Молоді таланти, покоління “Y”, або як їх часто називають — міленіали, не дарма опинилися у центрі дослідження драйверів та бар’єрів у кар’єрному зростанні, адже вони складають найбільшу групу на світовому ринку праці. В Україні ця аудиторія найбільше стресує та знервована через те, що має маленьких дітей та одночасно активно працює, і все це в умовах війни.
Що вони цінують у професійному середовищі, що допомагає та заважає їм будувати кар’єру? Дослідницька компанія Gradus Research провела опитування серед працевлаштованих жителів України, Польщі, Франції, Великобританії, Іспанії, Італії, Німеччини та Нідерландів, віком 25-35 років, і порівняла їх.
Майже половина молодих українців (45%) низько оцінюють організації, у яких наразі працюють. Схожа ситуація і в інших країнах, які вивчали у дослідженні. У Польщі цей показник навіть вищий — 52% невдоволених. Основною причиною, очевидно, є фінансова складова та доступ до ринку праці. Абсолютним лідером по задоволеності поточним місцем роботи є молодь Нідерландів — 90% задоволені організацією, де працюють в поточний момент.
Серед основних драйверів задоволеності організацією, де працюють молоді українці — розмір винагороди (24%), work-life баланс (15%) та гнучкий робочий графік (13%). Варто відмітити, що у жодній з досліджених європейських країн немає такого високого запиту на рівень винагороди. На першому щаблі цінностей там — work-life баланс. Гнучкий графік роботи також є важливим критерієм серед європейців, а на третьому щаблі — можливість кар’єрного зростання.
Що цікаво — критерій команди для українців важливий за умови задоволеності оплатою та робочим графіком. В той же час запит на гарну команду є найважливішим у Франції.
Що ж до бажаних ініціатив компаній, в яких би молодь хотіла зростати, для українців усі вони зосереджуються навколо комфорту — гнучкий робочий графік, можливість віддаленої роботи, створення позитивної атмосфери в колективі. Інші ж європейські країни, високо оцінюючи і власний комфорт в роботі, мають запит на розвиток та кар’єрне зростання — підтримка індивідуального кар’єрного плану, тренінги, курси, стипендії тощо.
«Наше дослідження демонструє, що для того, щоб бути більш привабливими для молодих талантів, компаніям слід запроваджувати гнучкий графік. Ковідна криза кардинально змінила ставлення людей до мобільності. Ми бачимо, що респонденти з усіх опитаних країн здебільшого вважають найважливішими факторами можливість працювати звідусіль і робити це у позитивному середовищі», — говорить Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research.
Опитування були проведені дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Цільова аудиторія опитування в Україні: громадяни 25-35 років, які зараз працюють і проживають у великих містах з населенням 100 тис +. Кількість успішних інтерв’ю: n=105. Період проведення поля: 24-25 жовтня 2022 року.
Опитування у Європі проведено дослідницькою компанією Gradus Research у партнерстві з компанією LEAD Network. Цільова аудиторія опитування: громадяни 25-35 років, які зараз працюють і проживають у великих містах Великобританії, Німеччини, Нідерландів, Іспанії, Франції, Польщі, Італії. Кількість успішних інтерв’ю: n=748 (Великобританія n=104, Німеччина n=101, Нідерланди n=102, Іспанія n=107, Франція n=102, Польща n=127, Італія n=105). Період проведення поля: 12-16 вересня 2022 року.