Рекламний офер — це пропозиція, яку рекламодавець робить потенційному клієнту, щоб заохотити його купити товар чи скористатися послугою.
Приклади таких оферів:
- «50% знижки на все від бренду Х до кінця місяця».
- «Купуйте смартфон Х за ціною $500 та отримайте в подарунок бездротові навушники».
- «Безкоштовна доставка при покупці на суму від 3 000 гривень».
Та сьогодні ми з вами поговоримо не просто про офери, а саме про клікбейтні. Чи варто їх використовувати? Як це правильно робити, щоб не викликати роздратування? Які офери створюємо для своїх клієнтів ми в Elit-Web та які результати отримуємо?
Що таке клікбейтний офер та як його створити
Клікбейтний офер — це рекламна пропозиція, яка має на меті привернути увагу потенційних клієнтів за допомогою загадкових, сенсаційних або провокаційних заголовків, зображень або тексту.
І вже тут можуть виникнути запитання. Адже клікбейт у будь-якому вигляді сьогодні не дуже добре сприймається аудиторією. Погляньте на наступні кілька оферів і скажіть, чи викликають вони у вас довіру:
- «Як заробити мільйон гривень за місяць, не виходячи з дому? Дізнайтеся простий спосіб!»
- «Цей один продукт змусить вас схуднути без дієт і тренувань! Замовте зараз та отримайте подарунок!»
- «Вона купила цю сукню за 100 гривень, але коли одягла її, то сталося диво!»
Погодьтеся, подібні пропозиції не особливо викликають довіру. Навіть навпаки, вони формують чітке відчуття, що вами намагаються маніпулювати й видати бажане за дійсне. Відповідно, такий клікбейт працює доволі рідко. Тому варто підходити до цього питання з усією відповідальністю.
7 базових правил створення ефективного офера
Отже, якщо ви прагнете створити рекламний офер, який дійсно буде працювати, привертати увагу та головне — продавати, радимо прислухатися до наступних порад та правил:
Правило №1. Визначте свою цільову аудиторію
Ваш офер має бути адресований конкретним покупцям, а не намагатися охопити максимально широку аудиторію. Спробуйте персоналізувати ваше повідомлення, підкреслили, що ви знаєте свою ЦА, її потреби, інтереси та болі. Це приверне набагато більше уваги до вашої пропозиції й викличе більше довіри.
Наприклад: «Усім шанувальникам гри “Відьмак 3”! Купуйте фігурку Геральта з Рівії зі знижкою 20%!»
Правило №2. Виділіть ключові переваги товару чи послуги
Ви повинні пояснити в офері, чому потенційний клієнт має обрати саме ваші товари чи послуги, чим вони кращі за пропозиції конкурентів. Переваги повинні бути конкретними та зрозумілими, а не завуальованими. Ваша аудиторія прагне чітко знати, у чому її реальна вигода.
Наприклад: «Новий iPhone 15 Pro вже в наявності зі знижкою 5% на старті продажів!»
Правило №3. Використовуйте заклик до дії
Ваша задача — не просто поділитися інформацією про якусь пропозицію, але й підштовхнути потенційного клієнта нею скористатися. Тому дуже важливо в оферах застосовувати заклик до дії, стимулюючи ЦА прийняти вашу пропозицію саме зараз.
Наприклад: «Замовляйте вже сьогодні! Акція діє лише до кінця тижня!»
Правило №4. Зробіть пропозицію привабливішою
Запропонуйте знижку, бонус, подарунок — щось цінне для аудиторії. Пам’ятайте, що якісних товарів та послуг у більшості сфер зараз достатньо. Аудиторія хоче отримати ще й певну вигоду. Умовно кажучи, якщо два магазини пропонують купити новий MacBook за 50 000 гривень, але один із них при цьому нараховує бонусні бали чи надає безкоштовну доставку, то покупець обере саме його пропозицію, адже бачить чітку вигоду для себе.
Наприклад: «Купуйте пилосос Rowenta за ціною $400 й отримайте набір запасних щіток у подарунок!»
Правило №5. Створіть відчуття терміновості та унікальності
Використовуйте фрази типу «тільки зараз», «обмежена кількість», «фінальний розпродаж» тощо. У психології й середовищі маркетологів є така абревіатура — FOMO (Fear of missing out). Тобто синдром втрачених можливостей. Це означає, що, коли людина бачить якусь пропозицію, обмежену в часі чи кількості, вона розуміє, що якщо не скористається нею зараз, то втратить чудову можливість, якої в майбутньому може не бути. І охочіше користується офером. Саме тому різноманітні «чорні п’ятниці» та «кіберпонеділки» так чудово працюють. Тому створюйте відчуття терміновості та унікальності пропозиції.
Наприклад: «Розпродаж! Лише 24 години! Знижка 70% на всю осінню колекцію одягу!»
