33% українських компаній просуваються в інтернеті без стратегії та майже 40% власників роблять це самостійно. Підприємці України недовикористовують потенціал інтернет-маркетингу — про це свідчать результати анонімного опитування бізнес-аудиторії Prometheus.
Зростання digital-просування VS застарілі методи управління
Об’єми digital-просування в Україні збільшуються — про це говорить зростання «податку на Google». «За ІV квартал 2022 року задекларовано майже $52,1 млн або 1,9 млрд грн податків, що більше на $12,1 млн або 0,4 млрд грн, ніж в ІІІ кварталі 2022 року» — повідомляє голова податкового комітету Комітету Верховної Ради України Данило Гетманцев.
За словами народного депутата Ярослава Железняка найбільшими в Україні платниками у 2023 році стали Meta Platforms Inc. (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram) — $10,3 млн та Google — $5,7 млн.
Проте, за інтернет-маркетинг серед опитаних майже 40% досі відповідає власник або CEO компанії. 7,4% опитаних користуються послугами агенції, а в поодиноких випадках за digital-просування відповідає відділ комунікацій або навіть web-розробник.
33,7% опитаних, повідомляють, що не мають стратегії інтернет-просування. Відсутність чітких вимірюваних цілей і покрокового плану може призвести до недосягнення бажаних результатів, втрати ефективності та прийняття невдалих маркетингових рішень.
Власники компаній можуть спиратися на інтуїцію або особисті уподобання, замість об’єктивного аналізу даних та потреб цільової аудиторії. Найчастіше це призводить до втрати потенційних клієнтів і непродуктивного використання маркетингових ресурсів.
Хаотичність маркетинг-інструментів та незадоволенність результатами
Згідно з результатами опитування, основним інструментом digital-просування є Social Media Marketing. На другому місці за популярністю опинилася таргетована реклама. Контент-маркетинг займає третє місце. Четверте місце згідно результатів займає контекстна реклама. П’яте місце в опитуванні поділили між собою SEO-просування та email-маркетинг. Хоча лише 13,9% опитаних відчувають задоволення від результатів email-маркетингу, 42,3% компаній все одно активно використовують цей інструмент.
Проте, серед актуальних інструментів digital-маркетингу немає жодного, яким компанії були б задоволені на 100%. Згідно результатів лише 16% опитаних задоволені використанням діджитал-інструментів, тоді як понад 55% виявили незадоволення своїм онлайн-промо. Ці результати вказують на неефективне використання інтернет-маркетингу більшістю компаній в Україні. Детальніше про це можна прочитати в блозі Prometheus.
Опитування свідчить про те, що потенціал використання інтернет-маркетингу в Україні не розкритий повністю. Це означає, що є значний простір для маневрування, експериментів, покращення та залучення нових клієнтів за допомогою digital-просування.