Коли потрапляєш до списку Forbes Next 250 — це підтвердження, що навіть у складних умовах можна збудувати компанію з нуля. У нашому випадку бізнес — не про інвестиції, гучний старт чи стрімке зростання. Ми виросли інакше: поступово, зсередини, від запиту до запиту, від людини до людини. З чітким розумінням, як хочемо працювати і з ким. Десь інтуїтивно й спираючись лише на себе. У своєму темпі, без великих амбіцій підкорити усі вершини. Але сьогодні ми у переліку найперспективніших представників малого і середнього бізнесу.

Уляна Колодій, засновниця комунікаційної агенції UK comms
Відсутність зовнішніх інвестицій стала драйвером зростання
UK comms стартувала у 2019 році — під час моєї декретної відпустки. До цього я вже пройшла шлях від журналістки до директорки з комунікацій у логістичній компанії, однак мріяла про власну справу. Можливо, десь і тоді були програми підтримки жіночого підприємництва, гранти тощо, але я про них не знала. Так само як не розуміла, що можна працювати на кількох проєктах одночасно, брати фриланс чи переходити у підприємництво поступово. Мабуть, все могло скластись по-іншому, але в мене з ресурсів був лише власний досвід, впертість та інтуїція. Жодних кредитів, грантів чи спонсорської допомоги.
Перші клієнти прийшли через особисті контакти: практично одночасно декілька знайомих вирішили, що у жінки в декреті може бути багато часу, і звернулись за консультацією з PR, хтось для особистого бренду, хтось для компанії. Декілька консультацій переросли у тривалу співпрацю, поступово запитів більшало. На цьому етапі я зрозуміла, що потрібно наймати команду. Так у нас зʼявились перші smm-менеджерка й комунікаційниця.
Відсутність фінансової «подушки» стимулювала шукати нові джерела доходу. Під час повномасштабної війни, коли бізнес-клієнти поставили проєкти на паузу, ми переорієнтувались на співпрацю з некомерційними організаціями. На той момент у нас вже були успішно реалізовані проєкти з благодійними фондами та громадським сектором. З початком повномасштабної війни наявність цієї експертизи виявилась дуже затребуваною та цінною не лише для українських організацій, але й для міжнародних донорів.
Тоді практично весь дохід спрямовували на утримання команди та ринкові зарплати. Ми жодного разу не затримали виплат і не вдавались до скорочень штату — навіть у найгостріші періоди. Це дало змогу сформувати лояльність і залучити сильних фахівців. На початку 2025-го через припинення фінансування великої міжнародної організації ми втратили ключового клієнта, який забезпечував 90% зарплатного фонду. Але навіть тоді змогли швидко переорієнтуватись, отримали контракти від приватних компаній і зберегли команду без втрат.
Бізнес ізсередини: чого мене навчило підприємництво
Це не універсальні правила, а мій досвід та помилки, які сформували UK comms і щодня продовжують формувати мене як підприємницю.
Інтуїція і власні цінності — не пусті слова, а орієнтири для рішень
Кажуть, що інтуїція — це пережитий досвід. Чим більше людина має досвіду в певній сфері, тим більше інформації її підсвідомість використовує для прийняття рішень. Тому я вчусь не нехтувати нею — інтуїція часто підказує, чи «мій» це проєкт або людина, як правильно вчинити в тій чи іншій ситуації. Якщо виникають сумніви — з часом це проявиться у процесах і результатах. Тож інколи відмова від клієнтів чи співробітників економить ресурс і зберігає фокус.
Не підлаштовую цінності під команду. Спочатку визначаю свої, потім синхронізую з командою. Усі рішення — від наймання співробітників до вибору клієнтів — намагаюсь приймати через призму цих цінностей. Це дає єдність і зрозумілість для всіх.
Прописані процеси — не бюрократія, а основа порядку
Серед внутрішніх документів мають бути регламенти, чеклісти та стандарти: як виглядає «хороша робота», як і коли комунікуємо з клієнтами, як звітуємо, як розв’язуємо проблеми тощо.
Відсутність прописаних процесів веде до хаосу. Творчі команди часто опираються таким змінам. Ми теж починали без цього. Але зі збільшенням кількості людей та проєктів стало очевидно, що без стандартів і процедур важко зберігати ефективність і злагодженість роботи. Це тривалий процес, який, здається, неможливо довести до ідеалу, але ми зараз на цьому шляху.
Стратегічна відповідальність не делегується
Саме засновник часто приймає фінальні рішення у критичних ситуаціях, бо тільки він по-справжньому ризикує грошима й репутацією. Навіть найвідповідальніший менеджер працює з чужими ресурсами. Тому сподівання, що можна найняти операційного директора, найкращу команду і розслабитись, не працює.
Управління командою на відстані
Всі ці роки команда агенції працює дистанційно, з офлайн-зустрічами 1 день на тиждень. І певний час всіх це влаштовувало. Проте, чим вагоміші проєкти, чим більший колектив, тим складніше бути на одній хвилі в такому режимі. Тому тепер розумію — ми перейдемо на гібридний формат.
Зараз, щоб однаково бачити процеси й говорити одною мовою, ми регулярно проводимо навчання, спільні обговорення реалізованих проєктів — це must have. В агенції обов’язковим і безоплатним для команди є наш курс «PR-компас». Також у нас є професійна спільнота UK comms club, де ми проводимо регулярні зустрічі з піарниками, маркетологами, медійниками та фахівцями з комунікацій. Знайомимося, радимося, слухаємо та надихаємося. Ініціатива некомерційна — для професійного розвитку й підтримки ЗСУ, але вона створює додану цінність для клієнтів і зміцнює бренд.
One-to-one зустрічі та відкритий діалог із командою допомагають вчасно помічати проблеми й уникати зайвої напруженості в колективі. Зворотний зв’язок — це не формальність, а інструмент розвитку і довіри.
На певному етапі я перестала боятись звільнень, не розчаровуюсь, якщо люди йдуть, не боюсь звільняти сама. Краще вчасно попрощатись із людиною, яка має інші цінності та є токсичною для колективу, аніж іти на компроміс і потім боротись із наслідками. Якщо бізнес не витримує змін у команді — треба повернутись до пункту про процеси. Бізнес «зависає» через зміну людини? Проблема не в людині, а в організації роботи.
Ключові результати
Повномасштабна війна не паралізувала UK comms — навпаки, стала каталізатором зростання. Попри обстріли й тривоги ми утричі збільшили команду, портфель і прибутки. За час роботи реалізували понад 50 проєктів для бізнесу, державного та громадського секторів. Серед клієнтів і партнерів — Нова пошта, ОККО, lifecell, USAID, Фонд Східна Європа, Deloitte, ПРООН, UNICEF.
У 2024 році виторг склав близько 14,45 млн грн — зростання понад 125% порівняно з 2023 роком.
У 2025 році UK comms увійшла до топ-15 найбільш відомих комунікаційних агенцій України — 13 місце серед 104 компаній за версією ВРК і Change Communications.
Ми працюємо з державним, громадським і бізнес-сектором. Всі ключові напрямки закривають інхаус-фахівці: від комунікаційників до юристів. Це гарантує якість, оперативність і персональний підхід. Ми також підтримуємо громадський сектор і військових — pro bono.









































































