Соціологічні дослідження — вже давно виступають неоціненним інструментом в руках фахівців агенції комунікацій «ВАРТО». Сьогодні ж, в умовах активної фази війни росії проти України, такі дослідження — musthave для бізнесу, якщо він хоче відновити свою діяльність. Адже війна вплинула абсолютно на кожного українця — масштаби та вектори цього впливу можна зрозуміти тільки завдяки комунікації зі споживачем.
Формат дослідження
З початком війни люди стали набагато обережніше ставитися до всього, пов’язаного з розповсюдженням особистих даних — всі розуміють, що ця війна гібридна й ведеться у тому числі в інформаційному полі. Організувати опитування у класичних форматах особистого спілкування типу фокус-груп чи глибинних інтерв’ю зараз складно і тривало по часу, тому на передній план вийшли опитувальники в мережі. Звичайно, що це переважно кількісні опитування, проте вони також цінні для брендів та розуміння поведінкових змін аудиторії. Це може бути експрес-опитування через quiz-інструменти в соціальних мережах або навіть просто у постах бренду з можливістю відкритого коментування. А може бути й фахове опитування через, наприклад, Google-форму, за розробленим соціологами опитувальником.
Варто зважати, що частина аудиторії може негативно сприймати такі активності. Тому треба гарантувати своїм споживачам умови конфіденційності, а також максимально повно розповісти про себе, свої наміри та цілі опитування, щоб людина розуміла, що її дані не потраплять не в ті руки.
Мета дослідження
Зараз відбувається багато змін. Те, що було звичним та сталим вчора, сьогодні вже зовсім нерелевантне. У всіх нас змінився вектор уваги. Але економіка країни має працювати, бізнес має працювати — бренди повертаються до діяльності в реаліях воєнного стану. Для того, щоб зрозуміти та почути свою аудиторію, необхідне нове знайомство з нею — саме таку можливість дають опитування для брендів. Змінюються майданчики, канали комунікацій, теми, споживацькі звички. Змінюється фокус уваги. Аудиторія має значно вищу планку очікування від брендів: якщо раніше ключовою була формула «якість+ціна», то сьогодні люди дуже уважно досліджують те, як бренди та інфлюенсери говорять про війну, як підтримують ЗСУ та волонтерські ініціативи, які КСВ-програми реалізуються, якою є комунікація зі споживачами.
Результати та їх використання
Як доводять останні дослідження, реалізовані командою агенції комунікацій «ВАРТО», війна вплинула на кожен сектор життя людей. Наприклад, одне з наших опитувань показало, що ключовими майданчиками для споживання інформації стали Facebook, Telegram та Viber. Instagram як джерело новин люди сприймають суттєво менше, отже й часу там проводити почали менше. А значить для підтримки комунікації з аудиторією брендам потрібно передивитися свої канали інформування та перерозподілити пріоритети. Це ж стосується геотаргетування та розуміння нинішньої сфери діяльності аудиторії — через війну багато людей вимушені були змінити місце проживання та роботу, що також впливатиме на їхні потреби. Також дослідження допоможуть скоригувати tone-of-voice. А розроблений професіоналами опитувальник допоможе бренду зрозуміти та почути свого споживача, отримати цінні інсайти.
А головне правило для проведення соціологічних досліджень під час війни: залишатися людяними та відкритими до своєї аудиторії. Ставати опорою та підтримкою своїм клієнтам, партнерам та співробітникам.