Поки одні бренди вагаються, чи варто починати працювати в Телеграм, безліч компаній в Україні в абсолютно різних нішах вже активно рекламують свій бізнес на цій платформі. Команда біржі телеграм-каналів ADSELL разом з Telemetr.io провели масштабне дослідження, в якому шукали відповіді на те, який потенціал має ринок реклами в Телеграм в Україні, що змінилося у 2024 році. Дізнавайтеся, які бізнеси вже активно користуються можливостями популярної платформи і на яких каналах найчастіше розміщують рекламу.
Що ми зробили: коротко про цілі та методи дослідження
Ми вже не перший рік працюємо у сфері реклами в Телеграм і спостерігаємо, як динамічно змінюється ринок реклами на цій платформі. На фоні статистики, яка вказує на те, що кількість користувачів в ТГ зростає, нам було цікаво дізнатися, чи змінився ринок реклами в Telegram в 2024 році. Наша команда поставила перед собою мету:
- визначити найбільших рекламодавців в Україні;
- дізнатися, на яких каналах найчастіше розміщують рекламні публікації;
- структуру та обсяги ринку реклами у грошовому вимірі.
Аудиторія Телеграм в Україні є достатньо великою, щоб компанії почали просувати свій бізнес на цій платформі. Мегапопулярний месенджер об’єднує понад 13,4 млн користувачів, а кількість підписок, за інформацією від Telemetr.io, сягає майже 430 млн. Тому стає цікавим, як розподіляється увага користувачів і які компанії вже активно використовують можливості платформи.
Про масштабність дослідження говорить той факт, що було проаналізовано рекламні публікації, розміщені на всіх каналах, верифікованих на Telemetr.io, та на 1800 каналах з біржі Adsell. Ми працювали з даними за період з січня по серпень 2024 року.
Ринок реклами в Телеграм в Україні в 2024 році зріс на 30 %
На старті нашого дослідження ми висунули гіпотезу про те, що скоріше за все рекламна присутність брендів на цій платформі у 2024 році зросла. Адже аналітики відзначали загальні тенденції до відновлення інтернет-ринку в цілому та зростання кількості digital-реклами в інших каналах у першому півріччі 2024 року.
І справді, за перші вісім місяців 2024 року загальний обсяг проданої реклами зріс на 30 % у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Ці дані внутрішньої статистики обороту на платформі Adsell свідчать про підвищення інтересу рекламодавців до можливості просувати свою продукцію та послуги через популярний месенджер.
Незважаючи на труднощі, спричинені війною та загальною економічною ситуацією в країні, ринок реклами в Telegram в Україні відкриває нові перспективи для рекламодавців.
Рекламодавці-лідери в Телеграмі в 2024
Наступним кроком нашої команди стало складання топ рекламодавців у Телеграм. Аналіз трендів покаже, в яких категоріях рекламні пости знаходять найбільший відгук, як працюють в різних нішах.
Виокремивши компанії, які найбільш активно розміщують рекламні публікації в телеграм-каналах, ми розподілили бізнеси за тематикою.
До першої групи ми віднесли провідні українські компанії-рітейлери (перелічені в алфавітному порядку):
- АТБ
- Rozetka
- COMFY
- Сільпо
- Таврія В.
Прикладами оголошень, які час від часу бачать споживачі на каналах з великим охопленням, є такі:
До другої групи брендів, які запустили активне рекламне просування через Телеграм-канали, належать представники криптоспільноти (канали Cryptology, Orlovskyi, dvizh.com) та онлайн-казино (GGBET). Увагу цих компаній до розкрутки в Телеграм ми пояснюємо більш низьким рівнем модерації, порівняно із вимогами інших онлайн-платформ.
Серед інших ніш, де компанії підтримували свою репутацію за допомогою публікацій в телеграм, виділяються:
- компанії з інвестиційного сектору (Metinvest);
- окремі освітні заклади (Київський Університет Культури).
Ще одна можливість, яку пропонує Телеграм, — розміщення публікації, до якої включено посилання на сайт компанії. Таким чином месенджер стає додатковим інструментом залучення трафіку та лідів. Цей підхід активно використовували у 2024 році такі сайти:
- auto.ria.com
- crew-c.com
- easycode.tech
- homefood.ua
- intergal-bud.com.ua
- promo.antischool.online
Якщо ви вже пробували напряму зв’язатися із представниками якого-небудь каналу в Телеграм з метою рекламної інтеграції, найвірогідніше, ви побачили, що на таку взаємодію потрібно виділяти занадто багато часу. Як уникнути цього? Використовуйте спеціалізовані біржі, як посередників між рекламодавцями й власниками ТГ-каналів. З їх допомогою ви не лише спростите собі процес купівлі реклами, а й зробите його більш ефективним завдяки детальній аналітиці та параметрам пошуку.
