У кожного ілюстратора та дизайнера свій стиль. Він криється в мазках пензля, найдрібніших деталях малюнка та картинки й звісно у темах творчості. Також у кожного ілюстратора та дизайнера свій погляд на співпрацю з брендами та загалом професію. Ми поспілкувались з Тетяною Фукс, яка є дизайнеркою та ілюстраторкою NGN.agency та розібрались у тонкощах співпраці з різними брендами, дізнались які візуальні рішення впливають на просування брендів, а також де шукати натхнення.
Таню, з якими брендами простіше працювати з великими чи маленькими?
Мені особисто простіше працювати з невеликими локальними брендами, адже вони, зазвичай, надають тобі більшу свободу у реалізації ідей. Також вони не мають суворої корпоративної політики. Однак, і великим брендам теж можна запропонувати щось сміливе, я маю подібний досвід. Крім цього, великі бренди часто мають свої візуальні правила, від яких можна відштовхнутися. Так простіше розпочати.
Як візуальні рішення впливають на просування бренду?
Візуал дуже важливий – це відомо усім. Він може формувати у людини певне уявлення про характер бренду, викликати емоції, що потім будуть з цим брендом асоціюватися. Це ніби знайомство з людиною і перше враження про неї, те, що бачать очі. Візуальні рішення також впливають не лише на “красу обгортки”, а й на зміст, що, на мою думку важливіше. Як дизайнер, я бачу своєю метою допомогти людині швидко зорієнтуватися в інформації, зробити світ навколо неї зручнішим і приємнішим до сприйняття.
У чому різниця між комерційними та вільними ілюстраціями?
На мій погляд, комерційні ілюстрації, так само як і вільні, містять в собі певну драматургію та викликають емоції в глядача. Однак, до завдань комерційної ілюстрації можна віднести ще зв’язок цієї емоції з певним брендом. Крім цього, при створенні комерційної ілюстрації, ти отримуєш набагато більше обмежень, наприклад сюжет, кольори, характер форм тощо. Буває, що візуальні вподобання ілюстратора і замовника не дуже збігаються і доводиться шукати якийсь компроміс, відходити від власного бачення. Однак, обмеження можуть й допомагати. Результат виходить ще кращий, ніж ти сам від себе очікував.
Де надихатися ілюстратору?
Надихатися можна усюди. Я обожнюю Pinterest і будь-які подібні ресурси й не бачу в них нічого “соромного”. Однак ще крутіше, звичайно, надихатися в реальному світі. За 1 день з двома поїздками в офіс та додому можна назбирати матеріалу на безліч ілюстрацій. Можна запам’ятовувати, записувати, фотографувати чи змальовувати абсурдні написи на стінах, цікавих людей навколо, форми їх взаємодії, незвичні предмети тощо. Навколо нас сюжетів – малюй не перемалюй, аби було бажання.
Як ти бачиш професію ілюстратора у майбутньому?
Колись, я знайшла цікавий онлайн калькулятор, що розраховував вірогідність заміни людини на штучний інтелект у певній спеціальності. Для ілюстратора така вірогідність була дуже низькою, що надає хоч якоїсь впевненості у майбутньому.
Загалом, мені здається, що ілюстрація буде захоплювати нові сфери, як колись захопила рекламу й діджитал. Обсяги інформації зростають і, аби привернути увагу людини, потрібен буде сильний і цікавий візуал. Вірю в те, що вона буде збережена й у старому доброму форматі книжкових ілюстрацій. Я обожнюю ілюстровані книги, вони викликають в мене дуже теплі та затишні почуття. Сподіваюся, що вони будуть жити у весь час.
Що ти порадила тим, хто тільки починає свій шлях?
Я б порадила нічого не боятися, більше малювати для себе про те, про що реально думається і що хвилює. Експериментуйте зі стилем і не зупиняйтеся на одному.