Як відомо, в будь-якому бізнесі головне – отримати прибуток. Але коли мова йде про такий соціальний бізнес, як дитячий садок, на перше місце ставиться безпека дітей і забезпечення їх усіма необхідними умовами для виховання і розвитку. У цій справі не вийде досягти успіху, якщо підходити до нього чисто механічні, без душі. У статті розглянемо, як відкрити приватний дитячий садочок, щоб не збанкрутувати.
Топ 5 порад, як не збанкрутувати?
У мріях здавалося, що після відкриття дитячого садка ви будете отримувати прибуток, який з лишком покриє витрати на франшизу і інші витрати. Однак на практиці все може виявитися не так райдужно. Клієнти не з’являються, спостерігається плинність кадрів, раз у раз проходять перевірки і з’являються незаплановані витрати. Щоб цього не сталося, необхідно все продумати до дрібниць заздалегідь. Нижче наведемо головні поради, які не дадуть вам збанкрутувати:
- Не вірте обіцянкам швидкого прибутку. Наївно вважати, що бізнес відразу після запуску почне приносити дохід, навіть якщо це обіцяв франчайзер. Необхідно налаштуватися на те, що перший час доведеться займатися розкручуванням бізнесу. Адже навіть при грамотній організації справи початкові інвестиції окупляться тільки через пару років. Підприємницька діяльність – тривалий процес, який потребує складання бізнес-плану для приватного дитячого садка, побудови грамотної структури, підбору надійного персоналу, аналізу ринку, складання SWOT-аналізу, студіювання норм і стандартів. Щоб спростити собі задачу, можна звернутися до професіоналів в області освітнього консалтингу, наприклад, в Clever Kids International.
- Виявляйте потреби своїх клієнтів. Головне для будь-якого бізнесу – знати свою цільову аудиторію. Недостатньо просто орієнтуватися на забезпечених батьків, готових платити за приватний садок. Необхідно вивчити свого споживача більш детально: які проблеми виникають у батьків, як ви можете їх вирішити. Виходячи з цього, можна вже будувати маркетингову кампанію. А потім, коли ви отримаєте перших клієнтів і створите гарну репутацію, вона вже буде працювати на вас за допомогою сарафанного радіо.
У котеджних селищах спостерігається нестача садів. Ви можете стати першопрохідцем і відкрити там свій освітній центр. Щоб знати, як відкрити приватний дитячий сад в котеджі, необхідно ретельно вибрати місце, вивчити попит і потреби, домовитися із забудовниками, вивчити досвід конкурентів. - Ефективно взаємодійте з клієнтами. Коли батьки платять гроші за приватний дитячий сад, вони очікують, що їхні діти отримають якісніші послуги, ніж в державній установі. Це стосується виховної роботи, розвиваючих занять, якісного харчування, безпеки і т.і. В ідеалі ви повинні перевершити очікування клієнта. Якщо дитина щаслива і здорова після відвідування садка, то у вас це вийшло. З клієнтом важливо побудувати довірчі поважні взаємини, враховувати його побажання, щоб зробити сад краще. У приватних садах такого рівня вітається індивідуальний підхід до дитини. В ідеалі слід завести анкету на кожного вихованця і знати його основні захоплення та інтереси. Мало привернути клієнта – набагато складніше його втримати. З клієнтською базою, що вже утворилася необхідно вибудувати програму лояльності. Батьки чекають від вихователів залученості в процес. Вони хочуть знати, як їх дитина поводиться, що їсть, чим вона займається в саду, як пройшов її день. При цьому важливо вибудувати такі ж відносини і з персоналом. Тоді і текучка зменшиться. Важливо вміти працювати в одній команді і створити таку атмосферу, щоб вихователі були залучені в процес, щоб вони усвідомлювали, що працюють заради спільної справи. Це – критерії win-win моделі.
- Побудова системи управління і контролю. Кожен керівник повинен вміти контролювати процес. Це допоможе уникнути додаткових витрат, форс-мажорних ситуацій.
- Приділіть увагу персоналу. Кадри вирішують все. Багато керівників вважають, що в команду слід набирати висококваліфікованих фахівців, які добре зарекомендували себе на ринку. Тоді вони починають переманювати їх у конкурентів, пропонуючи кращі умови. Однак в цьому випадку вони ризикують потрапити в залежність від персоналу. Тоді педагоги будуть диктувати свої умови, привносити свої методики освіти. У підсумку загальний план навчання виявиться зірваний, а ви будете боятися, як би вони не пішли до конкурентів. Тому ідеальний варіант – самим виростити висококваліфіковані кадри і навчити їх всьому.
Приватний дитячий садок як бізнес – перспективний напрямок, якщо підходити до нього грамотно.