Коронавірус радикально змінив світові купівельні звички, і компанії швидко пристосовуються до нової пандемічної реальності.
Багато ритейлерів закриті, але споживачі як і раніше атакують аптеки і продуктові магазини. Попит на товари першої необхідності і продукти харчування злетів до небес, і магазини роблять все, щоб впоратися з таким напливом: наймають сотні нових співробітників, виплачують щомісячні та щоденні бонуси. Французький ритейлер Auchan (Ашан) заявив, що заплатить своїм співробітникам бонус у розмірі 1000 євро за роботу під час кризи. Бонус отримає кожен з 65 000 працівників у Франції.
Великий бізнес допомагає не тільки грошима, препаратами, а й перепрофільовує своє виробництво під до потреби громадян. Яскравий приклад тому фабрики у Франції, що виробляють парфумерію і косметику для таких брендів, як Christian Dior і Givenchy, які вже почали випускати антисептичний гель для рук. Корпорації Tesla в США і Rolls-Royce в Великобританії перепрофілюють своє виробництво на виготовлення апаратів штучної вентиляції легенів.
Відомі світові бренди запускають масові рекламні кампанії, щоб підтримати своїх громадян в ций непростий для всього світу період.
Amazon
Amazon (AMZN) зіткнувся з непередбаченим бумом в своїй ніші, коли в результаті епідемії коронавіруса по всій країні всі американці переключилися на покупки в інтернеті.
Компанія планує найняти 100 000 чоловік по всій країні для роботи на повний і неповний робочий день в мережі доставки Amazon і в її центрах обслуговування.
«Ми також знаємо, що багато людей постраждали в економічному плані, оскільки робочі місця в таких сферах, як готелі, ресторани і подорожі, були втрачені або обділені в результаті цієї кризи», – йдеться в повідомленні компанії на своєму веб-сайті. «Ми хочемо, щоб ці люди знали, що ми вітаємо їх в наших командах, поки все не нормалізується і їх колишній роботодавець не зможе повернути їх».
PepsiCo
Pepsi (PEP) заявила, що в найближчі місяці вона хоче найняти 6000 штатних співробітників на передовій. Компанія також надає «розширені пільги» своїм працівникам в США і збільшує компенсацію своїм нинішнім співробітникам, які працюють в умовах пандемії коронавіруса.
У письмовій заяві голова і виконавчий директор PepsiCo Рамон Лагуарта сказав, що співробітники компанії виконують «важливу роботу», забезпечуючи людей їжею і напоями в критичний момент.
Папа Джонс
Papa John’s – одна з трьох найбільших мереж піцерій, послуги якої стали вельми затребувані, через закриття ресторанів по всій країні.
Компанія оголосила про плани найняти 20 000 нових «членів команди».
«Для тих, хто шукає негайні способи отримання доходу, ми робимо його швидким і простим, щоб бути прийнятим на роботу в Papa John’s», – йдеться в заяві компанії Papa John. «Ми знаходимося в унікальному становищі – як ресторан, який спеціалізується на доставці, щоб допомогти нашим громадам в цій кризі».
Концерн моди LVMH
До боротьби з коронавірусом підключився і концерн моди LVMH, що володіє елітними брендами Louis Vuitton, Cristian Dior і Givenchy.
Фабрики, що виробляють парфумерію і косметику для таких брендів, як Christian Dior і Givenchy почали випускати антисептичний гель для рук. По всьому світу було також кілька спиртзаводів, які повідомили про перехід свого виробництва на дезінфікуючий засіб для рук.
А що у нас?
Багато власників бізнесу і приватні особи в нашій країні також практично блискавично відреагували на кризову ситуацію в країні і стали допомагати фінансово, в тому числі закупівлею дорогих апаратів ШВЛ для вітчизняних лікарень.
Так, наприклад, компанія «Нова Пошта» виділила 25 млн. грн. для лікарень Полтавської області, під час карантину компанія скасувала сплату за зберігання посилок для всіх своїх клієнтів. Uber таксі прийняв рішення безкоштовно возити медиків, які задіяні в ліквідації коронавирусної інфекції на роботу і з роботи.
Креатив від всесвітніх брендів
Британський журнал The Drum розглянув, як бренди, медіа-структури та інші використовують креативність для інформування та просвіти громадськості щодо поширення коронавіруса.
Hyundai: непередбачуваний від Innocean. США
Hyundai запустив в ефір нову національну телевізійну рекламу. Рекламний ролик був розроблений Innocean USA.
Hyundai Motor America відновлює свою програму Assurance Protection Loss для підтримки клієнтів, на якиї вплинула невизначеність ділової та фінансової ситуації, створеної пандемією коронавируса (Covid-19).
Програма Hyundai Assurance для захисту від втрати роботи забезпечує до шести місяців звільнення від оплати для клієнтів, які мимоволі втрачають роботу.
Для тих клієнтів, яким потрібен новий автомобіль, Hyundai також відкладає платежі на 90 днів на деякі нові моделі, придбані в дилерському центрі Hyundai і фінансуються через Hyundai Capital.
