На запит Уповноваженого із захисту державної мови, експерти агентства інтернет-маркетингу Webpromo проаналізували рейтинг найпопулярніших застосунків серед українців в 2024 році та його зміни за останні роки. Також фахівці дослідили динаміку україномовних запитів в AppStore та Google Play, перевірили популярні застосунки в Україні та за її межами на наявність україномовної версії.
Якими застосунками найчастіше користуються українці в 2024 році?
Вибірка, що наведена нижче, охоплює період за січень — жовтень 2024 року. Дані представлені у загальному розрізі всіх доступних пристроїв (Android, iOS) та окремо по кожному із маркетплейсів застосунків (Google Play, App Store).
Ключові висновки:
- За даними Data.ai, перші 20 позицій у рейтингу займають розважальні, соціальні, корисні/продуктивні, додатки для ведення фінансів, шопінг та ігри.
- Перше місце у загальному рейтингу посідає TikTok, який на сьогодні є одним із основних інструментів для просування бізнесу в онлайні.
- Серед лідерів соціальних мереж в узагальненому рейтингу — TikTok, Threads, Instagram, Facebook. Серед месенджерів українці віддають перевагу Telegram, на другому місці WhatsApp.
- Популярність Telegram, Viber і GetContact. Наразі існують сумніви щодо безпеки конфіденційності даних у цих месенджерах, однак вони продовжують утримувати позиції у рейтингах вже кілька років поспіль.
- Шість застосунків із ТОП-20 у загальному рейтингу належать українським розробникам. Лідером є застосунок Нової пошти, Мій Київстар та Дія. Інші три — мобільні банкінги Приват24 та monobank, а також застосунок «Повітряна тривога», який не покидає рейтингів вже три роки поспіль.
- При цьому ТОПові позиції для пристроїв Android та iOS дещо відрізняються. Серед користувачів iOS найбільш популярним є маркетплейс Temu, пошук Google (оскільки він може бути не встановлений за замовчуванням) та соціальна мережа Threads.
- Користувачі Android найбільше користуються TikTok і месенджером Telegram, Temu посідає лише третю сходинку. Водночас соціальна мережа Threads навіть не увійшла до списку ТОП-20.
- Популярність ChatGPT. Присутність чат-бота у всіх рейтингах ТОП-20 свідчить про те, що українці активно користуються ШІ в повсякденному житті.
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 рік
*узагальнений рейтинг найпопулярніших застосунків для всіх мобільних пристроїв
**рейтинг «Download Rank» збігається із рейтингом безкоштовних популярних застосунків, адже можливість безкоштовного завантаження є пріоритетною для користувачів.
Зазначимо, що в Україні переважає кількість користувачів Android. Так, частка ринку цієї мобільної операційної системи становить 67,32%, у той час як для iOS — 32,31%.
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для iOS
ТОП-20 найпопулярніших застосунків за 2024 для Android
На скільки зросла популярність застосунків у порівнянні з 2023 роком?
Таблиці нижче показують динаміку зміни найпопулярніших застосунків на пристроях Android та iOS за період січень — жовтень 2024 (порівняння з січнем — жовтнем 2023 року).
Ключові висновки:
- Найбільший приріст популярності має ігровий застосунок Brawl Stars. Наступну сходинку посідає маркетплейс Temu та застосунок мобільного оператора My Vodafone UA.
- Найменший приріст мають застосунки GetContact, AliExpress та TikTok.
- Всі застосунки мають позитивну динаміку зростання.
Ключові висновки:
- На відміну від пристроїв Android, на iOS суттєвий приріст спостерігаємо у соціальної мережі Threads. Наступні сходинки посідають застосунки Meest Пошта, Мій Київстар та WhatsApp Messenger.
- Найменший приріст має пошук Google, Google Maps та ChatGPT.
- Незмінною залишилась динаміка на застосунок Google Meet.
- Не можемо простежити динаміку для застосунків Резерв + та Sinsay. У випадку із першим, це пов’язано із датою виходу застосунку (травень 2024 року), а тому даних для порівняння із минулорічним періодом немає. Sinsay, у свою чергу, не був таким популярним минулого року, а тому кількість завантажень мала і недоступна для перегляду.
Як змінювався рейтинг найпопулярніших застосунків за останні чотири роки?
Ключові висновки:
- Chrome, Gmail та YouTube втратили свої позиції у рейтингах 2023 та 2024 років. Із першої п’ятірки лідерів 2021-2022 років залишились Viber і Facebook, однак вони займають нижчі позиції порівняно з 2023 роком.
- Temu вперше потрапив до ТОП-3 у 2024 році, змістивши Instagram на кілька сходинок.
- До рейтингу вперше потрапила і соціальна мережа Threads, яка за популярністю випередила навіть Facebook.
- TikTok залишається найпопулярнішою соціальною мережею, а Telegram — найбільш використовуваним месенджером.
- Інтерес українців дещо знизився до мобільних ігор: наразі до рейтингу потрапив лише застосунок Brawl Stars, який посів 18 місце.
ТОП пошукових запитів: як і що шукають українці у 2024 році?
Нижче наведено список найпопулярніших пошукових запитів для Google Play та AppStore за даними AsoMobile станом на 15.11.2024.
Ключові висновки:
- Найбільшу динаміку по популярності мають такі пошукові запити: «нова пошта додаток скачати», «вайбер скачати безплатно», «укрнафта додаток скачати».
- Інтерес користувачів зростає до завантаження застосунків для «повсякденного» життя: Сільпо, Дія, Uber, Київстар тощо.
