Це було не так давно, коли голосовий пошук вважався чимось прямо з наукової фантастики. Багато хто може згадати сцени з «Зоряного шляху», де можна було побачити капітана Кірка, що розмовляє з екраном. Що ж, все йшло швидкими темпами, і на сьогоднішній день більше 20% всіх пошукових запитів є голосовими, а до 2021 року більше 50% споживачів будуть використовувати технологію голосової активації щодня.
Коли хтось думає про голосових помічників, то важко не згадати про Google Assistant, Apple Siri і Amazon Alexa. Ці «розумні помічники» є нашою правою рукою, створюючи списки покупок і музичні плейлисти, записуючись на прийоми, ведучи особисті щоденники і перемикаючи освітлення в спальнях для своїх користувачів.
Кілька років тому Марк Цукерберг придбав AI-стартап Ozlo, щоб створити для Facebook голосового помічника – Facebook Assistant, який зараз ще на стадії доопрацювання. Також він особисто тестує «Jarvis AI» в своєму будинку. Кумедний факт: відомий американський актор Морган Фріман забезпечує голос Джарвіса для додатка. Звучить круто, чи не так?
Але як поживає голос в світі маркетингу?
Давайте поглянемо:
- 24% інтернет-користувачів вибирають використовувати особистого помічника, ніж відвідувати веб-сайт для взаємодії з компанією.
- 43% компаній вже вклали кошти в технології голосового маркетингу.
- У звіті Adobe Analytics йдеться про те, що власники розумних динаміків активно використовують їх для прийняття обґрунтованого рішення про покупку (47%), порівнюють ціни на продукцію (32%), або додають товари в кошик (43%).
- Згідно з дослідженнями OC & C Strategy Consultants, у 2022 році обсяг голосових покупок виросте до 40 млрд доларів. Глобальні бренди, такі як Domino’s, Johnnie Walker і Nestlé, вже почали інтегрувати голосові технології в свій бізнес план, щоб поліпшити зв’язок зі своїми клієнтами.
Якщо ви плануєте використовувати голосову технологію для свого маркетингу, то дещо в своїй стратегії доведеться змінити:
Адаптуйте контент до голосу
Голосовий пошук відрізняється від текстового пошуку. Під час розмови ми схильні використовувати більш природні, довгі речення і задавати повні питання. Наприклад, «чи піде дощ сьогодні», а не просто «погода», тому компанії повинні переглянути створення і оптимізацію контенту для голосових запитів, а також дослідити нові ключові фрази.
Створіть свій аудіо контент
Перетворіть старий контент, у якого були хороші показники, в подкаст і відео, щоб дати вашим клієнтам можливість дізнаватися потрібну інформацію поки вони зайняті в дорозі, або просто втомилися від читання. Аудіо новинна розсилка – це оновлення від якого ви обов’язково отримаєте переваги.
Встановіть приціл на нульову позицію
За останні два десятиліття ми, користувачі, звикли до результатів на першій сторінці: статистика говорить, що, якщо ви не на першій сторінці результатів пошуку Google, то вас, швидше за все, не натиснуть, а голосовий пошук змінює все те, до чого ми звикли . Його користувачі не бачать сторінку результатів, а потім не вирішують, за яким посиланням клацнути, а замість цього отримують найкращий результат або відповідь. Таким чином, компанії більше не будуть боротися за місце на першій сторінці, а скоріше за кращий результат кожного разу, для кожного пошукового запиту. В даному випадку голосові помічники роблять акцент на розширені результатів пошуку (сниппет, нульова позиція), а це означає, що компаніям також доведеться впроваджувати ці передові методи в свої кампанії SEO.
Думайте по-місцевому
У порівнянні з текстовим пошуком, мобільні голосові запити в три рази частіше будуть базуватися на місцевих результатах. Більше 75% власників «розумних динаміків» щотижня виконують пошук місцевих компаній, а 53% кажуть, що виконують цей пошук кожен день.
Щоб підвищити ваші шанси на потрапляння в результати пошуку за допомогою голосу – необхідно переконатися, що люди говорять про ваш бізнес позитивно: Google показує результати із середнім зоряним рейтингом, тому репутація буде вагомим чинником.
Моменти, які впливають на появу в результатах пошуку за допомогою голосу включають: згадки в соціальних мережах, в засобах масової інформації, а також наявність вашого імені в списку місцевих інтернет довідників. Все, що ви можете зробити, щоб зміцнити свою репутацію, неминуче матиме позитивний вплив на ваш рейтинг в локальній пошуковій системі і, отже, вплине на ймовірність того, що ваш бізнес буде включений в результати пошуку за допомогою голосу.
Створіть дію для голосового асистента
Ще одна річ, яку ваш бізнес може зробити, щоб взяти участь в гонці за клієнтами – це створити дію або навик Google, які дозволяють голосовим помічникам реагувати на команди користувача і запити.
Багато відомих компаній виявляють творчий підхід до своїх голосових стратегій, і ось кілька ідей, які ви можете використовувати для натхнення:
- Користувачі PayPal можуть залучати Siri для відправки грошей друзям, родині або підприємствам.
- Nestlé створив навик, який дає голосові інструкції з приготування їжі під час приготування.
- Johnnie Walker, за допомогою віртуального помічника від Amazon, спочатку задає питання споживачам щодо їх переваг, а потім рекомендує найбільш підходящий їм продукт.
- Марка текіли Patron допомагає споживачам отримати доступ до індивідуальних рецептів коктейлів.
- Tide надає поради з видалення плям, викликаних більш ніж 200 різними речовинами.
- Campbell’s, найбільший в світі виробник консервованих супів, володіє навиком, який допомагає голодним споживачам вибирати і готувати рецепти.
- Domino’s дозволяє любителям піци робити свої замовлення, не встаючи зі свого дивана, без необхідності знімати трубку або навіть робити онлайн-замовлення.
Нік Голланд, глава відділу цифрових технологій в Domino’s UK, говорить:
«Domino’s – це бренд, який швидко скористався можливістю голосу. У США ми представили опцію «Легкі замовлення» одним клацанням, яку зробили доступною через Alexa. 20% клієнтів, які використовують Easy Orders, використовували Alexa для цієї послуги за все через два місяці після запуску. Це наочно демонструє, як впровадження голосових технологій обумовлено зручністю, і споживачі прагнуть перейти до цієї тенденції ».
Оскільки голосові технології продовжують рости і набувати все більшої популярності серед споживачів, для компаній всіх форм і розмірів стає все більш важливим включення стратегії голосового пошуку в загальний план цифрового маркетингу.
Поряд з уже зміненим підходом людей до SEO, голосовий пошук також дає підприємствам можливість підвищити якість обслуговування клієнтів, і бренди, які хочуть конкурувати і залишатися актуальними, повинні будуть взяти участь в цьому процесі.
Поки ваші суперники дрімають – у вас будуть нові можливості для прориву. Дійте вже зараз, адже в бізнесі навіть один день може коштувати вам великих грошей.