Сьогодні CEO компанії — одні з ключових амбасадорів бізнесу. А їхня активність в медіа та соцмережах має вплив не лише на розвиток особистого бренду, а й на репутацію компанії загалом.
Рейтинг LOOQME об’єднав 25 CEO найуспішніших компаній з FMCG та RETAIL за такими критеріями, як Share Of Voice (частка голосу) та Potential Reach (потенційна кількість контактів з аудиторією), роль та тональність згадок, MV (індекс помітності у ЗМІ), MQ (індекс якості комунікації), MF (індекс прихильності медіа).
Рейтинг СEO в FMCG & RETAIL-2021 за версією LOOQME:
- Тарас Корніяченко (ТЕДІС Україна)
- Олексій Зозуля (Фокстрот)
- Євген Шевченко (Carlsberg)
- Борис Марков (АТБ)
- Владислав та Ірина Чечоткіни (Rozetka.ua)
- Олена Вдовиченко (Metro Cash & Carry)
- Володимир Костельман (Fozzy Group)
- Костас Сальварас (Philip Morris)
- Ігор Хижняк (Comfy)
- Василь Даниляк (Концерн Галнафтогаз (ОККО))
- Пол Холловей (JTI International Company)
- Марк Петкевич (Novus)
- Кахабер Бенідзе (British American Tobacco)
- Растіслав Чернак (Imperial Tobacco)
- Ольга Шевченко (EVA)
- Віра Вітинська (Ельдорадо)
- Андрій Самусенко (Mondelez Україна)
- Вікторія Луценко (Auchan)
- Анатолій Можар (UPG)
- Наталія Азюковская (Varus)
- Сергій Карпухін (Таврія Плюс)
- Сергій Заєць (Лівайн Торг)
- Ігор Душко(Ритейл Груп)
- Константінос Спанудіс (Coca-Cola)
- Михайло Романів (WOG)
1. Найголосніше звучить у медіа подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua) та Борис Марков (АТБ)
Владистав та Ірина Чечоткіни, власники та діючі директори Rozetka.ua, із показниками Share Of Voice 37, 36% та Potential Reach 3,9 млн займають найбільшу частку медіапокриття FMCG & RETAIL у 2021 році.
Серед лідерів за критерієм Share Of Voice також Борис Марков (ATБ) з результатом 25,76% та В. Костельман (Fozzy Group), у якогого частка голосу 9,45%.
За показником Potential Reach у першу трійку лідерів, крім подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua), увійшли Тарас Корніяченко (ТЕДІС Україна) з охопленням аудиторії 1,2 млн та Борис Марков (ATБ) з показником 1 млн.
2. Олексій Зозуля (Фокстрот), Євген Шевченко (Carlsberg), Тарас Корніяченко (ТЕДІС Україна) отримали найбільшу прихильність у медіа (індекс MF)
Media Favourability Index (MF) – відносний показник, що характеризує сприятливість публікацій в медіа і враховує їхню тональність. Розраховується як співвідношення кількості позитивних повідомлень до негативних.
Як бачимо з графіка, лише Євген Шевченко (Carlsberg) та Тарас Корніяченко (ТЕДІС Україна) з п’ятірки лідерів за кількістю публікацій змогли здобути MF вищий за бенчмарк. Це свідчить про високу якість публікацій, а також про виходи у рейтингових ЗМІ, в головній ролі та позитивно-нейтральній тональності.
3. Найпомітнішими в медіа (індекс MV) стали подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua) та Борис Марков (АТБ) та Володимир Костельман (Fozzy Group)
Media Visibility (MV) – показник помітності в медіа. Враховує показники, що характеризують публікацію (роль згадки, тональність, ньюсмейкінг, наповненості), і показники, що характеризують видання (тип і рівень ЗМІ).
Найбільш помітними в медіапросторі є Владислав та Ірина Чечоткіни (Rozetka.ua) та Борис Марков (АТБ). Доречі, в останнього кількість публікацій менша на 31% порівняно з лідером, а MV – менше всього на 2%. Це означає, що в цілому публікації зі згадкою Бориса Маркова мають високі якісні характеристики.
