Креативна індустрія постійно розвивається та змінюється, паралельно з’являються новітні технології, що позитивно впливають на процеси в команді, звісно, якщо штучний інтелект не забирає чиєсь робоче місце. Але, на щастя, поки таке рідко трапляється. Словом, кількість можливостей для креативників зростає, однак, постають і нові виклики.
Інноваційні технології, такі як штучний інтелект (AI), віртуальна та доповнена реальність (VR / AR), надають нові можливості та функціонал для креативних працівників. Вони полегшують творчий процес, а також збільшують продуктивність.
Наразі, у креативної спільноти є кілька улюблених варіацій штучного інтелекту. Розгляньмо кілька з них детальніше.
Chat GPT — його часто сприймають як святий грааль копірайтингу, але це не так. Це просто асистент з багатою фантазією, адже все, чого він не знає, він просто вигадує. Він видає купу помилок, особливо фактологічних. Часто ліниться, а кожну задачу йому треба постійно уточнювати. Самостійно написати пост в Інстаграм все ще швидше і легше вручну. Але Чат може, наприклад, швидко змінювати стиль написання, так званий Tone of Voice, допомагати креативним парам проводити брейншторм, та робити самері нудних текстів.
DALL-E 2, Midjourney та подібні аналоги створюють візуальні рішення. Чи варто їх просто брати і використовувати, як кінцевий продукт? Це питання спірне, але в будь-якому разі це чудовий інструмент для накидування референсів чи мудбордів.
Штучний інтелект вже навчили розпізнавати мову під час онлайн-зустрічей та нотувати, хто, що сказав. Його активно інтегрують пошуковики: вже є Perplexity AI, Bing скоро зарелізить свій. Тож чи може AI вас замінити? Поки ні. Але скоро це може, наприклад, знищити ринок транскрибації відео та аудіо. Але не факт.
Є кілька корисних додатків, які використовують штучний інтелект:
- x.ai або Clara, використовують штучний інтелект для автоматизованого планування зустрічей, що дозволяє уникнути необхідності у ручному плануванні та взаємодії з декількома календарями.
- Tableau або Power BI, використовують штучний інтелект для обробки даних та створення звітів, що дозволяє ефективно використовувати час та ресурси.
- Hootsuite: це додаток для керування соціальними мережами. Він використовує штучний інтелект для аналізу даних та розкладання публікацій для оптимальної ефективності.
Віртуальна реальність (VR) — це вже не зовсім нова технологія, яка створює імітацію реального світу, зокрема, за допомогою спеціальних навушників та окулярів. В креативній індустрії, VR може використовуватися для створення інтерактивних виставок, ігор та інших форматів контенту. Дехто з брендів вже використовує це як один із каналів комунікації з аудиторією. Часто цю технологію використовують для взаємодії у метавсесвіті. Але чи виживе VR, поки не ясно, адже в метавсесвіт можна зайти й зі звичайного смартфону.
Доповнена реальність (AR) дозволяє додавати цифрові елементи до реального світу за допомогою камери телефону або планшета. Ви точно бачили купу інтерактивних рекламних кампаній, які дозволяють користувачам взаємодіяти з продуктом чи брендом. Це було гіперпопулярно у 2020-2022 роках.
Тож нові технології можуть допомогти покращити продуктивність та якість роботи в креативній індустрії, але також можуть призвести до зміни способу, яким працюють професіонали у цій сфері. Для успішного використання цих технологій важливо зберігати баланс між автоматизацією та ручною роботою та ніколи не покладатись лише на технологію.