Станом на 1 вересня 2022 року, вже було зруйновано щонайменше 1788 освітніх і медичних закладів, пошкоджено 211 об’єктів культури. За попередніми підрахунками аналітиків, на які спирається Міністерство розвитку громад і територій, понад 2,4 мільйона українців мешкали в зруйнованому або суттєво пошкодженому житлі. Відновлення цих будинків має відбуватись не в початковому вигляді, а з урахуванням всіх аспектів необхідної інклюзивності.
Актуалізувати питання доступності міських просторів, розповісти, як відбудувати Україну комфортну для життя всіх людей — це і стало основною метою нашої інформаційної кампанії, розробленої для ГО Доступно.UA.
«Цей проєкт важливий саме зараз, у нелегкий час для України. Після розпаду “совка” в нас залишилася “спадщина”, не тільки архітектурна, але й ціннісна — у головах чиновників, підрядників і людей, які не в темі. Тому важливо змінювати їхнє сприйняття і будувати доступну зручну Україну для всіх. Зараз багато чого реконструюється, відновлюється, будується. Саме час акцентувати та звертати увагу на проблему доступності, бо війна скоро закінчиться, ми переможемо, а соціальні аспекти важливі вже зараз», — розповідає Дмитро Щебетюк, засновник та ідейний натхненник проєкту.
Ми хотіли достукатися до тих, хто буде відбудовувати та брати участь у розвитку повоєнної України: надати їм актуальну та чітку інформацію про доступність інфраструктури, комерційних та житлових будівель. Однак говорити з цією аудиторією напряму не так просто. Тож ми вирішили шукати підхід через їхніх дітей, друзів та загальний тиск суспільства.
Відтак ми зупинились на трьох основних блоках продуктів. Першим стала зовнішня та діджитал реклама, для якої було розроблено п’ять тематичних постерів. Їх можна було побачити на вулицях та в метро Києва, а також в Інтерсіті.
Другим елементом став анімований музичний кліп про безбар’єрність українських міст, створений разом з alyona alyona.
«Нам потрібно було охопити якомога більше аудиторії та актуалізувати питання доступності міст не нудно. Доступно про доступність! Треба було знайти новий підхід у комунікації такої теми і при цьому не скочуватися в банальні відео експлейнери. Тож ми вирішили заколабитися з Альоною, якій ця тема так само болить як і нам і попросили її написати пісню, самі ж створили анімацію, яка підсилює трек та ілюструє вагу інклюзії в наших містах. Таким чином нам вдалося зробити здавалося б нудну тему, цікавою», — розповідає Лесь Якимчук, Креативний директор linza agency.
«Мені дуже сильно хочеться, щоб Україна була країною, де пандус ставлять не тому, що так треба і для галочки, байдуже, придатний він для того, щоб ним користуватися, чи ні, а де все ж таки, будуючи новий будинок і плануючи в ньому ліфт, він буде на такому поверсі, на який людина на візку просто доїде, не оминаючи 300500 сходів до того ліфта. Є багато всяких подібних нюансів, які б хотілося врахувати, для того, щоб люди, які не можуть пересуватися типово, як усі, могли відчувати себе типово, як усі. І хочеться звернутися до влади, в цьому випадку, тому що ми платимо податки і напевно, це від них залежить: від місцевої влади, від державної влади залежить те, в який бік буде розвиватися і суспільство, і зокрема інфраструктура, і доступність будь-якого простору для людей», — ділиться alyona alyona, українська реп-співачка й авторка нової пісні, створеної в рамках інфокампанії «Відбудуймо країну доступною для кожного» від Доступно.UA.
Третім елементом став відеоексплейнер, де вже знайомі персонажі — Панда і Жирафа — вирішують створити відеоблог, щоб розповісти про конкретні проблеми, пов’язані з інклюзивністю в наших містах.
Ми доповнили нашу кампанію ЗМІ та впливових осіб, забезпечивши поширення наших повідомлень через різні канали, включаючи соціальні мережі та інші цифрові платформи.
Результати
Загальне охоплення кампанії перевищило позначку у 8 500 000.
40+ виходів у медіа + прямий етер на 20 мовниках в 12 регіонах: Запоріжжя, Чернівці і область,Івано-Франківськ і область, Коломия, Львівщина, Червоноград, Хмельницький, Кропивницький, Олександрія, Світловодськ, Суми, Тернова Дніпропетровської обл., Миронівка та Переяслав на Київщині, Волинь, Чернігів, Прилуки, Харків.
За словами PR-менеджерки linza agency, Ізабелли Аронсон, автори кампанії мають бажання донести до тих, хто будує та бере участь у розвитку повоєнної України, актуальну та чітку інформацію про доступність інфраструктури, комерційних та житлових будівель. Вона також зазначила, що інклюзивна відбудова українських міст є новою можливістю зробити країну доступною для всіх її жителів. Команда Доступно.UA знає, як досягти цієї мети та зрозуміло це пояснює.
Креативна команда:
- Іра Шостак — CEO та Маркетинг лід, linza agency;
- Лесь Якимчук — Креативний директор, linza agency;
- Олена Зенченко — Артдиректор, linza agency;
- Дарія Синельнікова — Продюсерка, linza agency;
- Михайло Комаров — Креативний копірайтер, linza agency;
- Ізабелла Аронсон — Керівниця PR-відділу, linza agency;
- Анна Совщак — PR-менеджерка, linza agency;
- Анна Тимошенко — PR-менеджерка, linza agency;
- Юлія Плевако — Анімація, linza agency;
- Михайло Мироненко — Саундизайнер, linza agency;
- Марія Озірна — Режисерка та ілюстраторка;
- Олександра Нестеренко — Голос Панди в анімаційному експлейнері;
- Дмитро Щебетюк — Голос Жирафа в анімаційному експлейнері.
ГО Доступно.UA:
- Дмитро Щебетюк — Ідейний натхненник проєкту;
- Наталія Пархитько — Заступниця керівника організації.
British Embassy Kyiv — Партнер проєкту.