерами і маркетологами.
- Хешування – кодування, для того, щоб захистити дані від сторонніх.
- Insertion Order – ордер замовлення, який проводиться на рекламному майданчику або біржі.
- Interstitial Ad – проміжна реклама.
- Long-Tail Ad Inventory, перекладається як реклама з довгим хвостом. Йдеться про довгі, низькочастотні ключові слова. Заснована на них реклама часто надає мало трафіку, тому потрібно уважно підходити до таких кампаній.
- Non-Human Traffic – трафік, отриманий від ботів для накрутки відвідуваності або поведінкового фактора.
- Overlay Ad – розміщенні у верхній частині сайту рекламні оголошення.
- Programmatic A/B-Testing – методика тестування кампаній для пошуку ефективних і неефективних оголошень.
- Programmatic Attribution – автоматизована система контролю атрибуції. Використовується для оптимізації і перерозподілу фінансових витрат кампанії.
- Programmatic Direct – автоматизовані закупівлі реклами через сайт.
- Programmatic Creative – автоматично створені креативи, використовуються для тестування реклами і підвищення ефективності кампаній.
- Private Exchange – біржі або обмінки, завдяки яким паблішери отримують можливість пропонувати свої послуги, а рекламодавці – замовляти.
- Price Floor – найменша вартість, по якій паблішер готовий співпрацювати з рекламодавцем.
- Programmatic Guaranteed – автоматизована система для контролю угод.
- Rate Card – перелік послуг і цін паблішера.
- RTB (Real-Time Bidding) – автоматизована система розподілу показів оголошень користувачем. Перш ніж користувач інтернету побачить ту чи іншу рекламу, система проводить внутрішні торги між пропозиціями рекламодавців, і людина бачить перемоглі оголошення.
- Remnant Inventory – незатребуваний інвентар, рекламні місця, які ніхто не купив, зазвичай їх реалізують зі знижкою.
- Second-Party Data – вторинні дані. Це інформація про користувачів, яку перепродують рекламщики.
- Second Price Auction – модель рекламного аукціону, по якій лідер зобов’язаний оплатити на $ 0.01 зверху другої пропозиції.
- SSP, (Side-Supply Platform) – платформа для RTB продажів, на якій розміщують оголошення в рілтаймі.
- Third-Party Data – дані третього порядку, зібрані з різнорідних джерелах, вважаються менш точними, в порівнянні з даними першого і другого порядків.
- User Attribute – атрибути, або дані про користувача. Затребувані для створення умовного шляху користувача, а також портрета при аналізі цільової аудиторії.
- Viewability – метрика числа переглядів реклами.
- Viewable Impression (показ, який вже побачили) – системна метрика, яка відображає співвідношення переглянутих і не переглянутих рекламних модулів.
- Whitelist – білий аркуш сайтів з якими безпечно працювати, тобто можна публікувати контент.
- Win Rate – показник перемог, вираховується діленням загальної кількості ставок в рекламних аукціонах на виграні.
- Yield Optimization – підвищення доходу, це система визначення перспективності реклами для отримання максимуму від рекламодавців.