Школа попкультури Skvot випустила відео-маніфест, в якому ставить незручні питання та запрошує аудиторію до діалогу про сприйняття себе та власної творчості.

Skvot випустив маніфест з Анатолієм Сачівко
Режисером відео став Інді Хайт, а ідея ролику належить агенції Drama Queen. У ролі художника знявся хореограф Анатолій Сачівко. Музику написав Максим Сікаленко (Cape Cod).
Цим маніфестом Skvot підкріплює зміну позиціонування на школу попкультури та запрошує до чесної і відкритої дискусії.
“Ми випустили цей маніфест, бо зараз – найкращий час ставити незручні питання. У 2024 році креативна індустрія стала місцем боротьби між трендами, технологіями та особистістю митця. Лайки стали валютою. Популярність здається важливішою за ідею. AI стирає межу між справжньою майстерністю та алгоритмічним ремеслом. І кожен креативник хоча б раз задавався питанням: “Чи потрібно мені змінюватися, щоб стати успішним? Чи варто бути тим, кого помічають, якщо це означає втратити себе?” Ми в Skvot впевнені: правильних відповідей не існує, але запитання мають бути поставлені. Якщо ти хоча б раз відчував заздрість до тих, хто “непомітно” став великим. Якщо ти сумнівався у своїй унікальності. Якщо ти відчуваєш, що міг би бути тим, кого зараз хейтиш – цей маніфест для тебе. Це не просто текст. Це тригер. Це питання, яке розколює тебе навпіл. Але якщо воно тебе зачепило – значить, ти ще не програв”, – описує ідею Chat GPT засновника Skvot Андрія Гайдута.
Маніфест від Skvot – це динамічна візуальна метафора. В ньому головний герой – сучасний креатор – відчайдушно біжить, виснажений марними зусиллями, які не приносять йому належного успіху. В той час, як менш талановиті та досвідчені творці обганяють художника та стають зірками.
“Для цього ролика ми шукали якийсь тонкий парадокс, пульсуючу “жилку часу”, пов’язану з попкультурою. Тему, яка б відгукувалась багатьом творчим людям, чи тим, хто лише мріє створити свій шедевр. І в якийсь момент в своїх пошуках ми знайшли цей образ виснаженого художника, який віддає всього себе своїй справі, і все ж залишається непомітним. А зовсім поруч з ним, як мильні бульбашки ростуть інстаграмні зірки, які як йому здається, не створюють нічого цікавого, але при цьому всім помітні і потрібні. Історія про творчість, про надії, про зневіру, про заздрість. Така знайома багатьом з нас історія”, – розповідає Аня Гончарова, авторка ролика, креативна директорка агенції Drama Queen.
Чи справді художник має бути голодним? Чи має потурати смакам натовпу? Чи можна монетизувати свій креатив і не втратити автентичність? Що поганого в тому, щоб бути попкультурним героєм? Інтрига розкривається в кінці відео, коли камера показує загальний план і стає зрозуміло, що весь цей час герой біжить на місці.