На запит Уповноваженого із захисту державної мови, експерти агентства інтернет-маркетингу Webpromo проаналізували рейтинг найпопулярніших застосунків серед українців в 2024 році та його зміни за останні роки. Також фахівці дослідили динаміку україномовних запитів в AppStore та Google Play, перевірили популярні застосунки в Україні та за її межами на наявність україномовної версії.
Якими застосунками найчастіше користуються українці в 2024 році?
Вибірка, що наведена нижче, охоплює період за січень — жовтень 2024 року. Дані представлені у загальному розрізі всіх доступних пристроїв (Android, iOS) та окремо по кожному із маркетплейсів застосунків (Google Play, App Store).
Ключові висновки:
- За даними Data.ai, перші 20 позицій у рейтингу займають розважальні, соціальні, корисні/продуктивні, додатки для ведення фінансів, шопінг та ігри.
- Перше місце у загальному рейтингу посідає TikTok, який на сьогодні є одним із основних інструментів для просування бізнесу в онлайні.
- Серед лідерів соціальних мереж в узагальненому рейтингу — TikTok, Threads, Instagram, Facebook. Серед месенджерів українці віддають перевагу Telegram, на другому місці WhatsApp.
- Популярність Telegram, Viber і GetContact. Наразі існують сумніви щодо безпеки конфіденційності даних у цих месенджерах, однак вони продовжують утримувати позиції у рейтингах вже кілька років поспіль.
- Шість застосунків із ТОП-20 у загальному рейтингу належать українським розробникам. Лідером є застосунок Нової пошти, Мій Київстар та Дія. Інші три — мобільні банкінги Приват24 та monobank, а також застосунок «Повітряна тривога», який не покидає рейтингів вже три роки поспіль.
- При цьому ТОПові позиції для пристроїв Android та iOS дещо відрізняються. Серед користувачів iOS найбільш популярним є маркетплейс Temu, пошук Google (оскільки він може бути не встановлений за замовчуванням) та соціальна мережа Threads.
- Користувачі Android найбільше користуються TikTok і месенджером Telegram, Temu посідає лише третю сходинку. Водночас соціальна мережа Threads навіть не увійшла до списку ТОП-20.
- Популярність ChatGPT. Присутність чат-бота у всіх рейтингах ТОП-20 свідчить про те, що українці активно користуються ШІ в повсякденному житті.
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 рік

ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 рік
*узагальнений рейтинг найпопулярніших застосунків для всіх мобільних пристроїв
**рейтинг «Download Rank» збігається із рейтингом безкоштовних популярних застосунків, адже можливість безкоштовного завантаження є пріоритетною для користувачів.
Зазначимо, що в Україні переважає кількість користувачів Android. Так, частка ринку цієї мобільної операційної системи становить 67,32%, у той час як для iOS — 32,31%.

Кількість користувачів операційних систем
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для iOS

ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для iOS
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для Android

ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для Android
На скільки зросла популярність застосунків у порівнянні з 2023 роком?
Таблиці нижче показують динаміку зміни найпопулярніших застосунків на пристроях Android та iOS за період січень — жовтень 2024 (порівняння з січнем — жовтнем 2023 року).

*динаміка приросту популярності застосунків на пристроях Android
Ключові висновки:
- Найбільший приріст популярності має ігровий застосунок Brawl Stars. Наступну сходинку посідає маркетплейс Temu та застосунок мобільного оператора My Vodafone UA.
- Найменший приріст мають застосунки GetContact, AliExpress та TikTok.
- Всі застосунки мають позитивну динаміку зростання.