ІКЕА: Я залишаюся вдома від McCann. Іспанія
Будинок завжди був нашим притулком, і тепер це найкращий спосіб захистити себе і інших від цієї безпрецедентної ситуації. Ось чому Ikea Spain хоче віддати шану нашим будинкам.
Нова кампанія в партнерстві з McCann Spain «#YoMeQuedoEnCasa (I Stay Home)» була створена в дусі свята. Фільм спонукає людей дивитися на свої будинки з нової точки зору і закликає розглядати його як місце не тільки відпочинку, але творчості і притулку.
Ми всі на передовій лінії від NEWU. Італія
OOH & DOOH почали національну кампанію, щоб подякувати всім медичним працівникам, які борються кожен день з вірусом, і нагадати громадянам про важливість неухильного дотримання правила перебування вдома.
Візуальне зображення використовує фотографію, яка стала вірусною в момент спалаху інфекції, на якій зображена медсестра, яка не змогла боротися з виснаженням в кінці своєї зміни і заснула на лікарняній стійці, можливо, найдраматичніше зображення перших днів надзвичайної ситуації, відразу піднявся як символ боротьби з поширенням вірусу.
Coca-Cola: залишатися на відстані – від агентства Mercado McCann
Агентство Mercado McCann працювало з Coca-Cola над рекламним щитом на Таймс-сквер, в якому людям пропонувалося триматися на відстані.
«Залишатися на відстані – це найкращий спосіб зберегти єдність», – говорить рекламний щит.
Mercedes-Benz: соціальні пости Mercedes
Mercedes-Benz закликає людей залишатися вдома і мити руки, щоб допомогти в боротьбі з вірусом в соціальних мережах.
Макдональдс: розсунув золоті арки
McDonald’s Brazil підтримує ідею соціального дистанціювання, розділяючи свої золоті арки на дві окремі арки.
Фонтан гігієни від Bompas & Parr
У Bompas & Parr є дизайнерське співтовариство, яке розробляє естетичний і функціональний підхід до дезінфекції рук за допомогою Fountain of Hygiene: Sanitiser Design Competition, щоб зібрати гроші для Британського Червоного Хреста.
Креативників, дизайнерів, виробників і архітекторів просять розробити надихаючі зразки насосів-дезінфікуючих засобів, які тепер можна знайти на прилавках по всьому світу.
Додатки-переможці будуть виставлені в Музеї дизайну (якщо дозволяє ситуація), а також будуть виставлені на аукціон Christie’s.
Всі виручені кошти підуть на підтримку Британського Червоного Хреста.
Спортсмени для допомоги від Octagon
Ініціатива Athletes for Relief, athtesrelief.org, була недавно запущена за допомогою Octagon.
100% виручки піде безпосередньо до Фонду реагування Covid-19 Центру благодійності, і мета полягає в тому, щоб залучити спортсменів з усіх ліг / видів спорту, а також з усіх агентств (не тільки Octagon).
Skillshare: безкоштовні стипендії
Skillshare, онлайнове навчальне співтовариство реалізує сьогодні нові ініціативи, щоб полегшити навантаження на студентів і викладачів під час COVID-19.
Безкоштовне двомісячне преміум-членство для старшокласників і студентів. Преміум-членство Skillshare дає студентам необмежений доступ до тисяч занять, що проводяться кращими викладачами по таким темам, як особистий розвиток, фотографія, лист, графічний дизайн і багато іншого.
Повідомлення громадської охорони здоров’я від Firefly. США
Firefly оголосила, що буде використовувати свої встановлені на транспортному засобі дисплеї, щоб допомогти в передачі повідомлень громадської охорони здоров’я навколо Covid-19 жителям всіх міст, в яких вона працює. Використовуючи цифрову медіа-мережу, Firefly зможе надавати оновлену інформацію (в режимі реального часу) завдяки своїй технології геолокації.
Мисливці за торговою маркою COVID
Поряд з багатьма компаніями, які намагаються всіляко допомогти в боротьбі з коронавірусом, існують і ті, хто хоче отримати з цього свою вигоду. Яскравий приклад тому спостерігається в США, і мова не йде про перепродаж антисептиків або масок. Курйозна ситуація склалася навколо реєстрації торгової марки COVID. Станом на 20 березня 2020 на ВПТЗ США було подано більше десятка заявок на реєстрацію товарних знаків, що включають «COVID» або «Коронавірус».
Так, наприклад, одна нью-йоркської компанія захотіла зареєструвати «Керівництво по виживанню від коронавіруса» в якості товарного знака для «Журналів в області виживання, захисту, медицини і пандемій». Інша компанія прагнула зареєструвати «Ми вилікували COVID-19» в якості товарного знака для одягу.
Одна з заявок на товарний знак «Коронавірус» подана компанією, яка, стверджує, що вона називається «Коронавірус LLC», і вони хочуть використовувати логотип для музичних альбомів.