SMM (Social Media Marketing) — це просування товарів чи послуг у соціальних мережах. Воно діє м’якше, ніж традиційна реклама, і плавно підводить майбутніх клієнтів до покупки, заразом допомагаючи їм більше дізнатися про бренд. Про те, кому сьогодні потрібен SMM, що входить до цього інструменту маркетингу і як бізнесу організувати роботу з ним, поговоримо в нашій статті.
Як працює SMM
За даними опитування Громадянської мережі ОПОРА у 2023 році медіаспоживання українців майже не змінилося і так само першість залишається за соцмережами, а саме йде мова про 77,9 % опитаних.
Розподіл за соцмережами у відсотковому значенні виглядає так:
Узагальнено також можна ще раз підкреслити тенденцію, висвітлену у Digital News Report від Reuters Institute, яка вказує, що покоління зумерів віддають перевагу платформам соцмереж на 30 % більше в порівнянні із сайтами.
Останнє дослідження медіаспоживання в Україні, проведене в жовтні 2023 року компанією Gradus Research, показує значний ріст перегляду новин у відеоформаті та стабільне лідерство месенджерів. Динаміка даних порівнюється з результатами аналогічного опитування у березні 2023 року.
У результаті виходить величезний пласт людей, з якими можна взаємодіяти за допомогою SMM: розповідати про переваги продукту, покращувати репутацію, залучати нових клієнтів та підтримувати існуючих.
Головною перевагою такого просування є те, що соцмережі збирають дуже багато даних про своїх підопічних. Частина характеристик (вік, стать, регіон проживання тощо) укладено в акаунті людини, а про інше розповідають його дії на майданчику (кліки, лайки, коментарі, підписки та ін.). Це дозволяє точно налаштуватися на тих, кому може бути цікавий ваш продукт.
До інших переваг SMM можна віднести:
- Широке охоплення. Соцмережі дозволяють залучити людей з інших міст чи країн.
- Миттєвий доступ до ЦА. Лояльних підписників можна шукати в тематичних групах, де збираються люди із загальними інтересами.
- Зворотний зв’язок. Через вбудовані месенджери та коментарі на сторінках можна спілкуватися із фоловерами, щоб вирішувати проблеми, давати роз’яснення чи збирати думки.
- Швидкість. Профілі або сторінки в соцмережах допомагають швидко розповісти клієнтам про нові продукти, акції, графік роботи та інші важливі зміни.
Чого можна досягти за допомогою SMM
Зрозуміло, головна мета будь-якого просування — збільшення продажу товару чи послуги. Однак із гарною стратегією у соцмережах можна заодно вирішувати й інші завдання. Ось лише частина з них.
1. Зростання відвідуваності сайту
Щоб отримати якісний трафік на свій ресурс, у стрічці соціальних мереж можна залишати новини інформаційних статей. Це особливо корисно для порталів новин або блогів, яким важливо залучити рекламодавців красивими цифрами зі статистики сайту.
2. Швидке оповіщення аудиторії
Через пости та повідомлення в месенджерах зручно ділитися промокодами, акційними пропозиціями та просто новинами компанії. Ваші фоловери будуть раді вчасно дізнатися про новий графік роботи або встигнути на черговий розпродаж.
3. Більше присутності у видачі
Пошукові системи індексують соцмережі так само, як і інші сайти. Якщо ваш бренд має офіційні сторінки, будь-яка людина зможе знайти їх у видачі, підписатися і стежити за новинами компанії на своєму улюбленому майданчику.
Правильно обрані теми для постів та тон спілкування з підписниками допоможуть створити потрібний образ компанії. Яким він буде — серйозним чи іронічним — вирішувати лише вам. А щоби підтримувати позитивний імідж, можна ділитися нагородами, публікувати гарні фото та відгуки щасливих клієнтів.
4. Підвищення впізнаваності
Чим більше у вас майданчиків, тим ширша присутність бренду. Завдяки репостам, рекомендаціям та таргетованій рекламі про продукт можуть дізнатися зовсім різні категорії людей. Великі компанії використовують SMM трохи з іншою метою — щоби бути ближчими до своїх споживачів.
5. Збір думок про продукт та сервіс
Головна фішка соціальних мереж — спілкування. Якщо у вас будуть свої облікові записи на популярних майданчиках, люди зможуть ділитися там думками, ставити оцінки та радити компанію знайомим. Аналізуючи ці відгуки, можна дізнатися про неочевидні плюси або больові точки продукту, а якщо пощастить — ще й зібрати цінні інсайти для подальшого просування.
6. Обробка негативних відгуків
Звичайно, зворотний зв’язок від користувачів включатиме й негативні коментарі чи запитання. Чим швидше і змістовніше буде ваша відповідь, тим більше шансів зберегти клієнта й заразом підтримати хорошу репутацію.
7. Просування цінностей бренду
Якщо у вас є соціальний чи благодійний проєкт, йому просто необхідний окремий обліковий запис. Розповіді про добрі справи допомагають завоювати серця користувачів.
8. Закриття вакансій
Приємно брати на роботу своїх підписників, бо це вже власне ком’юніті. Крім того, знайти співробітника в соціальній мережі навіть простіше, ніж через HR-портал, адже ваш заклик побачить набагато більше людей.
Кому потрібне просування у соцмережах
Якщо коротко, то всім. Не має значення, який у вас бізнес — невелика кав’ярня на околиці міста або велика B2B-компанія з постачання обладнання. SMM — чудовий шанс заявити про себе, завоювати довіру партнерів чи кінцевих споживачів.
Маленькому підприємству він допоможе зібрати навколо себе тісне ком’юніті, а великому — підтримувати існуючий статус і трохи ближче до своїх клієнтів.
Існує думка, що такий інструмент підходить тільки для яскравих ніш, наприклад, краси, їжі, моди чи творчості, проте, якщо постаратися, вдалу стратегію можна знайти навіть для промислових підприємств.
SMM є особливо корисним для компаній, які тільки почали просувати свій товар або послугу. Він дозволить швидше виявити свою аудиторію та розпочати роботу щодо її залучення.
У яких випадках з SMM краще зачекати
Звичайно, будь-яке правило має винятки. Так, у деяких випадках SMM або не потрібний, або з ним не варто поспішати. Йдеться про такі ситуації:
Термін життя проєкту не перевищує півроку. У цьому випадку ви просто не встигнете отримати всю вигоду з SMM, оскільки розвиток облікових записів вимагає часу. Натомість розумніше обмежитися лендингом і таргетованою рекламою.
Є проблеми з якістю товару чи послуги. Характерна сторона соцмереж — швидке поширення інформації, особливо негативу. Якщо ви знаєте проблеми з якістю, не поспішайте просувати продукт через SMM.
Бізнес нічим не відрізняється від конкурентів. Мова про так звані магазини «за рогом». З ними немає сенсу витрачатися на SMM, тому що людям буде простіше дійти до сусідньої точки, ніж переплачувати за рекламу.
Недостатньо ресурсів для обробки заявок. Усі звикли, що SMM — це про швидкість та зручність комунікації. Від менеджерів чекають миттєвої відповіді в чаті чи коментарях, а будь-які затримки сприймаються як непрофесіоналізм. Запитайте себе, чи готові ви швидко реагувати на звернення? Якщо ні, висновок напрошується сам.