- Зберігається попит на завантаження соціальних мереж та месенджерів — Viber, Facebook, WhatsApp.
- Активно зростає попит на послуги мобільного банкінгу від А-Банк, Кредобанк, Ощадбанк, ПУМБ, Raiffeisen Банк, OTP Банк, Ідея Банк.
- На третьому році повномасштабного вторгнення українців все ще цікавлять такі застосунки, як VK, Яндекс Аліса.
Як бачимо, пошукові запити здебільшого збігаються із рейтингами популярних застосунків. Користувачів найбільше цікавлять застосунки для розваг, повсякденного життя, а також соціальні мережі. При цьому переважають україномовні запити.
Як і у випадку з пристроями Android, найпопулярнішим пошуковим запитом є «телеграм» та «telegram». Україномовні та англомовні запити переважають.
Для аналізу динаміки найпопулярніших пошукових запитів було обрано Планувальник ключових слів Google Ads. Експерти Webpromo обрали період за січень — жовтень 2024 та січень — жовтень 2023 та виокремили запити із найбільшим приростом.
Динаміка україномовних та російськомовних пошукових запитів: як змінювався обсяг попиту за останні роки
Аби зрозуміти, як змінюється популярність української та російської мов в пошукових запитах, фахівці Webpromo використали інструмент Data.ai. Для аналізу було обрано «evergreen» мобільні застосунки, популярність яких не залежить від поточних подій і конкретного періоду.
Відповідно до цього, було обрано ключові слова із найбільшими обсягами пошукового попиту українською та російською мовами, що робить вибірку якнайбільш коректною.
Дані щодо обсягу пошуку представлені у проіндексованому форматі*.
Динаміка україномовних запитів (App Storе, iPhone)
Ключові висновки:
- На пристроях iOS з невеликим відривом лідирують україномовні пошукові запити, що характерні для пошуку українських застосунків.
Динаміка україномовних запитів (Google Play)
Ключові висновки:
- Україномовні запити переважають при пошуку застосунку від українських розробників — «Дія», «Київстар», «Нова пошта». Кількість відповідних пошукових запитів збільшилась у порівнянні з 2023 роком, що вірогідно пов’язано із зростанням популярності застосунків.
- По російськомовним запитам в популярних застосунках соціальних мереж спостерігаємо незначну тенденцію до зменшення.
Популярність української мови: загальна статистика
Згідно із дослідженнями Gradus Research, популярність української мови невпинно зростає. Станом на червень 2024 року, частка тих, хто спілкується українською в побуті, становила 68% (у порівнянні з 53% у квітні 2022 року та 61% у квітні 2023 року).
Популярність української мови позначається і на звичках медіаспоживання. У жовтні 2024 року Дослідження Центру контент-аналізу вперше зафіксувало домінування української мови в онлайн-просторі України:
- Загальна частка україномовного контенту становить 56%, у той час як російськомовних дописів — 44%.
- Лідерами за кількістю україномовного контенту є Facebook, Twitter (X) та Instagram. На цих платформах частка україномовного контенту становить 80-90%.
- YouTube демонструє поступове зміцнення позицій, у той час як у TikTok спостерігається незначне зменшення україномовного контенту.
Цікавим є дослідження щодо української локалізації у крамницях мобільних застосунків. Так, у 78,2% встановлено українську мову в улюбленому маркетплейсі застосунків. Друге місце посідає англійська мова (10,4%), найменша частка у російської мови — 8,3%. Водночас 0,3% принципово не використовують певний маркетплейс за відсутності української мови.
За відсутності української мови у можливостях налаштування інтерфейсу, 63,1% обирають англійську мову, і лише 24,3% — російську.
Яка кількість популярних застосунків має україномовну версію?
Наостанок ми вирішили проаналізувати наявність україномовної версії у найпопулярніших застосунках України та світу. Ключові висновки:
- Із рейтингу ТОП-20 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Україні не має україномовної версії лише 1 — мобільна гра Brawl Stars.
- Експерти Webpromo проаналізували 100 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Україні. Серед них 41 застосунок не має україномовної версії.
Для аналізу найпопулярніших застосунків у світі було обрано Німеччину, Польщу та Чехію, оскільки саме в цих країнах налічується найбільша кількість українських біженців за даними Управління Верховного комісара ООН у справах біженців.
- Із 100 найпопулярніших застосунків на всіх пристроях в Німеччині україномовну версію мають 36 застосунків (у 2 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
- У Польщі україномовну версію мають 40 застосунків (у 4 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
- У Чехії україномовну версію мають 34 застосунки (у 2 застосунках не вдалось переглянути підтримувані мовні версії).
Здебільшого україномовні версії мають всесвітньо відомі соціальні мережі та платформи для роботи від Google і Microsoft, а також локальні застосунки, що критично необхідні для комфортного проживання у тій чи іншій країні. Наприклад, сервіси для бронювання житла, онлайн-банкінг, доставка їжі, таксі, запис до лікарень тощо.
Дослідження підготовлене на запит Уповноваженого із захисту державної мови агентством інтернет-маркетингу Webpromo. Інструменти дослідження, що були використані:
- Data.ai — сервіс на основі штучного інтелекту, який поєднує дані про клієнтів та ринок.
- ASOMobile — платформа, яка об’єднує маркетингові та консалтингові рішень для успішного розвитку мобільних застосунків.
- Планувальник ключових слів Google Ads — інструмент для пошуку ключових слів та аналізу їхньої ефективності.