Уявіть, що ви просуваєте інтернет-магазин. У надії на фантастичні результати підключаєте максимум каналів: тут і SEO, і контекст, і соціальні мережі, і навіть офлайн-реклама. Ефект є, але як зрозуміти, що конкретно принесло максимум користі? На чому варто зосередитися більше, а на що краще не зливати бюджет? Розберемося з простими, але дієвими способами визначення ефективності рекламних каналів.
UTM-мітки
Так називаються конкретні параметри, які додаються до URL-адреси та служать для відстеження рекламних кампаній. Інакше кажучи, в адресний рядок дописують певні символи – своєрідні маркери, які допомагають виявити, звідки відвідувач прийшов на ваш сайт.
Приклад «чистого» посилання:
http://site.com/page1/
Приклад посилання з розставленими мітками:
http://site.com/page1/?utm_source=facebook& utm_medium=cpc&utm_campaign=discount
Страшно? ☺ Насправді структура міток проста. У них є обов’язкові і опціональні частини. обов’язкові:
- utm_source – рекламна система (в прикладі – Facebook);
- utm_medium – тип трафіку (у нас – СРС);
- utm_campaign – кампанія (наприклад, discount).
Опціональні – це utm_content (показує тип оголошення) і utm_term (ключове слово). Їх можна прописувати чи ні – все залежить від потрібної вам глибини аналізу.
Розмітка посилань UTM-мітками може проводитися вручну. В цьому випадку запам’ятайте кілька пунктів:
- перед першою міткою треба поставити знак питання;
- в кінці ніяких додаткових символів не потрібно;
- роздільником міток виступає амперсанд (хто забув, ось він – &);
- замість пробілів – нижнє підкреслення;
- тільки латиниця і маленькі букви.
Але набагато простіше користуватися сервісами, які генерують коректні URL-адреси автоматично. Наприклад, у Google є компоновщик посилань, що формує потрібну за кілька секунд.
UTM-мітки підходять для відстеження будь-яких каналів: SEO, контекстної, таргетованної реклами, нативних і партнерських розміщень, email-розсилок і QR-кодів.
Скорочені посилання
Ті ж посилання, тільки візуально це не довгі адреси, а короткий набір знаків. приклад:
- https://site.com/page1/text-061248 – звичайне посилання;
- bit.ly/3hlr5pr – скорочене.
Замість хаотичного набору букв і цифр можна поставити свій короткий текст – все залежить від можливостей сервісу, яким ви користуєтеся.
У чому зручність коротких посилань для маркетингу? У багатьох сервісів скорочення адрес є розширений функціонал, тобто вони надають ще й аналітику. Ви можете відслідковувати переходи по посиланнях – їх кількість і джерело. У більшості випадків це платна опція, але витрати на аналітику окупляться можливістю поліпшити рекламні кампанії.
Промокоди
Ще один спосіб відстежити, звідки прийшов клієнт, – промокоди. Як правило, їх використовують в період проведення акцій або інших короткочасних кампаній. Як це працює:
- Ви створюєте кампанію: акція, знижка, розпродаж, відкриття офлайн-точки, запуск нової колекції та ін.
- Вибираєте рекламні канали: соціальні мережі, офлайн, контекстна реклама та ін.
- Для кожного з каналів придумуєте унікальний промокод.
- Визначаєте конверсію каналів, підрахувавши, скільки разів назвуть / впишуть той чи інший промокод.
Наприклад, магазин розпродає залишки осіннього взуття за зниженими цінами. Власник використовує соціальні мережі, місцевий телеграм-канал і оголошення в метро в якості майданчиків для анонса знижок. Щоб скористатися спеціальною пропозицією, треба ввести промокод, а він унікальний для кожного з каналів: в Фейсбук – «autumn2020», в Телеграмі – «sale4u», в метро – «metro». Залежно від того, скільки разів вкажуть на сайті той чи інший код, визначається найбільш ефективний майданчик.
Мультіномер і IP-телефонія
Метод актуальний, якщо більшість клієнтів оформляють замовлення не онлайн, а по телефону.
Послуга мультіномера дозволить вам мати кілька телефонних номерів (віртуальних), дзвінки за якими будуть переадресовуватися на робочий (реальний), при цьому доступна історія дзвінків (за яким конкретним номером з вами зв’язалися), записи розмов тощо. – функціонал залежить від сервісу.
Працює це так само, як і з промокодом: на різних майданчиках клієнти бачать різні телефони, але при дзвінку йде переадресація на ваш реальний номер. Таким чином ви розумієте, де конкретно користувач побачив вашу рекламу.
Це основні способи оцінити ефективність кампаній. Яку саме використовувати? Все залежить від особливостей бізнесу і вашої особистої зручності. Найкраще протестувати кілька, щоб знайти оптимальну для себе.