33% українських компаній просуваються в інтернеті без стратегії та майже 40% власників роблять це самостійно. Підприємці України недовикористовують потенціал інтернет-маркетингу — про це свідчать результати анонімного опитування бізнес-аудиторії Prometheus.
Зростання digital-просування VS застарілі методи управління
Об’єми digital-просування в Україні збільшуються — про це говорить зростання «податку на Google». «За ІV квартал 2022 року задекларовано майже $52,1 млн або 1,9 млрд грн податків, що більше на $12,1 млн або 0,4 млрд грн, ніж в ІІІ кварталі 2022 року» — повідомляє голова податкового комітету Комітету Верховної Ради України Данило Гетманцев.
За словами народного депутата Ярослава Железняка найбільшими в Україні платниками у 2023 році стали Meta Platforms Inc. (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram) — $10,3 млн та Google — $5,7 млн.
Проте, за інтернет-маркетинг серед опитаних майже 40% досі відповідає власник або CEO компанії. 7,4% опитаних користуються послугами агенції, а в поодиноких випадках за digital-просування відповідає відділ комунікацій або навіть web-розробник.

Хто відповідає за інтернет-маркетинг у вашій компанії?
33,7% опитаних, повідомляють, що не мають стратегії інтернет-просування. Відсутність чітких вимірюваних цілей і покрокового плану може призвести до недосягнення бажаних результатів, втрати ефективності та прийняття невдалих маркетингових рішень.

Чи є у вас стратегія просування бізнесу в інтернеті?
Власники компаній можуть спиратися на інтуїцію або особисті уподобання, замість об’єктивного аналізу даних та потреб цільової аудиторії. Найчастіше це призводить до втрати потенційних клієнтів і непродуктивного використання маркетингових ресурсів.
Хаотичність маркетинг-інструментів та незадоволенність результатами
Згідно з результатами опитування, основним інструментом digital-просування є Social Media Marketing. На другому місці за популярністю опинилася таргетована реклама. Контент-маркетинг займає третє місце. Четверте місце згідно результатів займає контекстна реклама. П’яте місце в опитуванні поділили між собою SEO-просування та email-маркетинг. Хоча лише 13,9% опитаних відчувають задоволення від результатів email-маркетингу, 42,3% компаній все одно активно використовують цей інструмент.

Канали комунікацій
Проте, серед актуальних інструментів digital-маркетингу немає жодного, яким компанії були б задоволені на 100%. Згідно результатів лише 16% опитаних задоволені використанням діджитал-інструментів, тоді як понад 55% виявили незадоволення своїм онлайн-промо. Ці результати вказують на неефективне використання інтернет-маркетингу більшістю компаній в Україні. Детальніше про це можна прочитати в блозі Prometheus.

Ефективність онлайн-промо
Опитування свідчить про те, що потенціал використання інтернет-маркетингу в Україні не розкритий повністю. Це означає, що є значний простір для маневрування, експериментів, покращення та залучення нових клієнтів за допомогою digital-просування.