Омніканальна CDP eSputnik попри повномасштабну війну запустила два нові проєкти для різних ніш та розширила присутність українських IT на Заході.
Про eSputnik
eSputnik — це омніканальна платформа клієнтських даних (customer data platform) для середніх та великих бізнесів. Завдяки їй компанія може збирати й об’єднувати дані аудиторії з сайту, мобільного застосунку, офлайну, direct-каналів і використовувати для сегментування та персоналізації подальших комунікацій.
eSputnik обрали понад 3000 брендів з 23 країн, 300 з яких рівня enterprise. В Україні платформою користуються 8 із 10 топів: “Фокстрот”, “Епіцентр”, Comfy, Prom.ua, Kasta, SHAFA, leBoutique, Watsons, EVA, Varus, MEGOGO, PUMA та інші.
В 2021 році через eSputnik відправлялося понад 1 млрд повідомлень щомісяця в каналах email, mobile push, web push, Viber, SMS.
Запуск проєктів в умовах війни
З початком бойових дій обсяг відправлень скоротився в 2,5 рази й велика кількість українських клієнтів через брак бюджету призупинила використання CDP-функціональності, а іноземні висловлювали занепокоєння. В результаті надходження eSputnik зменшилися на 40%, як порівняти з довоєнними.
Восени минулого року компанія почала цикл стратегічних сесій для глобального розвитку. Між іншим обговорювали й ризики вторгнення, й плани щодо запуску нових продуктів, втілення яких довелося пришвидшити.
Оскільки на Заході ринок CDP сформований, команда проводила глибинні дослідження й залучала native-консультантів, щоб диференціюватися та вийти на нього з влучним позиціюванням. Для кращого зростання продажів вибрали розвиток двох продуктів у різних нішах.
Першим у липні відбувся реліз Reteno — платформи для утримання користувачів мобільних застосунків. Її головна цінність полягає у наданні готових сценаріїв комунікації для категорій Food & Drink, Shopping, Education, Health & Fitness та інших. Бренд сфокусований на Північній і Західній Європі, Південній Америці, Австралії, вже має активних користувачів у країнах NORDIC та Бразилії.
У жовтні eSputnik запустили другий глобальний продукт для англомовних країн — Yespo. Це омніканальна платформа, яка пропонує готові інструменти й кампанії для medium-sized ecommerce. Унікальна пропозиція проєкту в тому, що він дозволяє миттєво отримувати додатковий прибуток від існуючих покупців. Стратегія маркетингу й позиціонування на зовнішніх ринках розроблялася за участі ЄБРР. Пріоритетні ринки: Великобританія, США, країни Європи.
Олексій Данченко, Co-Founder, COO eSputnik:
Одразу після початку війни ми вирішили повністю припинити продажі eSputnik в росіі і білорусі, хоч це і була вагома частина доходу. Щоб підтримати наших українських клієнтів, зберегти команду та прискорити експансію глобального ринку — де така функціональність затребувана не менше — ми виокремили продукти для зростання у двох вертикалях.
Водночас eSputnik не припиняє працювати з українським бізнесом, без поділу на розмір та вид: enterprise чи зростаючий проєкт, mobile-first чи web, ритейлер чи маркеплейс — усі мають доступ до тієї самої платформи з усіма інструментами.
eSputnik як батьківський бренд надалі розвивається, збільшує команду й надає послуги CDP українським та іноземним компаніям. За період після початку війни eSputnik отримав 1600 нових клієнтів. Проти березня поточного року кількість відправлень збільшилася вдвічі, наразі відновлення продажів сягає 78% від довоєнних.