Понад 1000 рекламних постів за 8 місяців на каналі: топ продавців реклами
Для більшості користувачів Телеграм — це платформа, що пропонує інформацію про те, що відбувається в країні і в світі. До того ж люди можуть використовувати фільтри, підписуючись на ті чи інші канали. Реклама, яка «проскакує» серед звичайних повідомлень на каналах, не викликає емоційного відторгнення, не створює ефект нав’язливості. Користувачі навіть не завжди помічають, що вони читають рекламний пост. Цей ефект помітили на багатьох популярних каналах і стали пропонувати послуги по розміщенню спонсорських публікацій.
За показниками охоплення, рейтинг каналів, що активно продавали рекламу у 2024 році, виглядає так:
До п’ятірки лідерів за кількістю розміщених рекламних публікацій у цей період входять:
Назва каналу | Кількість рекламних постів |
Адвокат Мілер | 1517 |
Батальйон «Монако» | Україна | Новини | 1293 |
Труха Київ | 1219 |
Труха Україна | 1180 |
Труха Харків | 1131 |
Зауважимо, що продовжує зростати популярність новинних або псевдоновинних каналів. Цю тенденцію помітили після початку повномасштабного вторгнення. У 2024 році для 78,1% українців Telegram є основним джерелом новинної інформації, і цим активно користуються рекламодавці.
7,44 млн доларів щомісяця витрачає бізнес в Україні на рекламу в Телеграм
Наше дослідження відкрило доступ до орієнтовного обсягу рекламного ринку в Україні. Зокрема, за 8 місяців 2024 року рекламодавцями було витрачено близько 2,5 млрд грн, що відповідає приблизно $7,44 млн на місяць. А середня ціна за 1000 переглядів на популярних каналах становить приблизно 100 грн.
Найактивніше рекламодавці користуються такими форматами:
1. Прямі публікації
Це формат, коли рекламний слот купується на партнерському каналі, де розміщується контент від спонсора.
2. Реклама через Telegram Ads
З березня 2024 року українці отримали доступ до офіційної рекламної платформи Telegram, де оголошення автоматично відображаються в каналах із понад 1000 підписників. Цей формат вже прижився в нашому рекламному просторі. За 8 місяців 2024 року було розміщено понад 1,1 млн публікацій, і вдалося охопити понад 3,6 млрд користувачів.
3. Нативні пости
Публікації, які не виглядають як реклама і не містять маркування або прямих посилань на рекламодавця.
Структурно, за форматами публікацій ринок ділиться наступним чином:
Прямі публікації | Telegram Ads | Нативні пости | |
Кількість публікацій | 2 731 527 | 1 122 291 | х |
Охоплення | 16 509 075 664 | 3 635 212 967 | 5 000 000 000 |
Частка (за охопленнями) | 65,7% | 14,5% | 19,9% |
Ви можете самі побачити, що пряме розміщення оголошень у каналах вибирає найбільша кількість рекламодавців. За період з січня по серпень 2024 року в українських Телеграм-каналах було розміщено понад 2,7 млн рекламних публікацій, а бренди отримали охоплення понад 16,5 млрд користувачів.
За 8 місяців 2024 року через рекламну платформу Telegram Ads було розміщено понад 1,1 млн публікацій, і вдалося охопити понад 3,6 млрд користувачів.
Окрему увагу заслуговують нативні пости, які не містять прямого посилання на рекламодавця. Оцінка переглядів для такого типу публікацій становить близько 5 млрд користувачів.
Таким чином, сумарне рекламне охоплення всіх трьох форматів реклами в Telegram за 8 місяців 2024 року становить близько 25 млрд переглядів.
Чи варто вашому бізнесу «виходити» в Telegram
Плануючи наше дослідження, ми хотіли пересвідчитися, чи справді Telegram є надзвичайно дієвим і зручним каналом для просування. Отже, велика кількість брендів вже активно вийшли на цю платформу, а багато каналів не менш активно нарощують свою аудиторію. Проте деякі рекламодавці, з певних причин, ігнорують цей канал комунікації. Це помилка, яку варто виправити. Особливо зараз, коли вартість розміщення реклами залишається відносно доступною.
Однак важливо підкреслити, що ключовим фактором успіху є правильний вибір каналів для розміщення реклами. Необхідно врахувати такі параметри:
- скільки підписників на каналі;
- наскільки вони активні;
- яка тематика і репутація каналу;
- наскільки регулярно оновлюється контент.
Рекламуватись в Telegram справді легко, переконайтесь в цьому самі!