За останнє кризове півріччя багато малих і середніх підприємств переорієнтували свій бізнес на соціальні мережі. У зв’язку з цим для багатьох компаній актуальне питання останніх тенденцій і змін, з огляду на те, що вони не статичні і постійно змінюються. Соціальні мережі розвиваються швидше, ніж може встигнути індустрія маркетингу. За постійним потоком оновлень не просто стежити, змінюються алгоритми і нові передові функції.
«Щоб бути в курсі всіх змін, потрібно попрацювати», – сказала Челсі Макдональд, старший стратег DEG Digital з соціальних мереж. – «Тенденції такі не просто так. Це те, що популярно і відбувається прямо зараз, що не було популярним два тижні тому і зникне через два місяці».
Як би важко не було, важливо звертати увагу на інноваційні тенденції і передбачити їх. Це збереже конкурентоспроможність вашого бізнесу і виділить вас серед інших компаній, на яких би платформах ви не працювали.
Про що важливо знати в 2020 році в нашому матеріалі.
Тенденція №1 – Instagram прибере лайки
Instagram в даний час тестує нову функцію, яка приховує кількість позначок «Подобається» на вашій сторінці. За допомогою тесту, Instagram планує видалити загальну кількість лайків з фотографій і відео, які відображаються в основний стрічці, профілях і сторінках з постійними посиланнями. Тільки користувач облікового запису зможе побачити кількість лайків, які зібрав пост. Він покаже пару фотографій профілю, яким сподобався пост, як зараз, але більше не буде відображати точну кількість людей, яким сподобався ваш пост.
«Ми хочемо, щоб ваші передплатники зосередилися на тому, чим ви ділитеся, а не на тому, скільки лайків отримують ваші пости», – йдеться в Instagram.
За їх словами, лайки шкодять психічному здоров’ю людей. Багато користувачів видаляють фотографії, що не набрали «достатньо» лайків. Було проведено безліч досліджень культури соціальних мереж і нездорової одержимості «лайками» і порівнянням з іншими в Інтернеті.
Хоча це і є перевагою для багатьох, деякі «впливові особи» висловили занепокоєння з приводу свого рейтингу каналів в алгоритмі і свого джерела доходу. Вони вважають, що Instagram хоче реалізувати цю зміну, щоб просто заробляти більше, оскільки безліч великих і середніх брендів витрачають свої бюджети саме на впливових осіб, а не на пряму в Instagram.
Тендеція № 2. Відмова від ідеальних профілів: ну нарешті!
Фотографії з ідеальними особами без веснянок і дрібних зморшок тепер нецікаві. Також психологічно складно розлучитися з ідеальними людьми, у яких є ідеальний будинок, завжди є час на походи в спортзал і гроші на подорожі.
Набагато приємніше стежити за профілями, де повідомлення про помилки та невдачі змішуються з розповідями про перемоги і досягнення. Відчуваєш, що за фото ховається реальна людина, і це не чергова красива обгортка.
Тенденція №3. Застереження власників бізнесу від дезінформації
Компанії повинні віддавати собі звіт в тому, що вони розміщують і розповсюджують в соціальних мережах і уникати взаємодії з потенційно дезінформуючим контентом, будь то згадки або цитовані роботи в повідомленнях в блогах.
Соціальні мережі вплинули на медіаіндустрію, збільшуючи дезінформацію. Будь-хто може накласти неправдиву інформацію на зображення і перетворити його у вірусний мем, що неймовірно небезпечно.
Тенденція №4 – Лонгріди
Якщо пост цікавий, передплатник поглине його за хвилину. Якщо пост зачіпає актуальні, особисті, «животрепетні» теми, то його прочитають до кінця. Це два ключові чинники для довгих текстів, які будуть привертати увагу читача.
Але це не означає, що лонгріди повністю завоювали мережу. Короткі, але інформативні повідомлення теж підійдуть. Особливо, якщо серед ваших передплатників багато представників покоління Y, вони не люблять читати. Вони сприймають світ через барвисті фото і відео.
Тенденція №5 – відеоконтент як і раніше в тренді
Відео як і раніше дуже актуальні, як короткі, (наприклад, TikTok або Stories), або довгий контент на YouTube. Вони споживаються у великих кількостях користувачами соціальних мереж. Зараз люди публікують історії та відео, і дуже важливо, щоб рекламодавці перейшли на ці засоби масової інформації.
Щоб ефективно охопити споживачів, реклама повинна здаватися автентичною і ненав’язливою. Instagram Stories – це безперервна рекламна платформа, яка відповідає перевагам споживачів.
Тенденція №6 – покупки в соціальних мережах
Компанії вловили цей факт, і останні пів десятиліття вони активізували свої зусилля з просування продуктів в соціальних мережах. У 2019 разючі 70% користувачів придбали будь-яку послугу або продукт в Instagram. Будь то онлайн-курси вивчення мови або невелика кухонна техніка – ви можете знайти це в соціальних мережах. Ця тенденція вийшла за рамки просто Instagram і Facebook. Наприклад, Pinterest реєструє постійно зростаюче число користувачів, які використовують платформу для пошуку товарів.
