PR, він же public relations, відповідає за імідж та впізнаваність бренду серед аудиторії. Здавалося б, усе зрозуміло. Але з розвитком інтернет-просування PR розділився на традиційний та digital, й іноді ці два види навіть не пересікаються.
Чим Digital PR відрізняється від традиційного PR та в чому його головні особливості?
Ми в NGN.agency розібралися з нашим head of PR Ярославом Білодо й готові ділитись.
Отже, digital PR ‒ це стратегія онлайн-маркетингу, метою якої є розширення присутності бренду в Інтернеті. Його спрямованість полягає у взаємодії з блогерами, celebrities, у створенні різних матеріалів для онлайн-медіа, ‒ в усьому, що дає змогу отримати якомога більше якісних згадок в соціальних мережах, а також покращити пошукову оптимізацію (SEO).
Такий PR допомагає досягти цільових клієнтів, з’являючись на веб-сайтах, подкастах й акаунтах у соціальних мережах. Це дає дуже хороші результати, особливо коли поєднується з добре сформованим планом SEO «гри» та SMM.
Digital PR vs традиційний PR
Традиційний PR загалом орієнтований на друковані видання, телебачення та радіо. Але друковані ЗМІ вже не мають впливу, як раніше, й інтернет-медіа з легкістю обганяють навіть телебачення. Тому зі зростанням онлайн-маркетингу вся увага перейшла на digital-маркетинг.
«Digital PR ‒ це PR, який еволюціонував», ‒ Ярослав Білодо.
Замість того, щоб орієнтуватися тільки на друковані видання та зовнішню рекламу, Digital PR фокусується на підвищенні впізнаваності бренду онлайн.
Це включає в себе роботу з інфлюенсерами, партнерство в соціальних мережах, контент-маркетинг та онлайн-ЗМІ.
Це має свій вплив, тому зараз все менше залишається PR-ників-старожилів, і все більше їх переходить на бік онлайн public relations.
Інструменти Digital PR:
Influence-маркетинг
Це може бути реклама бренду в сторіз, нативна інтеграція бренду в життя або ж участь інфлюенсерів в івентах та в активностях бренду у соцмережах.
Partnership
Бренди колаборують з іншими брендами, і це йде на користь обом.
При виборі правильного партнера онлайн-інтеграція в соцмережах збільшить впізнаваність та покращить репутацію кожного. Win win.
Онлайн ЗМІ
Є видання, які зовсім перестали видавати друковані випуски й повністю перейшли в онлайн. Але більшість все ж зберігає обидва формати, не бажаючи сприймати той факт, що онлайн-охоплення вже давно переважають.
Event-маркетинг
Презентації нових продуктів та інфо-приводів зараз практично завжди транслюються якщо не в прямих ефірах бренду, то в сторіз запрошених інфлюенсерів.
Події створюються спеціально для збільшення впізнаваності в соцмережах, і це дає свої результати.
Як Digital PR приносить користь бренду
Digital PR має багато прямих і непрямих переваг для бізнесу. Для початку потрібно встановити цілі для вашої digital PR кампанії, щоб ви могли відслідковувати, наскільки добре вона працює.
Ось основні переваги Digital PR:
- Покращує SEO та рейтинг ‒ публікації в авторитетних онлайн ЗМІ й отримання посилань на ваш сайт підніме вас вгору в рейтингу за ключовими словами. Чим вище ваш рейтинг в Google, тим більше трафіку буде на вашому сайті.
- Збільшує кількість відвідувачів сайту ‒ чим більше людей читає про ваш бізнес і ділиться вашим контентом у соціальних мережах, тим більше людей буде відвідувати ваш сайт.
- Зміцнює довіру до бренду ‒ створення контенту і забезпечення позитивних відгуків з часом зміцнять імідж вашого бренду. Якісні статті в ЗМІ будуть сигналізувати пошуковим системам, що ви є надійним джерелом інформації, а перегляд ваших продуктів або послуг блогерами підвищить довіру до бренду.
- Генерує ліди ‒ хороша цифрова PR-стратегія повинна показувати ваші продукти релевантній і зацікавленій аудиторії. Чим більше людей читають про ваші продукти і переходять на ваш сайт, тим більше потенційних клієнтів ви залучите.
Як виміряти успіх Digital PR?
На відміну від традиційного PR, який має обмежені показники для роботи, digital PR ‒ більше орієнтований на дані. Завдяки Google Analytics та іншим інструментам ви можете відстежувати аналітику, яка показує, наскільки успішною була ваша PR кампанія.
Тому можна сказати, що digital PR певною мірою є ефективнішим інструментом, ніж традиційний PR. Хоча в цілому він охоплює меншу аудиторію, але така аудиторія є цільовою та релевантною вашому бренду.