Правило №6. Використовуйте просту й зрозумілу мову
Уникайте складних формулювань та двозначності. Також слідкуйте, щоб офери були короткими та лаконічними. Потенційний клієнт не хоче вчитуватися в рядки вашої пропозиції. Він має буквально з одного погляду зрозуміти, що саме ви пропонуєте та в чому його особиста вигода від вашої пропозиції. Якщо офер виходить занадто складним та великим, спрощуйте та скорочуйте.
Наприклад: «Замовте піцу в піцерії “Доміно” з промокодом NEW10 та отримайте 10% знижки!»
Правило №7. Зробіть офер візуально привабливим
Використовуйте яскраві кольори, ілюстрації, банери. Пам’ятайте, що якісний візуал не менш важливий, ніж наповнення. Адже людина спочатку оцінює щось візуально, а вже потім вивчає деталі. Тому ваша задача — максимально швидко та ефективно привернути увагу.
А тепер — до реальних прикладів і результатів
До нас доволі часто звертаються клієнти, офери яких не працюють або є недостатньо ефективними. У таких ситуаціях ми вивчаємо наявні пропозиції, аналізуємо аудиторію та конкурентів, щоб знайти оптимальне рішення в кожному окремому випадку. І деякими з таких прикладів хочемо з вами поділитися.
Приклад №1. Заміна банерів
У клієнта були доволі прості банери, які, по-перше, не мали сучасного виразного дизайну. А по-друге, виявилися недостатньо інформативними:
Результати просування також були невисокими:
Ми повністю обновили дизайн, внесли додаткову актуальну інформацію для потенційних клієнтів і підкреслили готовність до співпраці:
Результат: зростання CTR та кліків практично одразу:
Приклад №2. Повна зміна банерів
Тут ситуація схожа: дизайн був трохи хаотичним, у ньому не відчувалося якоїсь стилістичної єдності. Крім того, інформація фактично «розкидана по кутах», через що потенційний клієнт не одразу розумів, на що саме звертати увагу насамперед. Та й чіткої вигоди вказано не було:
Тут CTR виявився навіть нижчим, ніж у попередньому прикладі:
Ми повністю переробили банер та офер, додали чітку вигоду для потенційного клієнта, тим самим стимулюючи його скористатися пропозицією компанії, не сплачуючи за обладнання:
Результат показовий — приріст CTR майже в сім разів:
Приклад №3. Тестування двох варіантів банерів та оферів
У цьому випадку ми з самого початку займалися створенням офера та банера для клієнта. Щоб вибрати кращий варіант, створили декілька й протестували їх.
Спочатку зробили офер скоріше інформативним і просто перерахували деякі важливі переваги:
Отримали кліки та CTR на рівні 0,91%:
Тому вирішили, що варто додати й інші переваги. Змінили дизайн, зробили його контрастнішим, а також додали акцію — знижку на 50%, що одразу привернуло увагу більшої кількості потенційних клієнтів:
CTR дуже швидко збільшився майже вдвічі й продовжив зростати:
Приклад №4. Відео VS статичний банер
У цьому випадку ми експериментували з форматами й порівнювали, що буде ефективніше — відеореклами чи більш звичний банер.
З банером ми отримали доволі багато кліків, але CTR був все ж невисоким:
А от відео показало себе набагато краще за всіма параметрами.
Кількість кліків та CTR відчутно вищі:
Коментар експерта. Юрій Климак, керівник відділу таргетованої реклами
Зараз є тренд на відеорекламу. Зокрема, вона дає змогу більш нативно вписуватися (наприклад, у формат Reels та Stories в Instagram). Проте наші роботи доводять, що навіть статичні банери в більшості випадків дають чудові результати за умови хорошого оферу. Ми, звісно ж, не можемо однозначно рекомендувати щось одне — відео чи банери. Це дуже індивідуальне питання, а рішення залежить від ніші та конкурентів.
Замість висновків: то ж чи варто використовувати клікбейтні офери?
Як ви могли переконатися особисто, ми у своїх проєктах не використовуємо саме клікбейт, який може ввести потенційного клієнта в оману чи сформувати завищені очікування. Натомість ми беремо реальні переваги й робимо на них особливий акцент, щоб клієнт точно звернув увагу на пропозицію й одразу зрозумів, що це для нього вигідно.
Пам’ятайте, що клікбейтні офери — це доволі складний інструмент, який потребує дуже вправного та обережного використання. Одне неправильно підібране слово чи фраза — і ви ризикуєте втратити довіру своєї потенційної аудиторії. Тому дотримуйтесь правил створення оферів, які ми навели, і експериментуйте. Лише так можна досягти найкращих результатів й ефективно залучати нових клієнтів.
Дякуємо за увагу й залишаємося на зв’язку!