QR-коди були вперше винайдені в 1994 році компанією Denso Wave для відстеження процесу виробництва транспортних засобів. У 2011 році QR-коди стали популярними, коли Macy’s і Best Buy почали впроваджувати їх в своїх магазинах, хоча і не без певних складнощів. Зараз же QR-коди використовують мільйони людей і число їх з кожним днем тільки зростає.
Згідно з дослідженням Juniper Research, до 2022 року смартфони отримають 5,3 мільярда купонів з QR-кодом, а 1 мільярд смартфонів отримають доступ до QR-кодів. Ще одна область, де QR-коди придбають популярність – це безконтактні платежі, громадський транспорт, охорона здоров’я, маркетинг і індустрія туризму.
Що таке QR-коди?
QR-коди (скорочення від Quick Response) – це двовимірний штрих-код, який дозволяє людям використовувати свої смартфони для завантаження контенту. Залежно від типу коду, він може направити людину на веб-сайт, зробити телефонний дзвінок, написати текстове повідомлення і багато іншого. Щоб мати можливість сканувати QR-коди, користувачі повинні мати камеру на своєму мобільному пристрої та завантажити програму для читання QR-кодів (доступно як для iOS, так і для Android). QR-коди містять більше інформації, ніж традиційний штрих-код, і діють як скановане посилання, яке з’єднує фізичний і онлайн-світ.
Хто сканує QR-коди і з яких пристроїв? Більшість даних ставлять користувачів iPhone на перше місце, а вік користувачів становить 25-34 роки. Японія і США в даний час стрімко випереджають інші країни в скануванні QR-кодів (приблизно на 60%).
Чому QR-коди набирають популярність?
QR-коди не тільки допомагають створити клієнтську базу, а й мають ряд додаткових переваг для вашого бізнесу. QR-коди, які не завдають шкоди навколишньому середовищу, так як менша кількість тексту означає менші витрати на друк, тому ви будете економити витрати і ресурси, використовуючи QR-коди.
Вони також зручні для користувача. Відправка користувачів безпосередньо на ваш номер телефону, веб-сайт, рекламну акцію тощо означає, що на пошук потрібної їм інформації споживачі витрачають менше часу і отримують більше задоволення. Крім усього іншого, ефективність використання QR-кодів легко виміряти за допомогою аналітики. Ви можете збирати інформацію, таку як кількість сканувань в часі і географічні області, де ваші коди найбільш ефективні. Це може допомогти вам дізнатися, що для вашого бізнесу працює, а що ні і дозволить вам інвестувати кошти в правильному напрямку, щоб отримати прибуток.
Незважаючи на популярність використання даного інструменту, все ще існує серйозний бар’єр, що перешкоджає його ширшому впровадженню. До вересня 2017 року користувачі повинні були завантажувати і використовувати сторонні додатки для сканування штрих-коду, що вплинуло на його популярність. Однак з випуском Apple iOS 11 QR-коди стали вбудованими в камеру. Іншими словами, як тільки QR-код буде відсканований вами на iPhone або iPad, посилання відкриється прямо в веб-браузері Safari.
Оскільки це порівняно недавнє оновлення, QR-кодам потрібен час, щоб повністю завоювати популярність серед західних споживачів.
Як використовувати QR-коди для маркетингу?
Є кілька способів, якими маркетологи можуть скористатися цими сканованими кодами. QR-коди можуть бути інтегровані в більшість маркетингових матеріалів. Існує безліч способів використання QR-кодів для маркетингу. Вони можуть бути інтегровані практично в будь-які друковані матеріали, такі як візитні картки, брошури, дисплеї заходів, розсилки, плакати, упаковка продуктів, касові чеки, ручки та багато іншого.
QR-код для візиток
Візитки з QR-кодом не тільки виглядають сучасно, але і містять більше інформації. QR-код на візитці може вести до вашого веб-сайту, резюме, портфоліо. Сюди можна вкласти будь-яку корисну інформацію.
QR-коди, які використовуються для конференцій і зустрічей
Додайте QR-код на свій бейдж, ручку або сорочку. Ваші клієнти зможуть сканувати його і не брати візитну картку, в тому випадку, якщо вони її втратять.
Як використовувати QR-код в інфографіці
QR-коди також можуть виступати в якості вашого цифрового підпису. Оскільки більшість інфографіки публікуються в Інтернеті і часто зберігаються у вигляді зображень, вони можуть з’являтися самостійно в Інтернеті без посилання на ваш сайт. Щоб підвищити впізнаваність бренду, додайте фірмове посилання разом з QR-кодом.
Коли ви використовуєте фірмове посилання, ваш бренд і те, куди веде посилання, з’являються прямо на інфографіці, пов’язуючи контент з вашим сайтом. Те ж саме стосується QR-коду. Коли вони використовуються разом, ви гарантуєте, що всі ресурси, які ви створюєте, посилаються на вас.
