Якщо у вас запитають «Які способи просування продукту найефективніші?», Ви, швидше за все, скажете «Реклама і пости в соцмережах», забуваючи про такий неочевидний канал інтернет-маркетингу, як email-розсилки. А адже це, без перебільшення, найефективніший канал інтернет-маркетингу! Чому?
- Email знаходиться в лідерах за показником ROI. Кожен долар, інвестований в email-маркетинг, може принести 40 доларів виручки. Це в 7 разів більше, ніж у маркетингу впливу, і в 20 разів більше, ніж у GoogleAdwords.
- Email-розсилки відносно дешеві. Для того щоб почати, вам потрібно купити підписку на сервісі email-маркетингу. Вартість найдешевших планів починається від декількох доларів на місяць. Деякі платформи пропонують навіть безкоштовні тарифи з обмеженою кількістю передплатників. Але для того щоб почати розсилки цього цілком достатньо.
- Email-розсилки простіше персоналізувати під інтереси і потреби аудиторії. На відміну від реклами, яка однаково виглядає для всіх глядачів, email-розсилки можуть містити високорелевантний контент, який знайде відгук серед конкретної групи клієнтів і перетворить їх в покупців.
- Email-розсилки – це завжди довгострокові відносини з клієнтами. Чим довше клієнт вас знає, тим більше він вам довіряє і тим вище шанс першої і повторної покупки.
- Email-розсилки не підкоряються алгоритмам і правилам Google, Facebook, Yandex та інших пошукових систем. Якщо у вас є база контактів, можете не переживати: ви завжди зможете зв’язатися з передплатниками, і вони гарантовано побачать ваш контент, на відміну від тих же користувачів Facebook і Instagram.
Отже, ми вже зрозуміли, що email-розсилки – це круто. Зараз давайте дізнаємося, як на них можна заробити.
Як отримувати дохід за допомогою розсилок – 11 варіантів
1. Продаж власного продукту
Автори/творці власного інфопродукту, володіючи ексклюзивними правами на нього, можуть запускати промокампанії для його просування. У розсилці ви можете розповісти про себе, про історію створення, про переваги продукту.
2. Продаж/реклама побічного продукту
Якщо у вас немає свого продукту, ви можете рекомендувати інших брендів або творців, отримуючи при цьому комісію від кожної відповідної угоди з продажу.
3. Перехресні продажі і допродажі
Як всім відомо, збільшити підсумковий чек простіше у клієнта, який щось купив у вас або збирається купити. Це може бути аксесуар до товару або ж дорожча/наворочена версія товару. Не упускайте випадку запропонувати щось клієнту. Email-розсилки з листами-рекомендаціями товарів завжди мають хороші показники.
4. Повідомлення про кинутий кошик
Більше 60% угод купівлі не доходять до фінального кінця. Причини, за якими клієнти не оплачують товар, найрізноманітніші: відволікся, передумав, заплутався в процесі оформлення замовлення тощо. Для таких випадків маркетологи запускають розсилки, що запрошують повернутися на сайт і завершити покупку.
5. Платна передплата
На відміну від способу №1, де клієнт оплачує продукт один раз і отримує його назавжди в своє розпорядження, тут оплата розбивається на частини. Ви можете взяти email-курси або власну книгу, розділити їх на уроки і відправляти кожен урок в окремому листі в міру того, як клієнт оплачує підписку. До речі, цей варіант популярніший, тому що психологічно простіше регулярно розлучатися з невеликими сумами грошей, ніж один раз витратити велику суму.
6. Вебінари
Вебінари – це відмінний канал просування продукту і підвищення його продажів. Перевагою вебінару є формат живого спілкування (діалогу або монологу, в залежності від налаштувань модератора). Для вибінаров придумані спеціальні краплинні email-кампанії, які запускаються за деякий час до події, «розігрівають» потенційних учасників, розповідають про переваги продукту, нагадують про час вебінару, а після трансляції – збирають коментарі та відгуки учасників.
7. Партнерські програми
Багато сервісів email-маркетингу запустили власні реферальні програми. За умовами таких програм ви рекомендуєте сервіс/продукти протягом обумовленого періоду часу, тобто неодноразово (як у випадку №2 вище), а на постійній основі. З кожного продажу продукту/передплати на сервіс по вашому посиланню ви отримуєте винагороду. Це може бути фіксована сума або, наприклад, відсоток від подальших покупок реферала.
8. Продаж рекламного місця
Якщо у вас напрацьована якісна база контактів, яка довіряє вашим порадам, то ви можете продавати місця у своїх розсилках під сторонню рекламу у вигляді посилань або банерів. Рекомендується уважно ставитися до вибору товарів/послуг для реклами, якщо ви цінуєте свою репутацією.
9. Посилання на сторінки в соціальних мережах і корпоративні сайти
Email відмінно підходить для знайомства аудиторії зі своїми профілями в соціальних мережах або з інтернет-магазинами. Досить розмістити посилання на них в одному з листів, і ви можете гарантовано очікувати приплив нових клієнтів.
10. Аутсорсинг
Якщо ви ніяк не пов’язані з email-розсилками (у вас немає свого бізнесу, немає інфопродукту), ви все ще можете отримати з них дохід як фрілансер, надаючи індивідуальні творчі послуги компаніям. Наприклад, ви можете розробити графічне оформлення, візуальні елементи або логотипи для листів, ви можете придумати текст для наповнення розсилок.
11. Оренда або продаж бази контактів
У законодавстві багатьох країн немає прямої заборони на оренду або продаж бази контактів, але ми не радимо так чинити, бо ви побічно порушуєте законодавство про захист персональних даних (передплатники розкрили вам свої email-адреси та імена). Додатково до цього, ви ризикуєте своєю репутацією, оскільки новий власник бази може бути спамером, і передплатники точно не будуть раді цьому.
Із заробітками все зрозуміло. А як щодо частотності і часу розсилок? Коли висилати листи, щоб вони потрапляли прямо в мішень і отримували найбільше взаємодій і реакцій аудиторії?
У 2020 року в GetResponse проаналізували 2,8 млн листів і знайшли деякі закономірності щодо часу і дня відправки розсилок. Наводимо тут основні висновки з розбивкою по регіонах:
Часовий пояс Європа (Київ):
Відкриття | Кліки | |
Ідеальний час для розсилки | 22:00 (35,80%) | 18:00 (3,82%) |
Ідеальний день для розсилки | вівторок (22,86%) | вівторок (3,61%) |
Часовий пояс Європа (Москва):
Відкриття | Кліки | |
Ідеальний час для розсилки | 21:00 (25,12%) | 22:00 (7,42%) |
Ідеальний день для розсилки | вівторок и среда (16,51%) | п’ятниця (2,65%) |
Часовий пояс Європа (Мінськ):
Відкриття | Кліки | |
Ідеальний час для розсилки | 21:00 (33,77%) | 21:00 (7,87%) |
Ідеальний день для розсилки | вівторок (20,44%) | вівторок (5,05%) |
Сподіваємося, ви правильно застосуєте цю інформацію, і показники ваших розсилок злетять до небес.