Психологія людини не втомлюється дивувати дослідників. Багато вчених стверджують про те, що люди можуть забути зміст реклами і навіть не згадати про рекламований товар, але їх пам’ять надовго збереже так званий слоган реклами, який є девізом бренду. Для багатьох фахівців маркетингової реклами створення ефективного слогана є головним завданням.
Створення рекламного слогана
Для створення життєздатного слогана необхідно чітко сформулювати конкурентну перевагу компанії. Слоган повинен представляти небагатослівний ємний заклик. Прикладом відмінного слогана може служити слоган, створений представниками компанії, що виробляє кондитерські вироби, зокрема шоколадні кульки «M&M’s, які «тануть у роті, а не в руках». Основна конкурентна перевага цих цукерок є цукрова глазур, яка покриває шоколадні кульки. Глазур, на відміну від шоколаду в значній мірі зменшує ризик забруднити шоколадом руки споживача цієї продукції. Цей слоган можна віднести до технічних слоганів. Але є і психологічні слогани. Наприклад, «свіжий подих – шлях до порозуміння». У ньому розкрито наступну конкурентну перевагу: в центрі уваги виявляється нагадування про те, що свіжий подих є частиною успіху. Воно необхідне і закоханим парам і діловим партнерам.
Слід сказати, що продукти, що відносяться до однієї групи, часто мають схожі за змістом слогани. Припустимо, в рекламах автомобілів звучить заклик успішності і надійності. У слоганах, автомобілі часто ототожнюють з символом переваги і мрією.
Читайте: Рекламні прийоми, 6 варіантів як потрапити в пастку
При створенні слогану необхідно ретельно вивчити слогани конкуруючих компаній, щоб уникнути плагіату. Фахівці радять скористатися фоносемантичним аналізом. Він аналізує особливості звукових композицій. Відомо про те, що звуки сприймаються людьми по-різному: м’який звук округлий, твердий строгий. Фоносемантичні дослідження визначають, як відреагують на створений слоган потенційні покупці.
Ключова роль в слогані відводиться інтонацій. Саме вона допомагає покупцям сприймати той чи інший товар, створює необхідну атмосферу для сприйняття і запам’ятовування рекламованої продукції. Відомо, що на інтонацію впливає асоціація з товаром. Прикладом цього можуть служити слогани: «не гальмуй – сникерсни», «чистота – чисто Тайд».
Слогани мають свою структуру:
- монолітні слогани,
- слогани-стики,
- розв’язані слогани.
Монолітний слоган вказує на товар або компанію, створюючи образ неподільного цілого.
На початку слогана-стику міститься назва бренду, а потім текст слогану. Наприклад: «Вольво. Перевага високих технологій».
У завдання розв’язаного слогана входить створення іміджу компанії. Прикладом служить слоган компанії МТС: «Ти краще!».
Корисні поради щодо створення ефективних слоганів
- Слоган повинен бути ритмічним. Аналіз досліджень показав, що кращі слогани музичні. Рекламну продукцію, представлену музичним твором, зокрема піснею, потенційні клієнти запам’ятовують краще. Приємна мелодія запам’ятовується людьми набагато швидше, ніж проста розмова. Прикладом цього може служити реклама «Coca-Cola».
- Творцеві слогана слід заявити про конкурентоспроможність фірми, про її сталий розвиток. Для цього використовуйте заяви фірми, що відображають відданість своїм клієнтам. Дайте відчути клієнтам довірливе ставлення до них.
- Перш за все, необхідно бути максимально чесним з потенційними клієнтами. Надзвичайно важливим є відображення реальної діяльності рекламованої компанії. Слід пам’ятати, що гасла, які вихваляють самих себе шкодять брендам.
Користуючись цими простими порадами, ви неодмінно створите слоган, відповідний іміджу вашої компанії.