Якщо ви просто орендуєте стенд на виставці, то часто більшість тонкощів з його установкою є інтуїтивно зрозумілими, адже виставкові майданчики інфраструктурно підготовлені й більшість питань вже давно продумані та вирішені за вас професіоналами.
Але що робити, якщо ви стали спонсором події, в рамках якої організатор вирішив зробити виставку? І про майданчик, на якому буде відбуватися подія, вам нічого невідомо.
Для цієї ситуації я підібрав кілька порад організаторам, які на даному етапі не користуються послугами агенцій, або беруть участь в подібній події взагалі вперше і відразу зіткнулися з купою питань:
- Однозначно потрібно уточнити розміри місця, яке вам запропонували, і підтвердити ці цифри, з’ясувати все про сусідів і впевнитись, що розміри їх стендів не “налізуть” на ваш. В 99% випадків точні розміри, вказані на плані, і точні розміри, виміряні рулеткою, не сходяться. А у випадку, якщо забудова буде досить щільною, то всі плани на монтажі можуть піти шкереберть. Тому реальність – наше все. І навіть якщо не має можливості самостійно приїхати на локацію, обов’язково запросіть фото майданчика. Маючи фото та здоровий глузд, можна виміряти простір в плитках на підлозі, чи в інших умовних розмірах.
- Переконайтесь в розмірах чорного входу, проходів та вантажних ліфтів. Дуже гарно пам’ятаю проєкт в “Рівермолл”, коли, не дивлячись на обіцянки організатора, ми перевірили розміри й виявилось, що наш стенд просто не проходить у вантажний ліфт, а розпиляти його не було можливості. І хоч ми, звичайно, підняли його на верхній поверх, але коштувало нам це не тільки додаткових витрат, а ще й купу нервів і сварок.
- Порахуйте електроенергію. Вочевидь, що якщо проєкт має 10 стендів, і на кожен з них виділено по 2 кВт пікової потужності, а майданчик розрахований на 10 кВт, а ще треба трошки на кейтеринг, і ще трошки на сцену, то будуть проблеми. Навіть в міжнародному виставковому центрі в Берліні ми отримали проблеми з електромережею. Хоча там було питання не в потужності електромережі, а в її нерівномірності. Все одно це питання також прийшлось вирішувати. І коли ти бігаєш Берліном у пошуках “Випрямляча струму”, починаєш розуміти наскільки важливо планувати навіть такі приховані деталі.
- Заплануйте підстилку під стенд, щоб не подряпати підлогу. Зазвичай досвідчені підрядники знають про такі речі, тому що вже сплачували штрафи за пошкрябану підлогу. А недосвідченим варто перевірити цей момент. Взагалі то, відповідальність за шкоду майна локації несе організатор Заходу, тому що в нього договір оренди. Але навіщо взагалі мати всі ці проблеми, якщо можна просто продумати безпечність пересування стенда при монтажі. І я не кажу вже про відповідальність за умови праці.
- Розробіть план монтажу, і приїжджайте заздалегідь. Взагалі наявність плану вже знімає купу ризиків. І оскільки під час монтажу найбільшою цінністю є час, то краще знайти можливість взяти його із запасом. Як мінімум за день до Заходу. Наприклад: “Можна ми вранці змонтуємось? Там в нас небагато”, – звучить ну дуже ризиковано. Потрібно розуміти, що учасників багато, а організатор один, і він точно фізично не зможе приділити достатньо уваги кожному. Так, ця ситуація не дуже клієнтоорієнтована, але ж ми працюємо з реальністю. Чим більше ви, як клієнт, автономні, тим кращим і ефективнішим буде ваш стенд.
- Подумайте про демонтаж. Часто організатор Заходу, на догоду економії коштів, на демонтаж закладає менше часу. І це логічно. Демонтаж може бути й в день Заходу, наприклад, вночі. І ще важливо розуміти, що коли учасники монтуються, вони заїжджають нерівномірно, тому що завжди вилазить якийсь міні форс-мажор, і кожен спізнюється. Так от, під час монтажу більшість демонтується одномоментно.
- Візьміть/замовте вантажників. А ще подовжувач, скотч, стяжки, ножиці, акумулятор. Тому що це улюблені речі багатьох, щоб забути.
І от ви молодці, все спланували, все змонтували, привезли продукцію та рекламні матеріали. А що далі? Треба, щоб тепер хтось до вашого стенда підійшов, щось запитав.
Я бачив багато класних стендів, до яких ніхто не підходить. Персонал звичайно сидить коло них, дрімає або серфить по соцмережах. Або навпаки, людей настільки багато, що більшість із них розвертаються і йде, тому що їм не можуть приділити достатньо уваги.
Та це зовсім інша історія, яка про баланс між увагою, архітектурою прохідності, функціональністю, скриптами комунікацій, доцільністю участі, оцінкою кількості гостей… Якось поговоримо і про інші не менш важливі аспекти.