Amazon — один з небагатьох проєктів, які отримали користь від епідемії та карантину. Наприклад, минулого року прибуток склав 125,6 мільярда доларів, і дохід зріс на 42% (за даними financesonline.com). Це говорить про те, що керівники Amazon мають приголомшливу ділову хватку і разом з тим, дивляться в майбутнє, що дало додатковий плюс до репутації компанії.
Amazon — найбільший роздрібний магазин світу. На його торговій платформі представлено понад 12 мільйонів позицій. EMarketer повідомляє, що Amazon займає майже половину ринку електронної комерції у Сполучених Штатах, стримуючи зростання інших гігантів — Walmart та eBay.
Таким чином, якщо ви вивчаєте чи плануєте свій бізнес у мережі, буде корисно простежити тренди Amazon. Йдеться не лише про торгівлю, а й про маркетинг та брендинг. З цієї статті ви дізнаєтеся, які продукти популярні, що купують, і як продають на найбільшому торговому майданчику світу.
Найпопулярніші товари на Amazon в 2021
Успіх продажів на Amazon залежить від кількох факторів:
- ринкового попиту;
- ніші бізнесу;
- політики конкурентів.
Врахувати всі змінні неможливо, тому будуть вдалі і не дуже вдалі рішення, і це нормально, як бажання уникнути помилок. Найбільш очевидний спосіб підвищити ефективність – відслідковувати тренди.
Ось ТОП 10 категорій Amazon:
- Шампуні та косметика для волосся;
- Косметичні маски та креми для особи;
- Кошти для манікюру, лак для нігтів;
- Товари для фітнесу — гумові еспандери, килимки для йоги, пляшки для води;
- Настільні ігри та головоломки;
- Фототовари;
- Товари для тварин;
- Друковані книги;
- Госптовари, вироби для дому;
- Хендмейд.
Товари, що найбільше продаються, — засоби з особистого догляду, ігри та спорттовари.
Чому? Розберемо докладніше.
Головна тенденція ринку, про яку ми писатимемо — переїзд офлайн торгівлі в мережу, на її рахунок можна списати левову частку зростання Amazon.
Товари особистої гігієни та косметика затребувані завжди, але за рік карантину багато хто звик купувати їх в інтернеті, де не потрібно одягати маску та контактувати з людьми. Таким чином, продажі на Amazon помітно зросли. Особливо це стосується таких товарів як косметичні маски для обличчя, лак для нігтів, а також аксесуари та електроприлади для догляду. У тому числі лампи для манікюру, набори тощо.
Ігри — ефективний спосіб скрасити дозвілля, не дивно, що їх щорічно продають на кілька мільярдів доларів. Перевага настільних ігор від комп’ютерних в тому, що вони займають всіх домашніх, і це зближує. На карантині величезна кількість людей були замкнені один з одним, логічно, що настільні ігри та головоломки буквально підірвали ринок.
У промисловості спорту задіяні мільярди, які люди витрачають на зали, басейни, стадіони тощо. А під час карантину, коли все закрито, спортсмени-аматори, та й ті, що просто худнуть, змушені займатися вдома та купувати собі екіпірування. Пішли в хід тренажери, бігові доріжки, гантелі, еспандери, килимки та модні екопляшки. Завдяки цьому спорттовари потрапили до ТОП продажу на Amazon.
Фотографія — масове захоплення, тому все, що пов’язано з нею, користується високим попитом. У разі карантину в людей з’явилося більше часу фотографування. Принципова різниця – жанрова. В інстаграмі стало менше пейзажів та архітектури, а більше піжамних фото та макрозйомки.
Купують додаткові об’єктиви на телефони та камери, світлофільтри, фотоапарати, стійки для смартфонів та штативи. Окремий тренд – підсвічування зі світлодіодів, зроблене у вигляді кільця. Ця радість фотоаматора з’явилася практично у кожного блогера.
Товари для тварин, як і косметика, — традиційно популярні товари. Підвищення продажів пов’язане із загальним “переїздом” офлайнової торгівлі в інтернет. Навіщо йти в магазин, якщо можна отримати все, що потрібно, не виходячи із дому? І навіть за умов жорсткої економії. Люди схильні спочатку обмежувати себе, а не домашніх улюбленців, тому якщо рівень життя і знизився, то в жодному разі не за рахунок тварин.
Паперові книги пішли через Amazon із тієї ж причини, що й інше. Офлайн торгівля переходить у мережу. Тепер, щоб знайти рідкісне видання, не потрібно відвідувати магазини та перебирати букіністичні розвали, достатньо кількох запитів, і можна знайти те, про що раніше можна було тільки мріяти. Ця тенденція помітна на західному ринку, але прийде до нас.