Компанії, що управляють платформами соціальних мереж, також повністю усвідомлюють їх комерційне значення. Ось чому вони звертаються до бізнесу у вигляді повідомлень про покупки. Дійсно, магазини електронної комерції можуть створювати певні типи спонсорованих повідомлень, в яких користувачі можуть робити покупки безпосередньо. У 2020 році кількість інтернет-магазинів, які зроблять свої товари доступними безпосередньо з соціальних мереж, виросте ще більше.
Тенденція №7. Впровадження технологій буде на рекордно високому рівні
Всі компанії шукають способи, якими віртуальна реальність і технології доповненої реальності можуть допомогти їм в маркетингу в соціальних мережах. І хоча VR є більш революційною технологією, вона також менш розвинена на практиці, оскільки команди маркетингу в соціальних мережах шукають можливості для використання AR.
Доповнена реальність сьогодні представлена в масках в Instagram Stories, де ви можете створити свою маску на замовлення. Користувачі активують маску і бачать себе в доповненої реальності. Тепер маски прості, зрозумілі і зручні у використанні – з їх допомогою ваше обличчя можна доповнити певними елементами. Поступово маски стануть більш інтегрованим методом спілкування, і з’являться нові повноцінні програми з функціями, реалізованими за допомогою масок.
Додатки AR в соціальних мережах не обмежуються тільки фотофільтрами для публікації кумедних постів і історій. Бренди також можуть використовувати доповнену реальність, щоб зробити покупки зручніше для своїх клієнтів.
За допомогою інструментів AR і VR деякі бренди розширили межі звичайних покупок в Інтернеті. Наприклад, IKEA пропонує додаток з доповненою реальністю, щоб побачити, як меблі підходять до вашої спальні, вітальні або кухні. Щоб оцінити, чи вписуються меблі ІКЕА в інтер’єр чи ні, вам просто знадобиться смартфон і підписка на сторінку шведського бренду.
Тенденція №8. Приватне спілкування
Генеральний директор Facebook оголосив, що відтепер платформа буде приділяти пріоритетну увагу способам створення і підтримки невеликих спільнот і спілкуванню в режимі тет-а-тет, що означає більшу увагу групам і месенджеру, а також WhatsApp. І це не тільки Facebook. Останнім часом в додатках для соціальних мереж з’явилося більше функцій, орієнтованих на конфіденційність, включно зі списком «Близьких друзів» в Instagram, різні відновлення функцій DM для Twitter і Instagram, а також нові способи управління соціальними повідомленнями для брендів.
Поворот до особистого спілкування, звичайно ж, мотивований поведінкою користувачів. Люди просто більше стали обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями і взаємодіяти в невеликих співтовариствах, заснованих на інтересах. Компанії соціальних мереж звернули на це увагу і тепер дають людям те, що вони хочуть. Однак, з огляду на, скільки скандалів з конфіденційністю у нас було за останні пару років, легко уявити, що поворот до конфіденційності був також викликаний наміром поліпшити свою репутацію, особливо коли ми говоримо про Facebook.
Тенденція №9. Маркетинг впливу буде продовжувати рости
Маркетинг впливу (англ. Influencer marketing, інфлюенсер-маркетинг) – це одна з тих фраз, які ви зараз чуєте всюди. Сьогодні в соціальних мережах домінують впливові особи, яким платять величезні суми за просування брендів. Інвестувати в лідерів думок набагато вигідніше, ніж оплачувати пряму рекламу.
Німецький веб-сайт AllFacebook недавно виявив в Facebook новий інструмент, покликаний допомогти компаніям знайти відповідних впливових осіб для своїх брендів. Це називається «Відповідність брендованого контенту».
Інструмент складається з трьох основних компонентів: пошуку, збережених списків і рекомендованих авторів.
Фільтр «Пошук» допоможе вам знайти впливових осіб на основі їх аудиторії і особистих демографічних даних.
«Збережені списки» надають додаткову інформацію про ваших потенційних впливових осіб. Ви можете переглядати їх в залежності від залучення, переглядів на відео або поглянути на їх портфоліо.
«Пропоновані творці» виглядає так, як ніби це буде список потенційних впливових осіб, заснований на наданій вами пошуковій інформації та ваших збережених списках.
Тенденція №10. Інтерактивний контент
Для багатьох це вже очевидні істини – більшість людей заходять в соціальні мережі зі своїх мобільних телефонів. І хоча спочатку це може здатися неважливим фактом, він виразно формує форму контенту, до якого люди звикли в соціальних мережах. Люди очікують, що їх контент буде інтерактивним, навіть коли мова йде про покупки в Інтернеті.
Висновки:
Тенденції в соціальних мережах не виникають нізвідки, ви можете «передбачити», що відбудеться в наступному році і що буде актуальним. Важливим є те, що потрібно дійсно адаптувати свою стратегію в соціальних мережах до постійно мінливих алгоритмів, щоб отримати найкращі результати для вашого бізнесу.