У цьому кейсі йдеться про аналіз конкурентів і способи отримання ключових даних про конкурентні вебсайти. Знати трафік і його джерела, особливості рекламних стратегій та ключові слова конкурентів важливо для розвитку власного бізнесу та створення максимально ефективної SEO-стратегії.
Для чого проводять аналіз конкурентних сайтів?
Аналіз проєктів конкурентів дозволяє оцінити оптимізацію, знайти цікаві ідеї та ключові слова. Ринковий аналіз покращує розуміння потреб авдиторі, дає дані для оновлення маркетингової й рекламної стратегії та ефективного просування онлайн-бізнесу.
Отриману інформацію не варто використовувати для копіювання стратегії конкурентів, краще націлитися на ретельну роботу над покращенням власного проєкту.
Як визначити прямих конкурентів ресурсу?
Конкуренти в бізнесі не завжди відповідають конкурентам в пошуковій видачі. Наприклад, інтернет-магазину аксесуарів для смартфонів не варто розглядати у якості конкуренту великий онлайн-магазин електроніки. Визначити лідерів своєї ніші можна вручну чи автоматично.
Визначення прямих конкурентів вручну
Почати роботу потрібно зі створення семантичного ядра — переліку всіх фраз, за якими потенційні клієнти шукають ваші товари в інтернеті. Визначте ресурси, які ранжуються за найпопулярнішими ключами в топ-10, в режимі анонімного перегляду.
Збережіть отриманий список.
Ручний пошук конкурентів має недоліки: можна пропустити важливих конкурентів, потрібні часові витрати, складна актуалізація даних.
Визначення прямих конкурентів автоматично
Щоб швидко отримати перелік прямих конкурентів, використовуйте такі інструменти, як Serpstat.
Яку загальну інформацію зібрати про конкурентів?
Проаналізуйте такі аспекти онлайн-бізнесу суперників:
- цінову політику;
- різноманіття товарів;
- суть УТП;
- особливості акцій;
- рекламну та маркетингову стратегії;
- відгуки покупців;
- онлайн-підтримку, умови оплати та доставки.
Визначте причини, через які клієнт обирає конкурента та поміркуйте, які параметри покращити на своєму проєкті.
Яку технічну інформацію про конкурентів збирати?
1. Вік сайту та домену
Ці показники важливо аналізувати, тому що новим ресурсам просунутися у топ набагато важче, ніж старим. Тому ви зможете оцінити конкурентоспроможність вашого ресурсу відносно конкурентів.
Вік домену рахується з моменту реєстрації, а вік вебсайту — з першої індексації на домені.
Визначення віку ресурсу
Дізнатися про вік вебсайту можна:
- з дати в футері;
- по даті перших публікацій;
- звернувшись до адмінів;
- у плагіні для браузерів Serpstat SEO Checker.
Визначення віку домену
Для перевірки віку домену призначені сервіси WhoIs.
2. Кількість сторінок в індексі
Сторінки, які відсутині в індексі неможливо знайти через пошуковики, тому для бізнесу важлива індексація — чим більше проіндексованих сторінок, тим вище відвідуваність. Перевіряйте індексацію конкурентів, щоб визначити їхню ефективність.
Як перевірити індексацію вебсайту?
- за допомогою оператору «site:» і адреси ресурсу в Google.
- індексацію свого проєкту можна перевірити в сервісах Google Search Console та Google Analytics.
Якщо ви помітили, що у конкурентів набагато більше проіндексованих сторінок, причиною може бути складна структура вашого проєкту, через яку пошукові роботи погано індексують сторінки. Тоді удоскональте структуру ресурсу.
Аналіз трафіку сайтів-конкурентів
Вивчення трафіку дозволяє:
- Оцінити популярність ресурсу.
- Дізнатися джерела трафіку.
- Зібрати актуальні ключі.
- Визначити максимальні результати, на які варто орієнтуватися.
- Знайти взірці якісного контенту та вдалого юзабіліті.
Інформація про приблизний SEO-трафік доступна в Serpstat.
Аналіз відвідуваності та використання отриманих відомостей про конкурентів збільшить шанси на успіх у бізнесі.
