Чи працює масова реклама в Інтернеті так само добре, як раніше? Сучасність кидає виклик, і маркетологам доводиться вигадувати все нові способи збільшити число клієнтів.
Персоналізація стала результатом цього пошуку. Наразі це один із найпопулярніших методів залучення цільової аудиторії. Та не всі його правильно використовують, а то і взагалі ігнорують.
Всі секрети персоналізації розкриє команда ePochta, розробник інструментів для СМС та Email маркетингу. Читайте статтю і дізнаєтесь, як і де використовувати персоналізацію для підвищення продажів.
Що таке персоналізація в маркетингу
Персоналізація ― це індивідуалізована пропозиція користувачу, яка відповідає його інтересам та потребам у конкретний момент.
Це може бути: звертання на ім’я, ідеї подарунку для дитини клієнта, привітання з Днем народження, підбірка товарів, якими цікавився користувач і т.д.
Звідки компанії беруть ці дані: На етапі знайомства маркетологи збирають інформацію про потенційного клієнта. Наприклад, ПІБ, місто, компанія, сімейний стан і т.п. На основі отриманої інформації компанія робить користувачу найбільш релевантну пропозицію.
Навіщо персоналізувати контент
Персоналізація потрібна і це моє остаточне слово. Переконливо? Здається, що не дуже.
Тоді зверніть увагу на думку профі, які вже освоїли переваги персоналізованого маркетингу:
- 92% брендів помітили підвищення конверсії після персоналізації масової email розсилки;
- 61% компаній зазначили ріст прибутку після впровадження персоналізованого спілкування з клієнтом;
- 86% користувачів сказали, що персоналізація спонукала їх зробити покупку.
Хочете мати такі ж показники? Тоді візьміть до уваги наступне:
- Вивчіть свою цільову аудиторію. Для того, щоб правильно розробити стратегію, необхідно знати, хто ваш потенційний клієнт.
- Збирайте дані про клієнта як у момент знайомства, так і протягом спілкування.
- У першу чергу ― клієнт, потім ― гроші.
Практика показує, що компанії, які приділяють увагу і час знайомству зі своїми користувачами можуть похизуватися армією лояльних клієнтів. У майбутньому вони стають адвокатами вашого бренду в соціальних мережах.
Як використовують персоналізацію в маркетингу
Персоналізація ― необхідний інструмент для створення довготривалих відносин із клієнтом.
Розберемо канали, які дозволяють персоналізувати повідомлення.
Персоналізований СМС маркетинг
СМС розсилки не втрачають своєї актуальності. Персоналізовані СМС зустрічаються все частіше. Важко бути байдужим, коли улюблене кафе звертається на ім’я.
Персоналізація в месенджерах
Viber, WhatsApp, Facebook дають можливість відправляти персоналізовані повідомлення. За статистикою в Україні Viber-ом користуються 20 млн., а в Росії ― 45 млн. Персоналізація розсилки в месенджерах забезпечує ріст лояльності користувачів цієї мережі.
Персоналізація в чат-ботах
Чат-боти ― надійні помічники маркетолога в соціальній мережі. Персоналізація повідомлень в чаті створює враження спілкування з реальною людиною. Приємно, коли навіть робот знає твоє ім’я та інтереси.
Персоналізація push-сповіщень
Ці маленькі повідомлення здатні повернути відвідувача на сайт або в додаток. Вкажіть ім’я користувача в тексті. Це чіпляє увагу, і людина не тільки прочитає сповіщення, але й перейде по ньому.
Персоналізація email розсилки
Масові розсилки дають змогу використовувати всю силу персоналізації. Та попри різноманітність варіантів, більшість email маркетологів обмежуються лише згадуванням імені підписника в розсилці.
Знайомі ситуації?
Розберемося, як правильно персоналізувати масову email розсилку.
Як персоналізувати email розсилку, щоб збільшити продажі
Для того, щоб правильно використовувати персоналізацію, треба знати свого потенційного клієнта. Прибігайте будь-яких способів отримати необхідну інформацію про ЦА. (Тільки голки під нігті не варто заганяти).
Подивимось, як використовують отримані дані профі email маркетингу.
Ім’я
Найпростіше рішення ― звертатися на ім’я. Не секрет, що людям подобається чути своє ім’я. Це стосується і маркетингу. Вам не складно, а клієнту приємно.