4. Показник якості комунікацій (MQ) найвищий в Олексія Зозулі (Фокстрот) та Марка Петкевича (Novus).
Media Quality – показник якості публікації. Дозволяє оцінити агреговано якість публікацій за об’єктом/персоною за період.
Кількісні показники медіаактивності не завжди співпадають із якісними, значення індексу MQ за згадками СEO ще раз тому підтвердження.
5. Осінь — найплідніша пора активності СEO в медіа
В середньому місячна активність згадок за СEO, які увійшли в рейтинг, становить 567 публікацій.
Найбільша кількість згадувань припадає на вересень 2021 р. — 932 згадки. Це якраз період, коли український бізнес збирав кошти на відновлення костелу в Києві. Ініціатором активності став СЕО Rozetka.ua, опублікувавши пост на своїй сторінці у Facebook.
В листопаді згадуваність СEO становить 894 публікації. Серед них найбільш резонансними стали повідомлення про перевиконання обіцянки АТБ щодо відновлення лісів, проєкт АТБ задля порятунку малят з онкозахворюваннями, Rozetka.ua вийде на ринок Узбекистану.
6. Згадки СEO на ТБ та у рейтингових ЗМІ дають найбільше потенційне охоплення
За потенційним охопленням лідирують місяці, де було знайдено найбільшу кількість згадувань СЕО на телебаченні та публікацій у рейтингових ЗМІ.
В січні 2021, 79,13% потенційного охоплення медіапростору зайняв Тарас Корніяченко (ТЕДІС Україна), коли компанія розпочала всеукраїнський соціальний проект з підтримки будинків для людей похилого віку «Творимо добро».
В березні 43,03% всього потенційного охоплення зайняли Владислав та Ірина Чечоткіни (Rozetka.ua). Найрезонанснішими інфоприводами стали повідомлення про те, що Rozetka.ua планує створити власну платіжну систему, після пропозиції Владислав Чечоткіна про зниження комісії на безготівкові розрахунки.
7. Онлайн-ресурси — основне джерело медіактивності за згадками СEO
91% медіаполя за згадками СEO — це онлайн-ресурси. На інформаційні агенції припадає 7%, і ще 2% — на друковану пресу, найбільшу частку яких має подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua).
На радіо та ТБ припадає менше, ніж по 1%.
8. Найбільша частка публікацій у профільних ЗМІ у Чечоткіних (Rozetka.ua), Олексія Зозулі (Фокстрот) та Бориса Маркова (АТБ)
У топі профільних ресурсів, які згадують СEO із рейтингу, лідирує RAU.ua із 155 матеріалами. У трійку лідерів також увійшли портали Allretail.ua та Trademaster.ua.
Частка 24,04% від загальної кількості публікацій у профільних ресурсах припадає на подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua). В Олексія Зозулі (Фокстрот) та Бориса Маркова (АТБ) по 15,61% та 15,26% відповідно. У інших СEO кількість публікацій у профільних ресурсах нижче 10%.
9. У Києві, Львівському та Дніпропетровському регіонах рівень медіаактивності за СEO FMCG & RETALI найвищий
На Київ припадає 4 610 згадок про СEO. Серед інших кількісно виділяються Дніпропетровська область із 221 згадками та Львівська, на яку припадає 130 публікацій.
Про подружжя Чечоткіних (Rozetka.ua) найбільше пишуть в Київській, Львівській, Дніпропетровській, Одеській областях та АР Крим в рівномірній пропорції (8-9% від загальної кількості публікацій по них в регіонах).
Борис Марков (АТБ) та Володимир Костельман (Fozzy Group) найчастіше згадуються в Дніпропетровській області — 15,36% та 38,67% відповідно. А про Євгена Шевченка (Carlsberg) активно пишуть Львівські (17,27%) та Тернопільські (13,64%) регіональні ЗМІ.