Ситуація з книгами така, що нові якісні видання коштують дуже дорого, а букіністична класика мало затребувана. Причому популярність читання аналогових книг зростає у всьому світі. Причин багато — диджитал детокс, паперові книги приємніші тощо. Можна сміливо прогнозувати на наступний рік підвищення попиту на друкарську літературу.
Чому виріс продаж хендмейду та товарів для рукоділля — очевидно, на них вплинуло кілька факторів:
- сидіння вдома та нудьга;
- бажання зробити щось гарне;
- бажання купити щось незвичайне, чого ні в кого нема;
- бажання реалізувати вироби та отримати прибуток.
У тренді в’язання, вишивка і навіть макраме. Природно, захоплення тягне у себе індустрію продажів гачків, спиць, ниток та пряжі. Але ще популярніші готові набори для рукоділля.
Важливий момент — експерти з електронної комерції стверджують, що навіть після закінчення пандемії продажі на Amazon зростатимуть.
Amazon — тренди розвитку (що забезпечує зростання)
Щоб забезпечити розвиток бренду та зібрати аудиторію на Amazon, вже недостатньо надати товар та дати привабливу ціну. В умовах жорсткої конкуренції всього багато та відмінності мінімальні. Майданчик багато робить, щоб продавці обирали саме його і це не тільки торгові переваги, а й прокачування власного іміджу, а також заробіток на захоплення аудиторії.
- Тренд року — експлуатація цінностей цільової аудиторії. Це може бути екологія, соціальні питання, меншості чи взагалі все, що на слуху, важливо, щоб покупець повертався не просто до інтернет-магазину, а до своїх однодумців. Звичайно, найчастіше це чистої води ілюзії та маніпуляції, для бізнесу на першому місці завжди бізнес. При цьому, якщо дивитися на безлику масу магазинів, серед яких виділяються кілька «ідеологічно близьких», то стає ясно, у кого продажів буде вище. Амазон розміщує сонячні батареї на дахах офісів, купує електромобілі та веде 61 проєкт із зеленої енергетики.
- Тренд захист брендів. Піратство і крадіжка ідей завдає удару тим, хто ці ідеї розробляє і впроваджує. Одні вкладають у розробку мільйони, інші заробляють на чужій творчості. Для захисту Amazon розширює функції реєстру брендів, який дозволить знаходити піратів та повідомляти про них у дирекцію більш ефективно. Крім того, перевірені продавці отримають привілей прокачувати свою рекламу відеороликами.
- Прокачка рекламы — амазон працює над розвитком рекламного кабінету, скоро з’явиться функція «показники бренду», яка дозволить продавцям аналізувати взаємодію з покупцями та якість залучення. За ідеєю вона значно підніме можливості рекламодавців. У найближчі кілька років Amazon позиціонуватиметься як провідний ринок цифрової реклами після Google і Facebook. Агентства пропонуватимуть рекламні послуги та продукти Amazon, натомість функції самообслуговування дозволяють користувачам самостійно створювати рекламні кампанії. Фірми, що займаються рекламними технологіями, створюватимуть продукти, орієнтовані на Amazon. Крім того, у найближчі роки багато розробників планують співпрацювати з гігантом електронної комерції.
- Розваги і музика — майданчик прагне поглинути Spotify і Apple Music, тому додаткової уваги заслуговує на власний сервіс — Amazon Music HD. Важливий плюс та головна відмінність — музика у форматі FLAC, замість ACC та MP3. Цей формат дозволяє прослуховувати записи у високій якості та без втрат. Це важливо для любителів якісного звуку, яких мільйони в «Штатах». А ще Amazon працює над Kinesis Video Streams — сервісом потокової передачі відео.
Підсумовуючи, треба сказати, що за прогнозами понад 70% брендів планують працювати з Amazon, і це забезпечить зростання майданчика найближчими роками. Наразі це щось більше, ніж торговий гіпермаркет. Амазон — творець аудіовізуального контенту та розваг. Крім того, в США працює доставка свіжих продуктів, і це, дійсно, багатопрофільна компанія. Все було зроблено не лише за рахунок власних інновацій, а й за рахунок розумних надбань та злиття.
Багато хто називає Amazon монополістом. У тому числі колишній президент США Дональд Трамп. Не зовсім зрозуміло, що означає монополія і це добре чи погано. А хто не монополія? Google Чи Facebook? Зрозуміло, що Amazon — це агресивний монстр, і він буде розширюватися, але причина цього — поточна модель суспільства, це вільний ринок, і ми йдемо до нього.