Цифровий світ ігор все більше змінюється під впливом штучного інтелекту. За даними дослідження SW Research, проведеного на замовлення World Network, 80% польських геймерів стикалися з ботами під час гри. Для майже половини з них це було негативним досвідом, що призвело до зниження частоти гри або навіть повного її припинення. Розробники можуть гарантувати якість геймплею та чесну гру, впроваджуючи механізми підтвердження людяності гравців. Так, світовий геймінг-бренд Razer представив “Razer ID verified by World ID” – безпечну систему одноразового входу (SSO), яка дозволяє перевіряти реальних геймерів для Razer ID.

Чи загрожує ШІ гейм-індустрії
Розвиток штучного інтелекту дедалі більше впливає на ігровий світ і змінює досвід онлайн-гравців. У дослідженні World, проведеному серед понад 800 польських геймерів, 8 з 10 опитаних заявили, що стикалися з ботами у грі, а кожен третій — часто або дуже часто. 14% респондентів не змогли визначити, чи мали вони справу з ботами, які імітують гравців, але не завжди дотримуються правил чесної гри.
Схожі тенденції спостерігаються і в США: за опитуванням World, 71% американських геймерів помічали ботів під час гри. А згідно з минулорічним дослідженням “Different Faces of the Polish Gamer”, проведеним серед 1 000 респондентів, більшість геймерів шукають напарників серед друзів або безпосередньо в самих іграх, що підвищує ризик зіткнення з ботами.
Чому це важливо
Україна має велику та активну геймерську аудиторію. За даними дослідження українських геймерів від NielsenIQ, у 2021 році середній вік українського геймера становив 31 рік, а гендерний баланс був майже рівний (51% чоловіків і 49% жінок). Більшість гравців мають вищу освіту, а 65% перебувають у шлюбі або мають партнера.
Сьогодні популярність кіберспорту в Україні зростає, геймерська культура стала частиною дозвілля. Однак, зі збільшенням популярності онлайн-ігор українські геймери також стикаються з проблемою ботів, що може впливати на якість гри та сприйняття багатокористувацького контенту.
Половина гравців, що стикаються з ботами, втрачають інтерес до гри
Майже 50% гравців, які стикалися з ботами, оцінили цей досвід негативно, назвавши його дратівливим, розчаровуючим та таким, що знижує рівень задоволення від гри. Основні проблеми, пов’язані з ботами в іграх:
- створення перешкод для реальних гравців,
- отримання нечесної переваги,
- несправедливий доступ до луту та рідкісних предметів,
- штучне збільшення кількості гравців на сервері,
- спам або дратівлива поведінка в ігровому чаті.
Чи можемо ми розрізняти людей і ботів?
За результатами дослідження World, 66% геймерів вважають, що здатні відрізнити бота від людини. Це переконання мають 71% чоловіків і 60% жінок. Польські геймери (65%) також упевнені у своїй здатності розпізнавати ШІ-контент. Проте наскільки це відповідає реальності?
Зокрема, Chat GPT-4 — перша штучна нейромережа, яка пройшла тест Тюрінга у 2024 році. У ході експерименту 500 людей спілкувалися з чотирма співрозмовниками протягом 5 хвилин і мали визначити, хто з них є людиною. 54% учасників помилково прийняли чат-бота за людину, тоді як реальна людина переконала у своїй природності лише 67% опитаних.
7 з 10 гравців: боти руйнують геймплей, необхідні механізми їхнього розпізнавання
Брак ефективних інструментів боротьби з ботами призводить до зниження інтересу до гри. 42% респондентів зменшили частоту гри, 35% перестали користуватися ігровими чатами, а 12% повністю припинили грати. 69% польських і 71% американських геймерів вважають, що боти руйнують чесну конкуренцію в багатокористувацьких іграх.
Опитування World показує, що 58% гравців вважають важливим знати, чи вони змагаються з ботом або реальною людиною. 75% опитаних зазначають, що через розвиток штучного інтелекту питання ідентифікації стає все більш актуальним, а 70% переконані, що механізми відокремлення людей від ботів стануть необхідністю.
Дослідження проводилося з 27 лютого по 10 березня 2025 року агентством SW Research на замовлення World Network методом онлайн-опитування (CAWI). У ньому взяли участь 816 польських геймерів, які грають у багатокористувацькі ігри щонайменше раз на місяць. Аналогічне опитування серед американських геймерів World Network провів Echelon Insights 24-27 лютого 2025 року на вибірці з 818 гравців.