Кожен український бізнес сьогодні працює на перемогу України: від підтримки економіки країни завдяки звичайній роботі підприємців і до запуску волонтерських чи благодійних ініціатив та проєктів.
Благодійність стала важливою складовою публічного іміджу бренду. Дослідження споживацької поведінки показують: споживачі хочуть підтримувати ті компанії, які реально роблять свій внесок у підтримку та захист України, реально допомагають. А отже бізнесу треба активно розповідати про свою волонтерську діяльність, благодійні акції, проєкти тощо. Як це зробити — розповіли фахівці агенції комунікацій «ВАРТО».
Використовуйте власні ресурси (соціальні мережі, корпоративний сайт, блоги)
«Сьогодні українці не користуються послугами брендів, які мовчать», — зазначає project manager агенції «ВАРТО» Вікторія Гаркуша. — «В умовах, коли кожен бізнес робить якісь додаткові дії для підтримки України, якщо ваш бренд не говорить про свої активності — він одразу губиться на тлі інших брендів. Крім того, у сприйнятті аудиторії, якщо ви не розповідаєте про свої благодійні активності — то у вас немає цих активностей. Не треба чекати поки аудиторія прийде до вас і запитає: а що ви взагалі робите для перемоги України? Треба говорити про це одразу».
Розповідайте про свої активності у ЗМІ
Раніше команда «ВАРТО» вже радила брендам включати інформацію про благодійні та волонтерські активності у свій щомісячний контент-план. Найкраще це робити у такому співвідношенні: 70% матеріалів випускати про регулярну роботу компанії, а 30% — про благодійні та волонтерські активності, партнерів. І обов’язково — про результати.
Приклад з практики агенції: кейс проєкту «Смачна Варта» Української Ресторанної Асоціації (УРА). Для цього проєкту агенція «ВАРТО» реалізовувала мультиканальну кампанію, яка включала, зокрема, і співпрацю зі ЗМІ. Фахівці агенції реалізувала два формати: розсилку новин про проєкт і результати роботи волонтерських кухонь «Смачної Варти», а також — спецпроєкт про людей, які підтримали проєкт і допомогли виготовити та доставити понад 1 мільйон порцій їжі (станом на сьогодні ця цифра становить вже понад 2 мільйони). Крім того, що ці матеріали отримали теплі відгуки як від журналістів, так і від аудиторії, кампанія у ЗМІ отримала гарний резонанс: 2 009 335 контактів аудиторії з матеріалами у ЗМІ за звітний період і 150 186 унікальних прочитань.
Підсилюйте інформаційні кампанії брендів через Facebook-спільноти та Telegram-канали
Під час війни пабліки та спільноти у соціальних мережах стали джерелом інформації номер один для аудиторії, про що говорять дослідження та статистичні показники. Це самодостатній канал комунікації, оперативний та зручний для донесення інформації у стислому, чіткому форматі. А оскільки всі новини одразу публікуються у каналі/спільноті, читачу не треба переходити за іншими посиланнями, робити зайві рухи, що значно спрощує процес прочитання новини. Тож Facebook-спільноти та Telegram-канали ефективно підсилять ваші комунікації, зроблять контакти з вашою аудиторією якіснішими та прямішими.
Використовуйте таргетингову рекламу
«Контент без таргетингу — гроші на вітер», — пояснює SMM Lead агенції «ВАРТО» Галина Передерій. — «Зібрати велику кількість органічних переглядів та залучення можливо, якщо ви креатор, який пропонує своїй аудиторії унікальний контент — найчастіше це експертні блоги, де аудиторія буде завжди «підігріта» і чекатиме на нові публікації. А от контент для бренду у будь-якому випадку треба «пушити» таргетингом. Не тільки для того, щоб охопити нову аудиторію, але й навіть щоб показати його своїм же підписникам. Справжня органіка починається тоді, коли з вашим контентом провзаємодіє 5-10% ваших підписників, але алгоритми соціальних мереж працюють таким чином, що таке «потрапляння» відбувається далеко не завжди. Зрештою, саме дохід від реклами є ключовим каналом заробітку для Facebook та Instagram. Тож варто «подружитися» з алгоритмами завдяки таргетингу — тоді ж можна буде розрахувати охоплення та залученість, окреслити цільову аудиторію, навіть якщо вона включатиме людей, які ще не підписані на сторінку вашого бренду».