1844 рік, Франція. На папері під рукою Александра Дюма з’являється фраза: “Один за всіх, і всі за одного”.
2020 рік, Україна. У текстовому документі Nebo ideas agency з’являється стаття на тему командної праці.
Калькулятор не дасть збрехати: між цими подіями минуло 176 років, а питання культури всередині колективу все таке ж актуальне. Воно не підвладне часу, адже з‘явилося задовго до Дюма й, звичайно, зникне набагато пізніше за нас.
Типи організаційних культур
Професор Єльської школи менеджменту Джефрі Зонненфельд у своїй книзі “The Hero’s Farewell: What Happens When CEOs Retire” (Oxford University Press, 1988) представив чотири типи організаційних культур:
- «бейсбольна команда» – тип, що виникає в підприємствах середнього бізнесу, які працюють у сферах з підвищеним ризиком діяльності, наприклад реклама. Ключові успішні співробітники вважають себе «вільними гравцями», і компанії конкурують між собою за право їх найму;
- у «клубній культурі» високо цінується стаж роботи. У цьому типі часто відбувається ротація співробітників по горизонталі для здобуття ними широких уявлень про різноманітні види діяльності компанії;
- «академічній культурі» притаманні висока кваліфікація працівників, можливість кар‘єрного росту, стабільність. До таких компаній, для прикладу, належить Coca-Cola;
- працівники «оборонної культури» часто не впевнені в своєму майбутньому, позаяк компанії з даним типом нерідко зазнають масових реорганізацій і вимушені скорочувати свій персонал, щоб адаптуватися до нових зовнішніх умов.
Let’s talk about NEBO
Ми – класична «бейсбольна команда». Рік тому агенція провела ребрендинг і перетворилася з Nebo event agency в Nebo ideas agency.
За такий короткий проміжок часу ми вже встигли створити вдалі проєкти, які були відзначені нагородами на міжнародних фестивалях. Святкування з нагоди здобуття однієї з таких нагород стало прекрасною нагодою для появи такого крутого контенту.
Здавалося б, дрібниця: усією командою зайнятися йогою на даху офісу, похрумкотіти піцою та випити по келиху рожевого вина, але це дууууже зближує й створює сприятливі мікрокліматичні умови в Nebo. Це і називається тимбілдингом.
Майстер-класи з малювання картин, створення новорічних іграшок, участь у розроблених нами кампаніях (карантинна руханка для Happy Paw, сторіз з маскою для «Монгольф’єрія»), дегустація пива, командний марафон, внутрішні змагання з пошуку культурних трендів, – усе це сторіборд життя Nebo ideas agency.
А що цікавого в інших?
Різні компанії по-різному уявляють собі корпоративну культуру. Наприклад, у Netflix старший інженер Лайл Троксел веде подкаст під назвою WeAreNetflix, у якому співробітники різних департаментів розповідають про свою роботу.
Креативна агенція Wieden + Kennedy робить статуетки – зменшені копії своїх працівників. Ось такий вигляд має одна зі стін їхнього нью-йоркського офісу.
А агентство «Восход» збирає колекцію відбитків лобів колективу на гіпсі. Навіщо? Цитата: “Тому що ми працюємо головою”.
Крутим прикладом командної гри на державному рівні можна назвати збірну Ісландії з футболу. Під час дебюту в 2016 році на Чемпіонаті Європи ісландцям вдалося дійти до чвертьфіналу. Упевнені, футбольні фанати пам’ятають післяматчевий ритуал команди біля своїх трибун.
Крутіше за них – лише шведи, які всією країною протягом семи років позмінно вели спільний аккаунт у Twitter.
Проєкт вигадала команда рекламної агенції Volontair спільно з національним турагентством Visit Sweden. У 2018 році аккаунт said goodbye
.
From the @sweden team: After 7 years and 356 twitterers, it’s time to say goodbye. Thank you, curators – for having shared Sweden with the world! Bye-bye followers – it’s been fun and wild, but mostly fun! ❤️ 👋 #thankyoucurators pic.twitter.com/JHukwtdbZq
— @sweden (@sweden) October 1, 2018
Нота протесту
Карлос Вальдес-Дапена, автор книг про командну працю, має багаторічний досвід роботи в компаніях Mars Inc. та IBM. Він вважає більшість корпоративних тимбілдингів марною тратою часу та грошей:
“У короткостроковій перспективі такі події дійсно можуть допомогти людям відчути себе ближчими одне до одного, адже спільно пережиті емоції пов’язують людей. Проте ці зв’язки не витримують щоденної напруги, яка є в будь-якій організації, що орієнтована на досягнення результатів”.
Марна це трата часу чи ні – вирішувати вам. Ми вже давно для себе вирішили, тому пішли бронювати місця на наступний майстер-клас. На цьому в нас усе. Підписуйтеся на наші соцмережі та залишайтеся з нами на одній орбіті. Keep in touch!