У світі немає іншої онлайн-платформи, яка була б такою дешевою і зручною, як AliExpress. Щодня сайт відвідують понад 20 мільйонів людей з більш ніж 230 країн світу. На AliExpress понад 100 мільйонів товарів. Тут можна купити практично все – від чохла для телефону за 0,31 долара до вилочного навантажувача за 86 000 доларів. Як сказав засновник AliExpress Джек Ма:
«Миру наплювати на те, що ви скажете, важливо те, що ви зробите».
Майданчик Alibaba не приносила своїм творцям ні юаня протягом трьох перших років існування, сьогодні дохід компанії досяг 55 млрд доларів.
Свою любов і популярність майданчик завоювала і у наших співвітчизників. У 2019 українці стали другими в світі за зростанням кількості замовлень на Аліекспресс!
Популярність AliExpress серед українців
Популярність даного майданчика серед українців підтверджується самою статистикою. За минулий 2019 рік Україна стала на 2 місце в світі за зростанням кількості покупок і увійшла в топ-10 країн світу за загальною вартістю проданих товарів.
Як повідомила раніше Укрпошта, найбільш популярні категорії товарів, що купуються, це «телефони та аксесуари», «електроніка», «автотовари». Більше 30% замовлених товарів були вартістю всього до 2 у.о.
Українці продовжують активно відвідувати сайт Аліекспресс – AliExpress. com. Україна стоїть на 7 місці за відвідуваністю за даними джерела Similar.web. Українці за останній місяць відвідали майданчик 18,9 млн раз.
Для тих, хто не користувався послугами Аліекспресс, але хоче це зробити, слід нагадати, що з 1 липня 2019 року в Україні змінилися правила на розмитнення посилок. Сплата мита здійснюється з посилок, що перевищують вартість 100 євро. Тобто, наприклад, якщо ви придбаєте мобільний телефон вартістю 300 євро, вам доведеться заплатити 20% ПДВ і мито 10%, з тієї суми, яка перевищує 100 євро (за курсом НБУ), тобто в даному випадку з 200 євро.
Весняний розпродаж 2020 року
З 10.00 ранку 28 березня по 10.00 ранку 01 квітня 2020 року стартує основний, наймасовіший весняний розпродаж, приурочений до Дня Народження Аліекспресс, який проходить під девізом – «Нам 10 років»! Це найбільш вдала пора для тих, хто хоче придбати необхідні речі за доступними цінами: електроніка, одяг, товари для малюків та для дому, багато цікавих ноу-хау і корисних побутових новинок. Майданчик обіцяє знижки до 50%. Першим зареєстрованим на сайті, Аліекспресс дарує купон 3 $ на будь-який товар і безліч ідей для першого замовлення. Так, що якщо хтось ще не спробував – саме час!
Вражаюча статистика ринку AliExpress:
- У AliExpress більше 60 мільйонів активних покупців.
- Група Alibaba за один день заробила 38,4 мільярда доларів на день Холостяка.
- Доходи AliExpress за 2019 рік зросли майже вдвічі.
- Alibaba належить 58,2% всіх роздрібних продажів в Китаї.
- Понад 150 мільйонів людей зробили покупки на AliExpress.
- 16% всіх іноземних покупців використовують AliExpress.
- На AliExpress в місяць припадає понад 732 мільйонів відвідувань.
- Станом на третій квартал 2019 року кількість активних користувачів AliExpress становило 785 мільйонів.
Прибуток і досягнення AliExpress в 2019 році
Якщо ще в 2017 році виручка у AliExpress склала 23,1 млрд доларів, в 2018 році – 36,5 млрд доларів, то в 2019 році дохід досяг вже трохи більше – 55 млрд. доларів! Темпи зростання вражають. Якщо зростання піде з такою швидкістю, AliExpress стане найприбутковішою онлайн-платформою в найкоротші терміни.
Ще одне досягнення, яке не змусило себе довго чекати. У 2019 Alibaba здійснив свою глобальну мрію. Вперше платформа AliExpress стала відкритою для продавців за кордоном. Тепер компанії з чотирьох країн – Росії, Іспанії, Італії та Туреччини можуть продавати свої товари покупцям зі 150 країн світу.
