Ніша криптопроєктів у Telegram є однією з найдинамічніших, адже саме тут зосереджена значна частина криптоаудиторії. Якщо розширити географічні рамки за межі України, стає очевидно, що Telegram є основним каналом комунікації для криптоентузіастів у багатьох країнах, таких як Іран, Ірак, Нігерія та іспаномовні регіони.

Криптопроєкти в Telegram
Чому Telegram став ключовим майданчиком для криптопроєктів
Основною рушійною силою розвитку цієї ніші стали мінідодатки Telegram, які дозволили залучати криптоаудиторію через інтерактивний досвід.
Ключовим моментом став запуск першої мініапки від TON — Notcoin*, яка перевершила всі очікування, залучивши в 30 разів більше користувачів, ніж передбачалося. Це довело ефективність такого підходу, а також спонукало Telegram активно розвивати криптосегмент у своїй екосистемі. Так вони створили мемкоїн TONа і його рекламували.
*Примітка: The Open Network (скор. TON) — заснована на блокчейні децентралізована комп’ютерна мережа, а також проєкт захищеної вбудованим проксі та анонімайзером даркнет-платформи, побудованої на принципі оверлейної P2P-мережі, що має сервіси обміну повідомленнями, платіжних операцій у криптовалюті TONCOIN, зберігання даних, а також операційна система для розподілених додатків. Концепція TON розроблена братами Дуровими, які залучили під цей проєкт інвестиції в кілька мільярдів доларів і запланували переведення на TON свого популярного месенджера Telegram.
Приклад: У 2024 році особливої популярності набув мінідодаток Hamster Kombat, який став вірусним серед криптоспільнот, довівши ефективність такого формату залучення користувачів (лайк, якщо тапали)).

Hamster Kombat
«Чим вужча ніша, тим дорожча ціна підписника. І якщо це дорога ніша, така як крипта, наприклад, підписник буде там, відповідно, дорогий. Порівняно з нішею новин вартість підписника в ніші крипти та бізнесу буде дорожчою в 3–4 рази, ніж у новинах», — зазначає Павло Шапка, CEO першої української телеграм-агенції T:ME.
Чому саме криптоканали стали популярними в Telegram
Telegram фактично не мав альтернатив для створення криптоком’юніті, окрім Discord. Інші соцмережі, такі як Instagram, мають жорстку цензуру на фінансовий та криптовалютний контент, а WhatsApp у країнах СНД менш популярний для таких форматів спілкування.
Telegram забезпечує анонімність, що є критично важливим для криптоентузіастів, а також пропонує розширений набір функцій, необхідних для ведення криптоканалів: боти, автопостинг, інтеграція з криптогаманцями.
Завдяки підтримці з боку Telegram, криптосегмент отримав виняткові можливості для розвитку, що спричинило стрімке зростання криптоканалів.
Які результати можна отримати по рекламі в криптоніші
Вартість залучення підписника в криптоніші є значно вищою, ніж у більшості інших категорій. Для порівняння:
- Вартість підписника в новинних каналах — у 3–4 рази дешевша, ніж у криптоканалах.
- Вартість підписника в криптопроєктах коливається від 0,75 до 3 євро, залежно від платформи, методу просування та якості креативу.
Основні способи просування криптопроєктів у Telegram:
- Закупівля реклами в Telegram-каналах.
- Telegram Ads (офіційна рекламна платформа).
- Мотиваційний трафік через таски в мініапках (дешевше, але з низькою залученістю).
Приклад: Якщо використовувати мотиваційний трафік у мініапках, вартість підписника може становити від 0,05 до 0,1 євро, проте активність таких підписників буде значно нижчою (ER ~10 %).

Вартість підписника
На цьому скріні ви бачите вражаючі особисті результати за одним із наших криптопроєкту, — ефективність кампанії в Telegram Ads, яку реалізувала наша агенція.
Як працює модерація Telegram Ads у криптоніші
Telegram Ads є відносно ліберальною платформою, що дозволяє навіть скам-проєктам проходити модерацію. Проте Telegram здійснює первинну перевірку рекламованого каналу на основі його історії та контенту.
«Єдина проблема з модерацією, з якою ми стикалися, була пов’язана з правилом «Очікувані результати». Наприклад, креативи з обіцянками точних прогнозів курсу криптовалют або фінансових прибутків не проходили перевірку без підтвердження експертності, — коментує Павло Шапка.
Загальні ж креативи на кшталт «Слідкуй за біткоїном» або «Підпишись, щоб дізнаватися про криптоінсайти» проходять без проблем.

Telegram Ads
Telegram, як і інші рекламні платформи, має перелік заборонених категорій:

Перелік заборонених категорій в Telegram Ads
Висновок
Telegram залишається ключовою платформою для просування криптопроєктів завдяки широкій криптоаудиторії, підтримці мініапок та відносно лояльній модерації реклами.
Щоб ефективно просувати криптоканали, важливо поєднувати нативну рекламу в каналах, Telegram Ads та мотиваційний трафік через мініапки, адаптуючи стратегію під конкретні ГЕО та аудиторії.
Завдяки гнучким інструментам та активному розвитку криптоінфраструктури в Telegram, ця платформа залишається найкращим вибором для запуску та масштабування криптопроєктів.
Якщо вам цікаво більше дізнатися про ефективне просування в Telegram, стежте за новими статтями в блозі агенції на marketer.ua