Взаємодія двох різних професій — це завжди важко, але дуже часто виходить так, що люди змушені працювати парами чи групою задля кращого результату. Як відомо, творчим особистостям ще складніше взаємодіяти разом, але ми поспілкувались з Head of PR&SMM Ярославом Білодо та контент-креатором Софією Шпильовою і дізнались більше про взаємодію двох фрілансерів за різними напрямками.
Скільки років ви працюєте у сфері digital маркетингу?
Софія: Відносно недавно, десь трохи більше року. Я почала своє знайомство з діджитал сферою зі стажування в digital агентстві NGN.agency. Одразу зрозуміла, що мені це подобається і я хочу працювати у сфері, тому швидко увірвалась в ритм.
Ярослав: Близько 4х років, але вважаю, що я молодий спеціаліст й ще вчусь, бо загалом я навіть не знаю, скільки повинно пройти років, щоб я почав вважати, що мого досвіду достатньо для будь-якого проєкту.
Як розпочалась ваша спільна співпраця?
Софія: Вона почалась ще з роботи в агентстві, де саме ми й зустрілись. Мені взагалі здається, що Ярослав перший побачив в мені якийсь потенціал і почав його розкривати. Ми працювали над одним проєктом, а вже потім Ярослав запропонував мені бути його креативним асистентом на ще одному проєкті, пов’язаному з театром, а згодом з’явився ще один. Чесно кажучи, ми якось одразу знайшли конект. Наразі ми ведемо три проєкти й плануємо розширювати наші комунікації та можливості співпраці.
Ярослав: Я буквально місяць працював у агенції й до нас прийшла стажерка Софія. Я тільки вливався у колектив й загалом це було літо й загруз був невеликий. Ми робили якісь спільні задачі разом й мені сподобалась наша співпраця. Згодом Софію взяли до агенції вже як креатора й ми вже працювали разом над спільними проєктами. Я мав також фріланс й інколи не все встигав й були складнощі з контентом. Саме так і запропонував Софії розпочати нашу співпрацю, яка склалась дуже швидко й проєкти самі почали знаходити нас.
Що для вас найголовніше під час роботи?
Софія: Взаєморозуміння та повага до праці й особистого простору одне одного. Мені дуже подобається, як ми вибудували наші професійні відносини. Ще більше мені імпонує те, що ми вміємо розмежовувати робочі відносини та дружні. Я взагалі вважаю, що якщо ви не вмієте розмежовувати слова “колега”, “друг”, “робота”, “спілкування”, краще взагалі не братись за один проєкт, бо шанс, що це обернеться сваркою або не злагодженою роботою, дуже великий. Не менш важливу роль відіграють і особисті якості. Хоча можу з впевненістю сказати, що вмію знаходити підхід до будь-якої людини. Тому в цьому плані налагодити співпрацю мені легко. Я все ж таки дам одну пораду: якщо людина має характер, з яким вам важко співпрацювати, або якусь манеру роботи, що буде вас не влаштовувати, краще відмовтесь від праці з такою людиною.
Ярослав: Бути професіоналом своєї справи, робити максимум саме для проєкту, з яким ти співпрацюєш, та бути чесним по відношенню як до клієнта, так і до людей з якими взаємодієш. Якось так склалось, що для мене завжди було важливим те, що говорять люди після співпраці зі мною, тому намагаюсь завжди сформувати лише позитивну та чесну комунікацію. Мій досвід показує, що перша зустріч з клієнтом є ключовою й важливою, саме вона показує, як буде виглядати ваша співпраця.
Які складнощі виникають при взаємодії між собою?
Софія: Напевно, я ще не навчилась відчувати «завершення робочого дня». Оскільки у будні ми майже постійно на зв‘язку, я інколи забуваю про те, що робочий день закінчився і можу надіслати щось Ярославу чи почати питати з приводу проєктів. Вважаю, що це не правильно. Дивно, але ми поки ще жодного разу не сварились і я дуже сподіваюсь, що так буде і надалі.
Ярослав: Я можу сказати, що складнощі лише в тому, що ми працюємо з різних міст й майже всі комунікації відбуваються в онлайні. Інколи не вистачає офлайн комунікацій задля кращого розуміння один одного. Загалом у нас дуже дружні відносини, ми ніколи не сваримось і якось навчились шукати компроміси в роботі.
Як працювати легше одному чи в команді різних спеціалістів?
Софія: В команді різних спеціалістів. Все ж таки це все працює як одна велика система, де кожен доповнює один одного зі свого професійного боку.
Ярослав: Мені легше працювати одному, але це впливає на якість та швидкість, бо не можна спеціалізуватися одразу на всьому бездоганно. За 4 роки у сфері я працював як сам, так і в командах від 3-х до 15-ти осіб. Командна робота — це складний механізм, де всі мають одну ціль; якщо всі роблять максимум, то й результат, звісно, крутий. Зараз вважаю себе командним гравцем, хоч раніше для мене це було складніше, ніж працювати окремою ланкою.
Хто є рухаючою ланкою SMM спеціаліст чи креатор?
Софія: Для мене це звісно SMM. Навіть у спільній роботі, все-таки, саме SMM спеціаліст задає рух і вектор дій, а креатор вже зі свого боку підхоплює і робить свою візуальну справу. Мені озвучили задачу, а я вже знаходжу візуальне розв’язання цієї задачі.
Ярослав: Я вважаю, що всі спеціалісти, які працюють в проєкті є рухаючими ланками. Все працює тільки разом й звісно всі задачі йдуть від керівника проєкту. У нашій співпраці з Софією всі задачі йдуть від мене, бо я частіше напряму спілкуюсь з клієнтом чи його представниками.
Які спільні рекомендації ви б надали тим, хто тільки розпочинає працювати у команді?
Ми б виділили певні пункти, а саме:
- Вмійте знайти компроміс та повагу один до одного;
- Контролюйте емоції: зайва емоційність і запальність заважатимуть;
- Усвідомте, що ви працюєте з живими людьми, з різними людьми. До кожного є свій підхід, у кожного є свої “таргани”. При цьому теж залишайтесь людиною: різні люди — різні ситуації;
- Поважайте себе, свою роботу й головне — свій час. Повага грає велику роль;
- Говоріть! Якщо вас щось не влаштовує, не мовчіть. Я не кажу, що треба влаштовувати скандал і бігти всім кричати про своє незадоволення, ні. Сядьте і спокійно поговоріть та перейдіть то пункту.
Якщо ви все ж таки перейшли зі стадії колег до друзів, то запам’ятайте найважливіше правило: навчіться розмежовувати дружбу й роботу. В жодному разі не дозволяйте якимось особистим моментам вплинути на результат вашої співпраці. Потрібно залишатись професіоналами до кінця.