Ну і ще одна перемога і досягнута мета – відкриття першого фізичного магазину в Європі. У серпні 2019 року компанія відкрила свій перший фізичний магазин в Європі. У знаменитому іспанському торговому центрі Madrid Xanadú був відкритий магазин, в якому було представлено близько 1000 товарів від більш ніж 60 брендів, щоб споживачі могли бачити, відчувати і пробувати товари, перш ніж замовляти їх онлайн. Компанія відкрила магазин спільно з компанією D.Phone – китайським продавцем мобільних телефонів та аксесуарів. Торгова точка працює за принципом поєднання фізичних і онлайн-продажів. Це великий крок у розвитку роздрібної торгівлі. Іспанія була обрана першою, оскільки є третім ринком для Aliexpress після Росії та США.
«Для Alibaba Group стратегічно важливо робити ставку на Іспанію, тому що це ворота в Європу», зазначив Рубен Баутіста, операційний директор по операціях Aliexpress в Іспанії і Португалії.
Популярність в Європі
AliExpress дуже популярний серед онлайн-покупців з Європи. Компанія користується популярністю завдяки низьким цінам і тому факту, що в більшості випадків вона не стягує плату за доставку товарів. Мабуть, єдиним недоліком всього цього є тривалі терміни доставки. Іноді можуть пройти місяці, перш ніж онлайн-покупець з Європи отримає щось від AliExpress в Китаї. Хоча багато хто готовий чекати заради вигідної ціни.
Радує також системна робота з відстеження якості товару. Аліекспресс укладає з продавцем договір, в якому описані основні принципи співпраці, магазин надає сертифікат якості продукції та інші необхідні документи. У 2019 за запитами Alibaba в Китаї було закрито 1300 фабрик, які виробляли виробні товари. Китайські магазини дуже дорожать своєю репутацією і стежать за тим, щоб їхній клієнт був максимально задоволений. Якщо у продавця багато негативних відгуків і відкритих суперечок, рейтинг падає, а значить магазин не може потрапити в топ пошуку. Продавці дорожать своєю репутацією.
Незважаючи на те, що AliExpress користується популярністю серед споживачів, більшість інтернет-магазинів і місцевих органів влади не в захваті від китайського гіганта. Рітейлерам важко конкурувати з низькими цінами на AliExpress. Органи влади ж не завжди задоволені AliExpress, тому що компанія відправляє багато товарів безкоштовно, і клієнти часто не платять податки, щоб отримати свій товар.
Скарги на AliExpress
У травні 2019 року споживчі організації з шести країн Європи скаржилися на те, що AliExpress не діє за законом. Вони сказали, що AliExpress дозволяє клієнтам звертатися до арбітражного суду Гонконгу, якщо не може бути знайдено врегулювання між продавцем і споживачем, але європейське законодавство говорить, що споживачі повинні мати можливість звернутися в арбітражний суд у своїй країні.
Також кажуть, що покупці AliExpress не можуть повернути товар без вказівки причини протягом 14 днів. Організація також заявила, що китайський ринок не дає достатньо чіткої інформації про правові гарантії, які діють протягом двох років по всьому ЄС.
Захист покупця
Для тих, хто ще не робив покупки на AliExpress важливо знати про свої права. Аліекспресс захищає кожного покупця від недобросовісних продавців: від тих, хто відправляє товари низької якості, взагалі їх не відправляє.
Існує певний період, протягом якого покупець може відстоювати свої права в інтернет-магазині. Період називається «Захист покупця», і завжди можна перевірити, скільки годин (днів, місяців) залишилося на таймері, що починаються відразу після обробки замовлення.
Як правило, покупець може отримати повне повернення коштів в наступних випадках:
- Товар не відповідає опису, пошкоджений або несправний;
- Пізня доставка,
- Товар не був доставлений.
Отже, після обробки платежу запускається таймер захисту покупця. У деяких випадках клієнт може помітити, що термін гарантії закінчується, але товари ще не отримані.
Саме тоді продавець продовжує термін захисту. Якщо ви не отримали товар до моменту закінчення терміну захисту – 60 днів (2 місяці), ви можете відкрити спір, який розглядається в перебігу декількох днів. Приклавши скріни треків в якості додаткових доказів (якщо такі відслідковуються) ви можете розраховувати на повне відшкодування витрачених вами коштів.
Важливо пам’ятати, що в період великих розпродажів ваш товар може затримаються в дорозі ще деякий додатковий час від 5 до 10 днів через великі обсягів відвантаження товарів.