Як використовувати QR-коди прямо на ваших продуктах
Якщо ви продаєте фізичний продукт, додайте QR-код прямо на упаковку, щоб клієнти могли дізнатися більше інформації. QR-код повинен пропонуватися як покупцям, які купують продукт, так і тим, у кого він вже є.
Продукти, які вимагають особливої уваги при виборі, відмінно підходять для QR-кодів. Виноробна галузь була однією з перших, яка запустила цю маркетингову тенденцію. Не всі споживачі добре розбираються у вині, тому додавання QR-коду на пляшку дає клієнтові всю необхідну інформацію.
Деякі обмеження
У QR-кодів також є деякі обмеження, які слід враховувати, перш ніж почати їх використовувати. Слід уникати QR-кодів в електронній пошті. Оскільки 59% людей перевіряють свою електронну пошту на мобільному телефоні, QR-код неможливо просто відсканувати. Електронні листи можна перевірити і на комп’ютері, але цей бар’єр призводить до збоїв в роботі з клієнтами. Замість цього використовуйте фірмові посилання в електронних листах. Це працює для підвищення впізнаваності бренду і довіри клієнтів, гарантуючи, що ваша електронна пошта не потрапить в папки зі спамом
Використання QR-кодів відомими брендами
Сьогодні бренди використовують QR-коди, щоб підвищити їх зацікавленість і підвищити конверсію. Також бренди використовують QR-коди для підвищення якості обслуговування клієнтів, надаючи їм доступ до досвіду AR через QR-коди. Роздрібні магазини використовують QR-коди, які при скануванні дозволяють покупцям побачити, як на них буде виглядати предмет одягу або пара взуття, навіть не примірявши його. Деякі інші бренди, такі як Puma і Starbucks, використовували QR-коди, щоб пропонувати клієнтам мобільні AR-ігри, щоб розблокувати спеціальні пропозиції і знижки.
У квітні 2020 року Puma представила своє взуття LQD CELL Origin AR. Це взуття покрите QR-кодами. Коли ви скануєте QR-коди за допомогою програми Puma, ви можете спостерігати неймовірно круті ефекти. Ви можете змусити свій LQD CELL вибухати, грати в ігри в додатку і набирати очки, щоб потрапити в таблицю лідерів.
IKEA – це ще один приклад бренду, який використовує QR-коди для надання AR досвіду. Маркетингова кампанія ІКЕА по прямій поштовій розсилці включала QR-код, який дозволяв покупцям переглядати предмети меблів в своїх будинках через додаток ІКЕА.
У магазині Nike, наприклад, по всьому магазину розміщені QR-коди, які при скануванні через додаток Nike Plus дають покупцям доступ до подарунків при вході в магазин. Клієнти, у яких може бути відсутня програма, перенаправляються в магазин додатків для завантаження програми. Після чого вони можуть отримати доступ до подарунків. У магазині також є QR-коди на манекенах з CTA «Scan To Try». Коли вони сканують QR-коди на цих манекенах продавець-консультант доставляє одяг потрібного розміру прямо в примірювальну для покупця.
Магазин також використовує QR-коди, щоб клієнти могли самостійно оформити замовлення і пропустити довгі черги. Навколо магазину розташовуються станції миттєвого оформлення замовлення з QR-кодами, і при скануванні клієнт може оформити покупку, сплативши через додаток Nike.
Компанія швейцарських годинників Tissot «Scan to Win» campaign за допомогою QR-коду зашифрувала можливість участі в лотереї. Магазин розташований в Нью-Йорку на переповненому перехресті 34-ї вул. і Бродвею через дорогу від Мейсі. QR-код розташований на табличці за межами магазина. Всі бажаючі можуть зареєструватися, ввести своє ім’я та адресу електронної пошти, щоб виграти годинник Tissot PRS 330. В історії роздрібних вивісок це, мабуть, одна з найцікавіших.
Індивідуальні QR-коди у 2020 році
Одна з найбільш популярних тенденцій в маркетингу QR-кодів в 2020 році – індивідуальні QR-коди. Дизайн QR-коду, який не тільки відображає бренд, але і виглядає добре разом з рекламою, будь то візитка, плакат або рекламний щит.
Намагаючись виділитися серед інших брендів, які впроваджують маркетинг QR-коду, бренди придумують креативний дизайн QR-коду, щоб спонукати покупців сканувати його. Створення цікавого способу змусить клієнта сканувати QR-код, а натомість збільшить трафік і конверсію для вас.
QR-код, що веде на мобільну версію сайту компанії Луї Віттон:
Код додатка для Айфона, виконаний в схожому дизайнерському рішенні:
Disney:
M&Ms. Креативний QR-код із застосуванням реальних об’єктів:
Angry Birds:
Пройшли часи чорно-білих QR-кодів. Тепер QR-коди можна налаштувати за допомогою логотипів, квітів і різних форм, щоб залучити споживачів. Це дуже корисно, оскільки дозволяє споживачам точно знати, що вони сканують.