Сучасний світ переповнений технологіями. Це значно спрощує нам життя в усіх сферах. І освіта не стала винятком. На ринку з’являється все більше якісних інфопродуктів: онлайн-курсів, тренінгів, консультаційних послуг тощо. Однак разом із тим більшає і кількість тих, хто маніпулює даним напрямком та продає продукти, які не приносять користі клієнту. Сьогодні ми навчимося відрізняти ці два поняття — інфобізнес та інфоскамерство.
Що таке інфобізнес?
Якщо використовувати наукову термінологію, то це бізнес, який базується на зборі, обробці та розповсюдженні інформації з комерційною метою. Ми всі звикли асоціювати цей сектор бізнесу з онлайн-курсами, і не дарма. Зараз легко можемо освоїти затребувану професію та отримати вже перший прибуток та досвід роботи в обраній ніші за декілька місяців.
Інфобізнес орієнтується на створенні та розповсюдженні корисної інформації, потрібної для певної ЦА. Зазвичай його формують експерти, що продають свої знання і досвід.
Правило чотирьох “З” у справжньому інфобізнесі
Загалом, головний принцип роботи інфобізнесу можна звести до своєрідного правила чотирьох “З”:
- Знання. Інфобіз ґрунтується на наданні цінних та корисних знань своїм клієнтам. Тобто компанія, що займається інфобізом (або фахівець) має глибокі знання в певній сфері та має здатність результативно передавати свої навички та досвід іншим людям.
- Значимість. Інфопослуги ефективні лише тоді, коли вони задовольняють потреби своєї цільової аудиторії та надають справді значущу інформацію, завдяки якій клієнти досягають поставлених цілей.
- Зв’язок. Інфобіз — це завжди відкритість та постійна комунікація з клієнтами. Людина може написати і отримати відповіді на будь-яке питання (відгуки, ціни, що входить у послуги тощо).
- Звітність. Кожна компанія, що надає послуги у цій сфері, веде відкриту звітність перед іншими. Наприклад, відкрито заявляє про кількість зароблених грошей, кількість студентів та відсоток тих, хто досягнув успіху, свою оцінку серед них тощо.
Що ж тоді інфоциганство?
Це явище схоже на перемогу у видуманій Формулі-1. Зазвичай це “кращі з кращих” безпідставно. Це ті, хто не маючи за плечима нічого, зводять себе на п’єдестал. Однак мені не імпонує прив’язка до конкретної нації. Я би назвав це інфоскамерством.
Якщо ми знову звернемося до термінології, то зможемо прочитати наступне: інфоскамерство — популярна практика шахрайства, пов’язана зі збором, обробкою та розповсюдженням недостовірної, переважно маніпулятивної інформації, з метою отримання матеріальної користі.
Люди, які “працюють” у цьому напрямку, можуть розповсюджувати фальшиві новини, недостовірні статистики, придумувати різноманітні схеми та інші методи обману, щоб отримати прибуток через зловживання довірою.
Як розпізнати чи купуєте ви у інфобізнесмена, чи в інфоскамера?
Щоб зрозуміти, чи не намагаєтеся ви придбати онлайн-продукт у шахраїв, уважно прочитайте наступні пункти та перевірте обраного експерта з їх допомогою.
Джерело інформації
Якщо ми говоримо про інфобізнес, то тут надається інформація, яка має основу в знаннях, якихось дослідженнях чи персональному досвіді експерта. Інфоскамерство зазвичай має сумнівні джерела інформації.
Легальність
Інфобізнес в переважній більшості є законною діяльністю, де дотримуються правових норм та відбувається регуляція за допомогою певних правил і законодавства. Інфоскамерство, з іншого боку, є діяльністю, яка насправді порушує закони та шкодить людям.
Довіра та репутація
Для інфобізнесмена дуже важлива його репутація та довіра до нього. Саме тому існує правило чотирьох “З”, якого підсвідомо притримуються підприємці цього сектора. Більше того, зазвичай це фахівці, які встановлюють довгострокові взаємини з клієнтами. Інфошахраї ж навпаки використовують людську довіру в комерційних цілях і зазвичай намагаються якомога швидше “здихатися” покупця після оплати.
Прозорість
Як уже зазначалося, інфобізнесмени ставляться до своїх клієнтів з повагою та відкритістю. Вони розповідають про різноманітні аспекти своєї діяльності та надають усю потрібну людині інформацію. Якщо ви запитаєте в мене відгуки — я їх надішлю. Якщо попросите розповісти про проєкти, з якими працював/працюю — я їх зможу підтвердити. Це, певно, найголовніша відмінність: справжній інфобізнесмен виділить для вас час та підтвердить свої знання і надбання.
Рекомендації та відгуки
Справжні відгуки легко відрізнити від проплачених: ви можете за потреби знайти людину, що написала відгук, та запитати про досвід співпраці з компанією. Також звертайте увагу на дати публікації та їхню частоту. Якщо відгуки були завантажені за один-два дні, то ймовірність того, що це шахраї, рівна майже 90% відсоткам
Хочу донести, щоб люди уважно аналізували тих, у кого хочуть купити інфопродукти. Насправді, я та 0-100 нерідко ставали жертвами того, що люди вбачали обман скрізь де тільки можна. Дорікання, що ми інфоскамери моя найболючіша тема. Оскільки це свідчить про те, що вони підірвали довіру до цілої ніші. Тож вихід з цієї ситуації один — вчити аналізувати. Сьогоднішня стаття цілком може стати вашим путівником для того, щоб навчитися це робити. Тож для початку, перевірте нас по всіх згаданих мною пунктах для тренування своїх навичок аналізу.