*динаміка приросту популярності застосунків на пристроях iOS
Ключові висновки:
- На відміну від пристроїв Android, на iOS суттєвий приріст спостерігаємо у соціальної мережі Threads. Наступні сходинки посідають застосунки Meest Пошта, Мій Київстар та WhatsApp Messenger.
- Найменший приріст має пошук Google, Google Maps та ChatGPT.
- Незмінною залишилась динаміка на застосунок Google Meet.
- Не можемо простежити динаміку для застосунків Резерв + та Sinsay. У випадку із першим, це пов’язано із датою виходу застосунку (травень 2024 року), а тому даних для порівняння із минулорічним періодом немає. Sinsay, у свою чергу, не був таким популярним минулого року, а тому кількість завантажень мала і недоступна для перегляду.
Як змінювався рейтинг найпопулярніших застосунків за останні чотири роки?

* дані за 2021 та 2022 роки взято із рейтингів Kantar CMeter. Дані за 2023 та 2024 роки взято із сервісу Data.ai
Ключові висновки:
- Chrome, Gmail та YouTube втратили свої позиції у рейтингах 2023 та 2024 років. Із першої п’ятірки лідерів 2021-2022 років залишились Viber і Facebook, однак вони займають нижчі позиції порівняно з 2023 роком.
- Temu вперше потрапив до ТОП-3 у 2024 році, змістивши Instagram на кілька сходинок.
- До рейтингу вперше потрапила і соціальна мережа Threads, яка за популярністю випередила навіть Facebook.
- TikTok залишається найпопулярнішою соціальною мережею, а Telegram — найбільш використовуваним месенджером.
- Інтерес українців дещо знизився до мобільних ігор: наразі до рейтингу потрапив лише застосунок Brawl Stars, який посів 18 місце.
ТОП пошукових запитів: як і що шукають українці у 2024 році?
Нижче наведено список найпопулярніших пошукових запитів для Google Play та AppStore за даними AsoMobile станом на 15.11.2024.
Ключові висновки:
- Найбільшу динаміку по популярності мають такі пошукові запити: «нова пошта додаток скачати», «вайбер скачати безплатно», «укрнафта додаток скачати».
- Інтерес користувачів зростає до завантаження застосунків для «повсякденного» життя: Сільпо, Дія, Uber, Київстар тощо.
- Зберігається попит на завантаження соціальних мереж та месенджерів — Viber, Facebook, WhatsApp.
- Активно зростає попит на послуги мобільного банкінгу від А-Банк, Кредобанк, Ощадбанк, ПУМБ, Raiffeisen Банк, OTP Банк, Ідея Банк.
- На третьому році повномасштабного вторгнення українців все ще цікавлять такі застосунки, як VK, Яндекс Аліса.

*найпопулярніші пошукові запити для Google Play
Як бачимо, пошукові запити здебільшого збігаються із рейтингами популярних застосунків. Користувачів найбільше цікавлять застосунки для розваг, повсякденного життя, а також соціальні мережі. При цьому переважають україномовні запити.

*найпопулярніші пошукові запити для AppStore
Як і у випадку з пристроями Android, найпопулярнішим пошуковим запитом є «телеграм» та «telegram». Україномовні та англомовні запити переважають.
Для аналізу динаміки найпопулярніших пошукових запитів було обрано Планувальник ключових слів Google Ads. Експерти Webpromo обрали період за січень — жовтень 2024 та січень — жовтень 2023 та виокремили запити із найбільшим приростом.
Динаміка україномовних та російськомовних пошукових запитів: як змінювався обсяг попиту за останні роки
Аби зрозуміти, як змінюється популярність української та російської мов в пошукових запитах, фахівці Webpromo використали інструмент Data.ai. Для аналізу було обрано «evergreen» мобільні застосунки, популярність яких не залежить від поточних подій і конкретного періоду.
Відповідно до цього, було обрано ключові слова із найбільшими обсягами пошукового попиту українською та російською мовами, що робить вибірку якнайбільш коректною.
Дані щодо обсягу пошуку представлені у проіндексованому форматі*.
Динаміка україномовних запитів (App Storе, iPhone)

