Маркетинг на нейрогормональному рівні. Поговоримо про те, як діє маркетинг на клієнтів медичного бізнесу, зокрема SMM (Social Media Marketing). Не забудемо й про білборди та радіо.
В голові людини, еволюційно, виділяється нейромедіатор Дофамін. Поколіннями, його задачею було пошук нового для виживання, розвитку та нових знань. При таких діях мозок затрачає енергію й виділяє Дофамін. Його відчуття ви також можете отримати, коли подорожуєте. Доречі, під час мандрів завжди виникає багато ідей.
Саме ці знання і використовують сьогодні ЗМІ, усім відомий Google та усі соціальні мережі: фейсбук, інстаграм, телеграм канали та інші. Вони знають: як надати людині найсильнішу дозу задоволення, відчуття від якої Дофамін. Наш мозок фокусується на пошуку швидкої та легкої інформації, яка не завжди є корисною. Він працює, не розрізняючи її, та насолоджується тією, на яку звернув увагу. Цією можливістю користуються багато компаній та навіть блогерів. Можливо не всі розуміють, чому так відбувається, тож думають, що то справа у їхній харизмі або ж унікальності. Але ж ні, бо це все дія Дофаміну.
Є ще інша сторона, великий недолік Дофаміну – гормон швидко адаптовується і для нього потрібна постійно нова інформація або ж сильніше відчуття.
Розгляньмо ось таку ситуацію зі світу соціальних мереж будь-якого медичного закладу. Більшість, хто веде сторінки, особисті чи бізнесу, полюбляє дублювати один одного або висвітлювати подібну інформацію. Це ж найпростіше. І неодноразово ви звертали увагу на те, що клієнти часто є досить активні, але й буває таке, що потім активність падає. Тут все просто пояснити. Якщо мозок знаходить подібну інформацію або вона повторюється, то він уже не виділяє Дофамін. А для того, щоб утримувати увагу клієнта потрібно постійно креативити та штурмувати мозок команди, яка працює в цьому напрямку. Це потрібно навіть для маленького відеоролика, протяжністю 20 секунд. В сучасному світі увага клієнта дуже швидко змінюється, тому завжди потрібно бути напоготові.
Розкажу вам про свою команду консалтингової компанії, яка працює у напрямку SMM з медициною. Вони не моніторять сторінки інших компаній для того, щоб створити контент.А усією командою разом з коучем-модератором створюють контент для цільової аудиторії певної компанії та чіпляють увагу на відчуттях Дофаміну. Трішки привідкрию завіси, як все відбувається. Для того, щоб дати контенту життя будь-якого медичного закладу, вони, в першу чергу, опрацьовують стратегію проєкту. У ній вони визначають усе: ціль проєкту, місію, сегмент аудиторії, виявляють потреби аудиторії, визначають формат комунікації в соціальних мережах, розробляють контент та його рубрики уже індивідуально під клієнта. Скажете, що так роблять усі? Ні! До прикладу, один з моментів, коли вони усією командою та за допомогою коуча можуть ввімкнути кнопку «Емпатія» та поринути у тіло клієнта медичного закладу. І таким чином зрозуміти, що буде цікаво для нього та виявити його потреби. Це йде величезна робота та потужний штурмінг мозків.
Коуч-модератор завдяки своїм інструментам та технікам допомагає команді цієї компанії створити унікальний продукт для кожного їхнього клієнта.
Розповім вам про одного з їхніх клієнтів – сімейну стоматологічну клініку. На сторінках цього закладу ви не побачите банальних робіт «До та після» або відео чи нотатки лікаря, який вихваляється своєю компетентністю. Вони створюють та висвітлюють такий контент, який приносить, в першу чергу, позитивні емоції читачу. Ну і звісно, який буде цікавий для нього. Вони поєднують деталі та моменти закладу з тим, що зовсім не має відношення до медицини, показують життя та ін. І саме в цьому формується унікальність продукту.
Для сфери послуг маркетинг та зокрема соціальні мережі слугують не в напрямку продажів. Їхня основна задача – це популяризація піар бренду. І важливо не втрачати конгруентність. Адже ви висвітлюєте у соціальних мережах життя та атмосферу вашого закладу. В людей, які слідкують за вами, формується нейронний зв’язок, підсилений Дофаміном. Саме таким чином, формується позитивне відношення до вашої компанії.
Стосовно інформації на білбордах і радіо, то вона також повинна бути весела та викликати посмішку.
Ще хочу згадати окремо за плагіат, який погано впливає на вашу аудиторію. Бо ж в людей формується нейромедіатор, підсилений Кортизолом. Це негативні емоції, які впливають на репутацію вашого закладу.
Не продавайте та перестаньте повторювати помилки, які роблять більшість. Не нав’язуйте своїх читачів та глядачів постійними продажами, акціями та незрозумілою для них інформацією. Викликайте та асоціюйтесь у людей з веселим та цікавим і тим, що принесе користь для них. Ось до прикладу, зимовий коротенький відеоролик, де Санта-Клаус вибив пробкою з-під шампанського передній зуб і щасливий вітає з наступаючими святами. При цьому, прикріплена поряд назва клініки. І креативно і весело. Саме такі відчуття найкраще викликати у людей.
Покажіть клієнту життя вашої компанії, як все відбувається всередині. Не бійтесь згадувати навіть таку тематику, як стерилізація. Адже це відчуття безпеки. І пам’ятайте головне – настав час онлайн інформування для молодого покоління. І всі, хто використовує правильні інструменти та утримує увагу саме молодого покоління має великі перспективи своєї компанії у майбутньому.