Кількість задач зростає, а часу не стає більше? Мало проходити тренінги та читати спеціалізовані книги. Треба впроваджувати отримані поради в життя. Обговоримо практичну сторону тайм-менеджменту та де знайти 25-ту годину в день.
Заведіть менеджер паролів
Маркетолог в інтернеті працює з великою кількістю унікальних даних і сервісів. Все запам’ятати неможливо, а на відновлення доступу до ресурсу витрачається час.
Користуйтесь менеджером паролів. Таких сервісів багато, можна вибрати той, що буде максимально корисним у вашому випадку. Ось один із доступних та зручних варіантів:
Автоматизуйте роботу з соціальними мережами
Автоматизація соціальних мереж звільнить для вас час та дозволить публікувати контент в періоди інтернет-активності цільової аудиторії. Для роботи з соціальними мережами є безліч інструментів.
Один із ефективних сервісів з безкоштовною версією — Buffer. Його перевага в тому, що ви можете планувати свої публікації до різних соціальних мереж в одному місці. Buffer дає змогу працювати з LinkedIn, Google+, Facebook, Twitter, Instagram та іншими ресурсами.
Використовуйте шаблони
Багато дій в соціальних мережах повторюються. Можна зробити та зберегти графічні шаблони для кожної мережі. Для цього підійдуть сервіси Postcron чи Canva.
Збережіть готові добірки хєштегів, які використовуєте для публікацій в Instagram. Вам залишиться тільки міняти текст та фото, а не починати з нуля кожного разу, коли треба зробити пост.
Контролюйте час
Ви знаєте скільки часу на протязі дня витрачаєте на кожну робочу задачу? Більшість маркетологів себе обманюють, коли відповідають на це питання.
Використовуйте програми, які будуть записувати дії та покажуть скільки реально часу ви витрачаєте на роботу. Це дозволить залишити тільки важливі справи, а решту передати помічникам, колегам чи не робити їх зовсім. Ефективна програма контролю часу з наявністю безкоштовної версії — Motivate Clock.
Встановіть часовий ліміт на кожну задачу
Коли ви почнете вводити ліміт на кожну робочу задачу, то побачите, що ефективність праці виросла. Використовуйте таймер зворотного відліку на телефоні чи в Google. Наприклад, ви хочете написати 2 пости в Фейсбук.
Виділіть на цю роботу 30 хвилин, встановить таймер та починайте працювати. Наявність ліміту створить відчуття терміновості.
Ви будете витрачати час тільки на роботу. Якщо контролю над часом немає, то одна задача може зайняти набагато більше часу, ніж реально потрібно на її виконання.
Плануйте свою роботу в Task-Manager
Всі завдання повинні бути в одному місці, якщо ви хочете контролювати свій час. Зараз існує багато програм для смартфонів та ПК, які дозволять підтримувати порядок у справах та ефективно планувати. Можна використовувати такі сервіси:
- To Do Reminder;
- Google Keep;
- To Do List;
- Microsoft Planner.
Регулярне використання одного з них збільшить вашу ефективність.
Метод Pomodoro
Цей метод тайм-менеджменту придумав італієць Франческо Чірілло, коли навчався в університеті. Зараз ним користуються багато фахівців різних спеціальностей для підвищення ефективності.
Суть методу
Сервіси «Pomodoro» мають таймер на 25 хвилин. Цей час ви працюєте над задачею і не відволікаєтесь. Потім маєте 5 хвилин відпочинку і знову ставите таймер. Ціль — відпрацювати 4 помідора і влаштувати собі невелику перерву.
Метод «Pomodoro» — популярний спосіб підвищити власну ефективність. Особливо він корисний для тих, хто має проблеми з мотивацією та нічого не встигає.
В інтернеті є багато сервісів, які мають подібну систему роботи. Ви можете знайти зручний для себе сервіс або використати ось цей.
Getting Things Done
Техніка GTD, що запропонована Д. Аленом дозволить організувати свою роботу ефективно та контролювати задачі. Для того, щоб довести до кінця будь-яку справу треба пройти 4 кроки:
- Зібрати всі папери і нотатки, які знаходяться в робочій зоні. Далі перенести інформацію в записник.
- Кожну годину переглядати записи.
- Систематизувати задачі: важливе додати в календар, а решту видалити.
- Почати працювати з остаточним списком важливих задач та довести їх до кінця.
Техніка COPE
Автор техніки А. Дункан рекомендує триматися 4 принципів ефективного планування часу:
- Clear — ставити для себе цілі;
- Organized — організувати роботу;
- Productive — визначити приорітети;
- Efficient — виконати найважливіші завдання.
Техніка Fresh or Fried
Суть техніки — планування важливих задач на ранок, поки маєте сили, а мозок свіжий. На протязі дня він підсмажується (fried) через втому та велику кількість інформації, втрачає концентрацію та здатність швидко мислити. Хочете встигати більше? Працюйте над важливими завданнями зранку.
Техніка «Автофокус»
М. Форстер для підвищення ефективності роботи пропонує притримуватися трьох принципів:
- Складіть список всіх задач, які потрібно зробити.
- Виберіть термінові та важливі, з ними треба працювати в першу чергу.
- Решту завдань треба виконувати по черзі, фокусуючись на кожному з них.
Така техніка дозволить навчитися бачити свої пріоритети та приділяти їм увагу до того, як рутинні справи заберуть ваш час.
Хронологія часу
На протязі 14 днів записуйте всі справи, якими ви займаєтесь. Включайте навіть дрібниці по 5 хвилин. Проаналізуйте свої записи та подивіться, яка робота була даремною та де ви втратили час. Ви будете здивовані скільки часу витрачається даремно.
Тайм-менеджмент для маркетологів — загальні рекомендації
Комбінуйте методики та шукайте метод підвищення ефективності, який пасує саме вам. Планування, контроль часу та відпочинок допоможуть виконувати роботу вчасно та не доводити діло до авралу.
Регулярно працюйте над оптимізацією часу. Якщо ви пробуєте техніку тайм-менеджменту раз на місяць, то не говоріть, що вона не працює. Важлива регулярність та аналіз ефективності.
Тайм-менеджмент в першу чергу — це звичка, яку потрібно виховати в собі та закріпити. Вибирайте комфортні для себе методи роботи з часом, це зробить контролювання часу приємнішим та простішим.