*індекс популярності ключового слова визначається за допомогою алгоритмів, які аналізують частоту використання цього запиту. Індекс популярності допомагає зрозуміти, наскільки актуальним та популярним є ключове слово в конкретний момент часу або в обраний період.
Ключові висновки:
- На пристроях iOS з невеликим відривом лідирують україномовні пошукові запити, що характерні для пошуку українських застосунків.
Динаміка україномовних запитів (Google Play)

Динаміка україномовних запитів (Google Play)
Ключові висновки:
- Україномовні запити переважають при пошуку застосунку від українських розробників — «Дія», «Київстар», «Нова пошта». Кількість відповідних пошукових запитів збільшилась у порівнянні з 2023 роком, що вірогідно пов’язано із зростанням популярності застосунків.
- По російськомовним запитам в популярних застосунках соціальних мереж спостерігаємо незначну тенденцію до зменшення.
Популярність української мови: загальна статистика
Згідно із дослідженнями Gradus Research, популярність української мови невпинно зростає. Станом на червень 2024 року, частка тих, хто спілкується українською в побуті, становила 68% (у порівнянні з 53% у квітні 2022 року та 61% у квітні 2023 року).
Популярність української мови позначається і на звичках медіаспоживання. У жовтні 2024 року Дослідження Центру контент-аналізу вперше зафіксувало домінування української мови в онлайн-просторі України:
- Загальна частка україномовного контенту становить 56%, у той час як російськомовних дописів — 44%.
- Лідерами за кількістю україномовного контенту є Facebook, Twitter (X) та Instagram. На цих платформах частка україномовного контенту становить 80-90%.
- YouTube демонструє поступове зміцнення позицій, у той час як у TikTok спостерігається незначне зменшення україномовного контенту.
Цікавим є дослідження щодо української локалізації у крамницях мобільних застосунків. Так, у 78,2% встановлено українську мову в улюбленому маркетплейсі застосунків. Друге місце посідає англійська мова (10,4%), найменша частка у російської мови — 8,3%. Водночас 0,3% принципово не використовують певний маркетплейс за відсутності української мови.
За відсутності української мови у можливостях налаштування інтерфейсу, 63,1% обирають англійську мову, і лише 24,3% — російську.
Яка кількість популярних застосунків має україномовну версію?
Наостанок ми вирішили проаналізувати наявність україномовної версії у найпопулярніших застосунках України та світу. Ключові висновки:
- Із рейтингу ТОП-20 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Україні не має україномовної версії лише 1 — мобільна гра Brawl Stars.
- Експерти Webpromo проаналізували 100 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Україні. Серед них 41 застосунок не має україномовної версії.

Яка кількість популярних застосунків має україномовну версію
Для аналізу найпопулярніших застосунків у світі було обрано Німеччину, Польщу та Чехію, оскільки саме в цих країнах налічується найбільша кількість українських біженців за даними Управління Верховного комісара ООН у справах біженців.
- Із 100 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Німеччині україномовну версію мають 36 застосунків (у 2 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
- У Польщі україномовну версію мають 40 застосунків (у 4 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
- У Чехії україномовну версію мають 34 застосунки (у 2 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
Здебільшого україномовні версії мають всесвітньо відомі соціальні мережі та платформи для роботи від Google і Microsoft, а також локальні застосунки, що критично необхідні для комфортного проживання у тій чи іншій країні. Наприклад, сервіси для бронювання житла, онлайн-банкінг, доставка їжі, таксі, запис до лікарень тощо.

Яка кількість популярних застосунків має україномовну версію
Дослідження підготовлене на запит Уповноваженого із захисту державної мови агентством інтернет-маркетингу Webpromo. Інструменти дослідження, що були використані:
- Data.ai — сервіс на основі штучного інтелекту, який поєднує дані про клієнтів та ринок.
- ASOMobile — платформа, яка об’єднує маркетингові та консалтингові рішень для успішного розвитку мобільних застосунків.
- Планувальник ключових слів Google Ads — інструмент для пошуку ключових слів та аналізу їхньої ефективності.