Клуб Сімейного Дозвілля звертається до своїх клієнтів на ім’я.
Стать
Така персоналізація актуальна для магазинів одягу, косметики, парфумерії, спортивних товарів. Ці бренди продають гендерну продукцію. Уявіть собі email із текстом:
“Доброго дня, Дмитро! Ми знаємо, що ви хотіли привести себе в форму до літа. Завдяки нашому спортивному бюстгальтеру це зробити буде набагато легше. Для вас діє спеціальна знижка 25%. Покваптесь! Кількість товару обмежена!”
Не впевнена, що Дмитро придбав бюстгальтер.
Щоб не потрапити в подібну ситуацію, сегментуйте список контактів і за статевою приналежністю. У результаті ви можете відправляти два різні листи.
Наприклад:
Megasport розсилає різні листи для чоловіків і жінок.
День народження
Опиніться серед тих, хто привітав клієнта з Днем народження та зробив подарунок. Запропонуйте знижку або бонус з нагоди Дня народження користувача.
Книжковий Клуб пропонує знижку для іменинника.
Вік
Нагадувати жінкам про це ― небезпечно. Але не обов’язково кидатися точними цифрами у кожну клієнтку. Зробіть це красиво і лаконічно. Наприклад, як Avon:
Avon пропонує доглядові засоби відповідно до віку підписниці. Для косметичного бренду ― вдалий хід.
Розмір одягу
Знову ж таки небезпека. Але якщо ви покажете, що ваш магазин створений для усіх жінок, клієнт обов’язково це оцінить.
Додайте поле “Розмір” до форми реєстрації. Таким чином, ваша база буде складати 2 групи: жінки з розміром XS-L та Xl-XXXL.
Магазин жіночого одягу презентує колекцію великих розмірів. Побачивши свій розмір, який так гарно сидить на моделі, важко втриматися від покупки.
Мова
Якщо ваш сайт підтримує багатомовність, то є сенс уточнити в розсилці, якою мовою підписник хоче отримувати листи.
Магазин у своїй розсилці пропонує перейти на українську мову за бажанням.
Місто
Якщо у вас мережа магазинів по всій країні, то цей критерій можна використовувати для персоналізації.
Megasport повідомляє жителів Одеси про відкриття магазину.
Статус клієнта
У кожного магазину є клієнти, які придбали товар один раз, і які купують регулярно. Розділіть користувачів за статусом. Наприклад, так:
Фокстрот повідомляє про зміну статусу і збільшення бонусів, які можна використати при покупці. Гарний спосіб спонукати клієнта завітати до магазину і придбати нову техніку.
Як налаштувати персоналізацію в email розсилці
Налаштування персоналізації починається зі списку контактів. За допомогою форми реєстрації ви отримаєте необхідні дані клієнта. Найчастіше отриману інформацію оформляють таблицею, яку потім можна використовувати для сегментації підписників.
Беручись до роботи, ви завантажуєте таблицю з даними клієнтів у програму чи сервіс. Наприклад, із такими колонками:
Ці дані будуть заміняти змінні у вашому листі.
Змінна ― це частина тексту розсилки, яка заключається в спеціальні теги, наприклад %______%. Вони пов’язують обране місце в тексті з файлом списку розсилки й автоматично підставляють певні дані кожного адресата на місце тегу.
У деяких сервісах email розсилок вам треба буду самостійно створювати змінні. Наприклад, у деяких інструментах необхідно прописувати код:
Набагато зручніше персоналізувати текст повідомлення у візуальному редакторі. Наприклад, в ePochta Mailer достатньо завантажити список і обрати колонку для підставлення даних:
На екрані ваш лист матиме такий вигляд:
А в розсилці ось так:
Лідери розробки інструментів для email розсилок також пропонують користувачам безкоштовні шаблони листів.
У персоналізованих email рівень переходів за посиланнями більше на 27%. Підготовка персоналізованої email розсилки в програмі займає небагато часу, проте приносить свої плоди.
Оберіть надійний інструмент і вперед до перемог.
Персоналізація допомагає клієнту відчувати себе особливим, а вам ― підвищувати конверсію.
Запускайте свою персоналізовану email розсилку та насолоджуйтесь ростом продажів!