Аналіз видимості сайтів
Видимість — це рівень успішності ранжування сайту за релевантними ключами у топ-20 видачі Google. Чим більше видимість, тим вища відвідуваність. Для оцінки показника на своєму сайті орієнтуйтесь на успішних конкурентів у ніші. Аналіз видимості дозволяє оцінити ефективність SEO-стратегії проєкту. Дізнатися видимість можна в Serpstat.
Як провести SEO-аналіз
SEO-аналіз сайту проводять для визначення технічних помилок, які погано впливають на ранжування. Виправлення цих помилок дозволить краще просувати сайт. SEO-аналіз складається з таких етапів:
1. Аналіз ключових слів і визначення втрачених фраз
Проаналізувати ключі, які використовують конкуренти та визначити спільні слова можна в розділі «Порівняння доменів» в Serpstat.
Потім проаналізуйте, як ключі розподілені на сторінках.
2. Аналіз розподілу ключових слів на сторінках
Некоректний розподіл ключових слів може бути причиною проблем з ранжуванням ресурсу. Дізнатися, як розподілені ключі можна у звіті Serpstat «Дерево сайту»:
3. Аналіз структури конкурентних ресурсів
Проаналізуйте структури проєктів конкурентів, щоб знайти варіанти покращення юзабіліті та розміщення контенту на своєму сайті.
Оцініть такі аспекти:
- зручність використання сайту;
- наявність блогу;
- фільтри, що використовуються;
- анкори внутрішніх посилань;
- особливості форматування контенту.
Аналіз цих факторів допоможе знайти шляхи розвитку власного проєкту.
4. Перевірка швидкості завантаження ресурсу
Використовуйте для перевірки спеціальні сервіси, наприклад PageSpeed Insights, що дозволяє перевірити швидкість завантаження будь-якої сторінки.
5. Аналіз контенту конкурентів
Контент-розвідка — ефективний метод контент-маркетингу, що допомагає зрозуміти успішні конкурентні стратегії залучення авдиторії.
Проаналізуйте на сторінках сайту такі параметри:
- обсяг публікацій;
- особливості заповнення метатегів description та title;
- заголовки h1-h6;
- зображення та їхні атрибути;
- правдивість та актуальність текстів;
- ключові слова;
- наявність детальних характеристик та відеооглядів товарів;
- наявність переспаму.
Таку інформацію можна дізнатися в плагіні Serpstat.
PPC-аналіз конкурентів
Щоб підвищити ефективність власної реклами, проаналізуйте PPC конкурентів і визначте, що слід використовувати у своїй стратегії. Інформація про PPC-кампанії конкурентів досупна в Serpstat.
Проаналізуйте приклади реклами за потрібним ключем.
Проаналізуйте ключові моменти в оголошеннях:
- наявність УТП;
- цінову політику;
- акції та розпродажі;
- тип цільової авдиторії, на яку розраховані оголошення.
Потім визначте втрачені ключі фрази. Проаналізуйте семантичні ядра декількох конкурентів та оберіть ті ключі, які використовують всі конкуренти. Це можна зробити в Serpstat.
Після відбору ключових слів проаналізуйте лендінги.
Як перевірити лендінги
Від вдалого оформлення посадкової сторінки залежить чи зробить на ній користувач цільову дію, тому треба визначити переваги, які конкуренти пропонують на лендінгах. Визначити лендінги конкурентів можна в Serpstat у розділі «Посадкові сторінки».
Аналіз зворотних посилань конкурентів
Якісні й релевантні зворотні посилання на сайт — один з головних факторів ранжування, тому важливо аналізувати посилальну стратегію конкурентів.
Аналізуйте такі параметри:
- анкорні листи;
- кількість доменів, що посилаються;
- швидкість нарощування посилальної маси;
- якість посилального профілю;
- кількість nofollow і dofollow посилань;
- географічні та доменні зони донорів;
- наявність посилань зі шкідливих доменів.
Дізнатися ці дані можна в розділі «Аналіз посилань» Serpstat.
Регулярно аналізуйте посилальні профілі свого та конкурентних ресурсів і за потребою редагуйте лінкбілдинг-стратегію.
На цьому аналіз конкурентів завершений, виправте всі виявлені помилки та внесіть покращення, які допоможуть вам досягти успіху.